• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  • lena75

Lite halvhårda tag är väl inget farligt om båda är med på det, men det får ju inte gå för långt...inte så att man verkligen skadar varandra eller så. Själv har jag väl svårt att tänka mig att verkligen bli piskad, men däremot så brukar ganska ofta mina kläder gå i trasor när vi är ihop. Och det är väl inget farligt så sett - lite halvvilt bara.

• ProudWoman

avancerad teknik är ju det, mer jobbiga bindningar t.ex som är tyngre för den undergivna, och vem binder nån vid köksbordet *s* man behöver inte bindas fast vid nåt, går utmärkt att bara använda den mänskliga kroppen, det är t.o.m jobbigare än att vara bunden i sängaveln... det finns säkert dem som kan ha bdsm helt utan känslor, men jag tror dem är få, de flesta jag känner föredrar att ha vara med en enda partner...

och ang samtycke så finns det alltid där, man gör inget utan samtycke, men man behöver inte tala om det, för man känner varandras gränser rätt så fort...

• Leylani

Jag har själv testat gränserna inom bdsm, och är väl nu "mesigare" än jag var tidigare. Men jag gillar hårdare tag, jag vill inte älska, jag vill "bli påsatt".

Och det har otroligt mycket med känslor och respekt att göra, mitt ex var inte inne på bdsm alls men var beredd att testa för min skull.. satte snabbt stopp på detta, det gav mig ingenting då jag visste att han inte njöt av det som jag gjorde.

Jag tänder såklart inte på ALL smärta, den sexuella smärtan är väldigt speciell, det gör ont, men samtidigt inte... Tror inte det går att förklara riktigt.

Ja, ibland KAN saker i barndomen ha med det att göra, ibland inte. För vissa är bdsm ett undermedvetet sätt att handskar med saker som hänt tidigare, för andra är det rent sexuellt. Finns ingen beskrivning som passar för alla utövare, lika litet som det finns det för utövare av vaniljsex :)

• Dusty angel

Jag vet nagon som binder fast i koksbordet och alskar det! Trodde det var "normalt" inom bdsm? Ar det inte det? *forvanad*

Nu ar jag korkad igen, men hur ser en avancerad/jobbig bindning ut om du skulle ge ett exempel pa det?

• Dusty angel

Forresten, jag kanske fick ett svar redan men jag fragar igen for jag fattade inte isf. Nagon som binder fast en i koksbordet (favoritexemplet) gor han det av karlek till en speciell person eller pa lek med nagon som inte betyder sa mycket for honom?

• jocelyn

Så länge båda är med på det och gillar grejen så varför inte? Det är när någon part far illa som jag tycker det gått över till "onormalt".

• ProudWoman

tja, binda fast i köksbord är då inte vår grej, men om man gör det på grund av kärlek eller inte varierar beroende på person som sagt, men förhoppningsvis så samtalar man ju i en relation så man vet vart man står sas... ett exempel på mer avancerad bindning (varning kan vara grafiskt) hogtie: på mage, med armarna bakom ryggen, fastbundna med benen som då också är uppböjda, så man är som en liten boll
    eller att sätta en spridare (en käpp som är stel) mellan fötterna, binda fast, sedan binda upp händern i mitten av spridaren...

• Dusty angel

Ojoj, det var inga daliga saker du beskrev.

Jag forstar att du/ni omojligt kan saga vad en okand manniska tanker och kanner men om man genereraliserar lite som man ju maste gora for att kunna diskutera en sak: Ar fastbunden pa koksbordet nagot de flesta skulle gora enbart med en alskad partner eller later det "normalt" att man kan gora sa med endast en s.k lekkompis?

• June20

Mitt hjärta är hemma:
    ok då kan jag komentera att jag ser inte vanilj som skitkul mera och oerhört tråkigt. Jag vill utvekla mig som den jag verkligen är. Jaaa jag e normal och jag är en Dominatrix/Mistress! Och vi är flera tusen inom bara Sverige.

Dusty angel:
    Man KAN ha sex/bdsm/wet etcetc med folk man inte älskar(kallas KK annars) men som man LITAR på (ibland skriver man tom kontrakt).
    Kallas då Master eller Mistress/Madame med slav/slavina(det "fula" ordet anvd ibland också på kvinnliga slavar mest för folk som verkligen håller på med detta och TÅL att anvd/få höra/vill bli kallad detta av den som styr-slyna). Vissa kallas för SWITCH, att dem kan byta makten med varandra att ibland stry den ena o nästa gång den andra.
    Men sen blir det mera intimt och bättre koll på sakerna man håller på med om man är med någon man älskar redan.
    Anledningarna till att folk håller på med detta är pga visa saker som ev hänt dem el som dem ev blir fasinerade av vid vuxen ålder varken det är rent sexuellt el dem vill uppleva något och då ev om o om igen.
    En del fetisher -vanligast att dem tyckt om något när dem var små el det har hänt något/upplevt något. För det mesta har det hänt något "bra" tex Pelle satt under köksbordet när mamma och alla tanterna drack kaffe, alla damerna hade på sig sådana fina stayups och vääääldigt höga klackar el så tyckte han om deras tår om de inte hade på sig skorna. Bara ett exempel då...
    En dålig upplevelse kan ha utlösts fetishen också inte alltid det bästa man vill ska vara orsaken men det förekommer ibland.
    Kan även förekomma i vuxen ålder då en kvinna utsätts för en/flera elaka otränade rent sadistiska män som inte leker enligt rätt regler och våldtar el dylikt kvinna o sedan fastnar hon i det beteendet och kräver -tom ibland försöker förmå framtida pojkvänner att återskapa detta beteende.
    Mitt X hade en sådan flickvän och en jag känner träffade på en sådan kvinna på en privat fest.

