• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  • Leylani

För mig finns det ingen koppling alls, jag tänder på smärtan, men masker och lack och latex påverkar mig inte det minsta. Det beror väl helt på vilka fetisher utövarna har.

• Chokladtårtan

Dusty angel

Ser inte om någon har skrivit det, men scat är bajs.

• Modestie

Jag tror att det finns en hel del "onormala" personer, t ex hustrumisshandlare, bland dem som utövar heteros*x precis som med de som gillar vålds*x.

När jag dejtade kom jag i kontakt med vissa personer som gillade sådant här och min erfarenhet är tyvärr väldigt negativ av det, därför kanske min "attityd" genetemot dem som utövar detta är något skev? Min erfarenhet är att iaf män som är fetichister eller gillar s&m i någon form ofta är oerhört ego, det är bara deras behov som gäller, sedan kan det maskeras med att det ju blir skönt för mig också. Jag kunde känna igen mig i Bobbys mammas beskrivning att mannen bara är intresserad av t ex ens fötter eller av att skada eller bli skadad, resten av relationen är liksom inte intressant. Ibland uppfattade jag det som att s*xet och allt runt omkring avskärmade ifrån intimitet. Det blev som en enda stor process av det hela där kläder som skulle inhandlas och putsas snarare än känslor var viktiga. Det var inte JAG som var intressant, utan det intressanta var att jag spelade med och uppfyllde någon fantasi de sett på internet. För mig var det ointressant och när det hela dessutom "förvärrades" alltså man skulle ha sjuttioelva olika klädombyten och det räckte inte längre med att binda fast i händerna, senare skulle halsen bindas och det hela blev hårdare och hårdare och hårdare -då bröt jag.

Det är säkert individuellt om/när man blir fixerad vid sådana saker och huruvida man får behov av att överskrida och tänja gränser. Men jag har tyvärr inte erfarenhet av ett enda fall där det här inte dominerar hela ens liv. Har cokså upplevt att de killar som gillar s&m s*x t ex är helt okänsliga inför andra former av våld i samhället och ett par av killarna jag träffade hade dödat djur som barn, vilket de tyckte var helt okej och bara roligt.

Rent biologiska är det tydligen så att smärta "triggar" olika belöningssystem men att det avmattas efter ett tag och kroppen behöver då mer smärta för att nå höjdpunkter men att man är olika känslig för att bli "beroende" av smärta i samband med s*x, själv är jag totalt oberoende, men hade kunnat tänka mig att "spela med" på sådant om det inte varit för att det här med kläder, ställningar etc tagit upp nästan hela ens vakna tid, det blir för mkt för mig.

• ProudWoman

smärta och latex och masker "hör" inte ihop bara så där, smärtan hör till själva sexet för mig, latexen och maskerna är fetishdelen, och den kan ju variera beroende på vilken fetish man har som individ

• Dusty angel

Jag haller helt med Modisties sista langa inlagg forutom det dar med att dom ar helt okansliga for allt vald.

Jag kan mycket val forsta att man vill ta fram lackkladerna och binda nagon sag 1 gang i manaden men som Modestie sager sa verkar det nastan vara ett krav och att det ALLTID ska vara sa. DA tycker jag att det blir snett.

Min kompis (later som brevfilm i Bullen, haha) som har borjat traffa nagon som haller pa med det har, han pratar alltid om hur han ska binda fast henne, hur hon ska ha lackklader, han ska ta henne sa hart osv i samma stil. Han sager aldrig saker som att han vill pussa henne i nacken och sova nara henne hela natten, nej allt handlar om rekvisita och hur manga ganger han kan ta henne en natt och direkt pa morgonen. Arligt talat, ar det helt friskt? Dom ar i mogen alder ocksa, inga barnrumpor.

Jag vill tillagga att kompisen ar nyborjare pa det har. Han ar helt snall och trevlig, det jag har sett av honom. Fast samtidigt verkar det alltid leda tillbaka till sex for honom och da hardsex, inte vaniljsex...?

Jag skulle nog vara pa min vakt om jag var hon, for som Modestie sager och som jag fragat tidigare nar ar man en "villig skadespelare" som fyller hans behov att gora sana saker och nar ALSKAR han en faktiskt?

Dessutom tror jag som Modestie att det alltid blir hardare och grymmare tillslut da man formodligen avtrubbas och tycker att saker blir trakiga aven i bdsm-sex nar man har gjort dom ett tag.

• Dusty angel

Men varfor hor fetisher och bdsm ihop?
    Det ar inte ofta man hor att nagon gillar lack-underklader och vaniljsex.

Men oftast gillar folk som haller pa med bdsm bade lack,lader, masker osv i all oandlighet. Hur kommer det sig?
    Kanske har jag missuppfattat det. Vad vet jag.

Undrar som JeckaH ocksa; "Är det inte lätt att "glömma" kärleken i sexet och tillslut bara tänka på erotiska kickar och tekniker?"

Eftersom att det verkar uppta all vaken tid hos dom som haller pa med bdsm.

• ProudWoman

ok, då tar vi det igen... kan bara gissa när det gäller fetisher och bdsm, men man kanske vågar bejaka dem delarna av sin sexualitet mer, men jag tror det finns många där ute som har fetisher men inte håller på med bdsm...

som sagt, jag anser att kärleken inte glöms bort om man faktiskt älskar varann, en puss i nacken när man är bunden, varma ögonkast, mjuka smekningar i kompination med piskrapp... vart finns inte kärleken i det?

• Dusty angel

Proud Woman, du verkar klok och dessutom insatt, vad tror du om det har jag skrev? Vad jag har hort (har visserligen inte fragat om just det) sa pussar han henne inte pa nacken t ex pa ett "romantiskt" vis mitt under akten. Nej, det ar hardkorning som galler hela vagen och efterat kanske hon far en hard,lang kram och han stiger upp och tvattar sig och kommer tillbaka och vill lasa en bok ungefar innan han somnar.

"Min kompis (later som brevfilm i Bullen, haha) som har borjat traffa nagon som haller pa med det har, han pratar alltid om hur han ska binda fast henne, hur hon ska ha lackklader, han ska ta henne sa hart osv i samma stil. Han sager aldrig saker som att han vill pussa henne i nacken och sova nara henne hela natten, nej allt handlar om rekvisita och hur manga ganger han kan ta henne en natt och direkt pa morgonen. Arligt talat, ar det helt friskt? Dom ar i mogen alder ocksa, inga barnrumpor."

Om du laser mitt langa inlagg kanske du forstar battre.

• ProudWoman

tja, han låter ganska fokuserad på det tekniska helt klart, kanske han inte heller är så van utövare, då behöver man inte anstränga sig så mycket, då kommer det naturligt utan att man behöver prata om det hela tiden... men behandlar han henne bra och han inte gör nåt hon absolut inte vill så är det nog inte så att det är farligt, men hon ska absolut inte ställa upp på nåt hon inte vill!... tror hon kanske behöver prata med honom om det att det inte behöver vara allt han pratar om....

• Dusty angel

Jag ska beratta vad du sa for henne. Jag tycker som sagt att det ar liiite konstigt att han alltid sager att han onskar hon var dar sa han kunde spanna upp henne i en gunga ungefar. Aldrig att han onskar att hon var dar sa att dom kunde ligga i sked i soffan och titta pa en film. Det far mig att undra om han ar kar i HENNE eller i "skadisen" hon ar som staller upp pa en del av det han vill.

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...