• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  • pickolina

June20

Förstår precis vad du menar.. Jag träffade en kille förut som visade mer och mer tendenser på att vara "sub"... Det gjorde mig lute avtänd faktiskt!.. Jag har doch ingenting emot att vara lite dominant men jag vill ju att killen oxå ska kunna vara lite dominant... Annars känns det väldigt "fel" för mig. Jag vill känna att det är en KARL jag är med... *hehe* Men att få ta över kommandot då och då, när man själv vill är dock underbart.. *hihi*

Ja usch, att "älska" är ett ord som jag inte alls gillar... Eller snarare ett begrepp som jag inte gillar kanske jag ska säga. Romantiskt "vanilj" är inte min smak alls....

Jag har nog svårare att förstå det än att förstå "full blown" BDSM, då händer det ju lite i alla fall... *skratt*

• JeckaH

Tror att det är en större sexuell utmaning för många par att titta varandra i ögonen under sex än att piska varandra.

• pickolina

Se varandra i ögonen är väl en sak, men att ligga och stirra in i varandras ögon medan man ligger i missionären och "gullar" sig går fetbort... Sex för mig är något djuriskt, inte romantiskt och "fint". Jag är nog mera tjejen som ser killen i ögonen medan jag ger orals*x tex... *skratt* Så att ögonkontakten blir het och djurisk och inte romantisk... Det går bort för min del som sagt, men alla är ju olika! Viktigast är att man är på samma nivå som sin partner, annars får man problem...

Mitt ex har jätte problem med sin nya tjej pga att de är på helt olika nivåer. Trist att påbörja en relation så... Jag förstår ärligt inte varför man gör det?! Bättre att vara ärlig och lägga korten på bordet och kolla av så man passar ihop direkt och annars är det inte värt att fortsätta tycker jag... Ge mig in i ett sådant förhållande förstår jag mig inte alls på. Då slutar det med skilsmässa eller uteblivet sexliv istället. :(

Lite OT men....

• Meddelande borttaget
  • JeckaH

Naturligtvis kan man piska och titta varandra i ögonen samtidigt :).

Jag menar mer när känslan till fetishen blir viktigare än känslan till individen och personen som man är tillsammans med. Som tex när vissa män bara vill vara tillsammmans med asiatiska tjejer eller vissa män som bara går till barer där det bara finns stora kvinnor. Det går bort tycker jag.

• JeckaH

Eller om ens blivande man skulle göra slut utan att blinka om man aldrig mer skulle vilja bli piskad.

• Blueberry pie

pickolina: Du är nog snarare inne på D&S än på hela kittet BDSM, precis som jag!

Jag skulle inte heller kunna tänka mig en submissive part, utan ska jag köra D&S-grejen ska det vara jag som är den undergivna!

Däremot tycker jag om vaniljsex också. Då pratar vi dock om vaniljsex i betydelsen "kn*lla" och inte "älska" . Jag gillar hårdare tag, och lite "p*rrigare" varianter även om det inte innehåller några inslag av dominans. Och det har jag inte mött någon kille hittills som inte uppskattat. =)

• pickolina

Blueberry pie

Håller med helt å hållet! Vaniljsex i den mån, porrigt sex eller kn*lla rent ut sagt... *hihi* Men att älska går verkligen helt bort. Min erfarenhet har varit densamma, alla killar fullkomligen ÄLSKAR att man är så och klagar ofta på tjejer som inte är så.... Är man sådan så ska man nog försöka hitta en partner som oxå är det, annars kommer partnern att bli missnöjd och otillfredsställd helt klart. En av mina närmaste vänner är en sådan som gillar fint och romantiskt vaniljsex (uffa) men hon har hittat en partner som är lika dan och de har ett underbart sexliv, enligt dem och det är ju det enda viktiga. Medan jag vet många killar som blir jätte missnöjda när de träffar tjejer som henne... Så det är ju sååå viktigt om man vill ha en lycklig framtid att hitta någon som gillar detsamma som man själv gillar.

• pickolina

Blueberry pie

D&S säger du? Hmmm, intressant... Det kan nog stämma... Lite mer basic än "full blown" BDSM...

• Blueberry pie

Njaee, alltså BDSM är ju ett samlingsbegrepp för Bondage/Discipline Domination/Submission samt Sadism/Masochism.

