Jag tror att det finns en hel del "onormala" personer, t ex hustrumisshandlare, bland dem som utövar heteros*x precis som med de som gillar vålds*x.
När jag dejtade kom jag i kontakt med vissa personer som gillade sådant här och min erfarenhet är tyvärr väldigt negativ av det, därför kanske min "attityd" genetemot dem som utövar detta är något skev? Min erfarenhet är att iaf män som är fetichister eller gillar s&m i någon form ofta är oerhört ego, det är bara deras behov som gäller, sedan kan det maskeras med att det ju blir skönt för mig också. Jag kunde känna igen mig i Bobbys mammas beskrivning att mannen bara är intresserad av t ex ens fötter eller av att skada eller bli skadad, resten av relationen är liksom inte intressant. Ibland uppfattade jag det som att s*xet och allt runt omkring avskärmade ifrån intimitet. Det blev som en enda stor process av det hela där kläder som skulle inhandlas och putsas snarare än känslor var viktiga. Det var inte JAG som var intressant, utan det intressanta var att jag spelade med och uppfyllde någon fantasi de sett på internet. För mig var det ointressant och när det hela dessutom "förvärrades" alltså man skulle ha sjuttioelva olika klädombyten och det räckte inte längre med att binda fast i händerna, senare skulle halsen bindas och det hela blev hårdare och hårdare och hårdare -då bröt jag.
Det är säkert individuellt om/när man blir fixerad vid sådana saker och huruvida man får behov av att överskrida och tänja gränser. Men jag har tyvärr inte erfarenhet av ett enda fall där det här inte dominerar hela ens liv. Har cokså upplevt att de killar som gillar s&m s*x t ex är helt okänsliga inför andra former av våld i samhället och ett par av killarna jag träffade hade dödat djur som barn, vilket de tyckte var helt okej och bara roligt.
Rent biologiska är det tydligen så att smärta "triggar" olika belöningssystem men att det avmattas efter ett tag och kroppen behöver då mer smärta för att nå höjdpunkter men att man är olika känslig för att bli "beroende" av smärta i samband med s*x, själv är jag totalt oberoende, men hade kunnat tänka mig att "spela med" på sådant om det inte varit för att det här med kläder, ställningar etc tagit upp nästan hela ens vakna tid, det blir för mkt för mig.