ALLA har fetisher varken dem vill erkänna det el ej! inkl dem som säger att dem inte tycker om sådant som vi diskuterar här....hur många killar tycker inte om att se en tjej i snygga underkläder?! Hur många tjejer tycker inte om att titta på en stilig karl i en unifrom?!
    Jag menar inte att alla tycker om just dessa ja nämnde nu men alla har något.
    En udda sak jag tycker om är tighta jeans/läderbyxor på mäns snygga lår o det är en av mina milda fetisher en som är min absouluta favorit är just bitningen både ge o ta men inte så att det blöder.
    Som jag komenterat ovan i början så är jag en Domantrix(jag kallas Mistress av mina slavar, om jag har några men inte nu mera pga att jag lagt ner för jag ska vara i ett förhållande enbart med min m2b och ingen annan nu-beror lite på vilka regler man vill sätta som ett par) det betyder att jag tycker om att ge straff/binda/piska/slå med handflatan på rumpan etc på andra personer, män som kvinnor men helst män.
    Jag tycker om själva makten jag kan ha över en annan person men ALLDRIG till den grad att jag gör denne illa, visa har velat att jag skulle göra dem riktigt illa tex binda könsorgan och trampa på dem, men där går min gräns istl...personen ska ha sina männskliga rättigheter och inte ha bestående men efteråt.
    Man kan ha olika grader av fetisher så som en del gillar bara dem där stringtrosorna, nästa handklovar,binda i sängen eller köksbordet så tom grannarna ser vad man gör,ögonbinde,binda fast som en kalv(hogtie),piska,slå hårdare slag,klädnypor i olika kroppsdelar o vidare till dem tyngre med just WET/SCAT el tom ge upp hela sin rätt i vardagen och låta den andra personen bestämma helt hur och när denne ska befinna sig och vad den har på sig, vad han el hon får göra/äta varje dag men det räknas till tyngre/extrema lekar.
    Maktlekar och favorit sak att hålla på med sexuellt/hålla på med som hobby är bättre att säga än att utklassa folk direkt som onormala/sjuka personer.
    Vill man bara köra vanilj så får man men många och MÅNGA mera än bara 50 pers finnes i Sverige som tycker det är tråkigt att ha det var enda gång....inte för att jag själv kräver hårda tag varje gång heller...för VEM ORKAR? tidskrävande med...vanlij ibland o hårt ibland...lagom e bäst!
    Om man leker rätt så är det inte Mastern/Mistressen som bestämer gränserna utan slaven/slavinnan, vi anvd kodord så som Rött(nej/stop direkt)Gult(lite för hårt/inte ok men fortsätt)Grönt(ok). Självklart säger ju den som bestämer til vad denne inte går med på heller men det är DEN som bestämer när o hur o vart allt ska ske! DET är det som är så kul samt så tycker visa mycket om en del sorts kläder som ibland är fetisher med...och det är ännu roligare om man kombinerar -enligt mig då. Inte nödvändigtvis sjuksköterskan o pasienten utan kläder man känner sig bekväm i och tycker om pga visa anledningar.
    Nu ska ja sluta för jag VET att detta lrä bli s***a långt! tack o hej o godnatt!

• Dusty angel

Tack for ditt utforliga svar. Nu har jag mer fragor!

Tex, det har med slyna. Om man INTE har kommit overens om att kallas det innan utan en kille man traffar, som man vet gillar bdsm, kallar en det hur ska man tolka det?

Kallas det Master/Mistress ENBART i kk-bdsm-forhallanden eller kallas det samma sak aven om man ar gifta?

"jag tycker om att ge straff/binda/piska/slå med handflatan på rumpan etc på andra personer"
    Ar det makten detta ger utovaren gillar eller vada?

"Men sen blir det mera intimt och bättre koll på sakerna man håller på med om man är med någon man älskar redan." Vad menas med detta? Och speciellt med "mera intimt"?

Om WET/SCAT (vad ar scat forresten?) ar tyngre lekar ar de fortfarande "normala", forlat igen for det ordet, eller ar en person som haller pa med all bdsm + wet inte helt och hallet "normal"? Jag menar, hur skulle en psykolog klassa en sadan manniska tex?
    (Jag ar inte ute efter att doma eller gora nagon forbannad, utan jag vill forsta det bara och jag tycker inte man ar "onormal" om man gor detta men hittar som sagt inget battre ord.)

Men ar det MER troligt att man har bdsm/wet/osv i en karleksfull relation eller ar det mer troligt att det handlar mer om en "affarsuppgorelse", ett kk-forhallande?

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...