Jag är inte så mycket inne på S/M tex, då jag inte tänder på smärtan i sig, eller att tillfoga någon annan smärta. Däremot kan lite smiskande/piskande, dra i håret etc ju ingå som en del i en dominanslek, men då är det kanske inte i första hand smärtan som tänder för det får inte göra FÖR ont, då skriker jag (och inte av njutning ).

Jag är inte heller inne så mycket på Bondage, även om det kan vara nice att vara bunden ibland som en del av en dominanslek. Men då är det inte bundenheten som är det primära.

När det gäller Domination/Submission däremot, är det själva underkastelsen, förnedringen som jag tänder på.

Därför vill jag alltså inte köpa hela konceptet BDSM då det är delar av det som jag inte tänder sååå mycket på.

• Blueberry pie

Det sista var till pickolina alltså, och jag hoppas du förstår lite vart jag vill komma, trots att det blev lite luddigt.

• pickolina

Blueberry pie

Inte alls luddigt! Väldigt bra förklarat och det stämmer nog ganska bra in på mig oxå... Aldrig satt mig in i det där riktigt. Har nog mest hört talats om att BDSM är samlingsbegreppet och S&M som många slänger ur sig istället för BDSM.. Men S&M är ju som sagt bara en del av hela begreppet.

Har dock aldrig satt mig in i det mera men nu hängde jag med.... :)

Jag har alltid tänkt att mitt sexliv varit väldigt basic och normalt men jag har mer och mer insett att det inte riktigt är så... För många är nog mitt sexliv väldigt "tamt och mesigt" men för många andra är det väldigt "vilt och avancerat"... Hamnar liksom lite i mellan svenssons vaniljsex och det som i folkmun kallas "kinky"....

Lite kul att veta att man faktiskt är inne på området inom BDSM ändå... Låter ju spännande tycker jag!.. :D

• June20

pickolina:
    igentligen börjar BDSM redan vid hårda fasta tag om någons handled/arm el handklovarna eftersom det är inne på bondage biten redan samt om man tänker efter så är ett extra hårt tag el hård metal mot mjuk hud lite elakt -sadistiskt och om du tycker om det så är du en Masochist...men till vilken gräns beror ju på vilken niva/tändning just du har.
    D/S brukar innehålla det mesta av BD av någon form i 99% av fallen (vad jag kan uppfatta av det jag läst/hört/lärt mig) och tvärtom.....gränserna är hååååårfina liksom.
    Visst du kan dominera någon utan att ens lägga en hand på denne el binda/sätta fast denne men det brukar inte hända ofta. Hur kul är det att tvinga nån att bara sitta i ett hörn på sina knän i 2tim VARJE gång istl för att göra mera/ta på och ev ha nån sorts form av sex också. Det beror ju på vilka lekar man tycker om men en sådan sak kan man ju räkna till slavbestraffningar isfl...och det är ju av sin egna lilla klass av sadsitisk dominans...etcetc
    The list goes on....;)

• pickolina

June20

Vad spännande!.. :D
    Då är det även lite S&M oxå alltså... För att tex binda/bli bunden, använda handklovar osv osv är ju oxå sådant man gjort mycket och gillar....
    Väldigt intressant att få lite klara beskrivningar..
    Jag har ju självklart insett att jag gillar mycket som "ingår" i BDSM begreppet men bilden jag fått av media osv har varit att det ska vara väldigt avancerat osv för att klassas som BDSM och då är jag ju bara amatör eller hur man ska säga... *skratt*

• June20

Dem anser väl att handklovarna är vanilj nu typ?!
    Tycker inte jag för det är ju en sak som en person igentligen inte tillåta vem som helst sätta på en! (Även om det är sådana fejks som även jag har för jag tycker verkligen inte om dem äkta IFALL man skulle tappa bort nyckeln el inte når den det tar en del tid att ta av sig dem ändå ifall den andra skulle visa sig vara "fel" person så kan det vara försent på 2sek). Man ska vara försiktig med vem man ögerger sin makt till. Just för mig skulle jag ALDRIG ge min makt till nån annan än m2b för jag litar helt enkelt inte på folk även om det bara var på skämt....det blir som klosterfobi för mig att sitta fast annars. Så jag vet själv att det inte är lätt att vara sub.

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...