• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  •  Miss Cee

Jo, jag tycker att det är "Normalt" att gilla s/m och bondage. Till en viss gräns. Gränsen kan man tänja på så länge alla som deltar är hystersiskt frivilliga och gillar det.

Att man gillar hårda tag i sängen behöver absolut inte komma av att man har några problem eller gillar våld i övrigt.
    sen finns det ju säkert (och tydligen..) de som använder sex och en möjlighet att få utlopp för sin vilja att skada på riktigt. Och det är ju givetvis inte okej.

• Too Be  gift nu

Det är inte bara killar som tänder på det utan det finns nog lika många tjejer.
    För dom som gillar det så är det ju bara att köra på om båda är med på det.

Själv vet jag inte riktigt - det beror väl på.
    Lite förvånad kanske jag skulle bli efter 10 år tillsammans om jag plötsligt upptäckte en piska i sängen:)
    Att bli "riktigt slagen" - hårt med en piska skulle jag ju inte ställa upp på !

Men lite snällt pisk;) skulle jag väl kunna tänka mig om min man nu skulle vilja prova det:)
    Dock skulle jag inte vilja ha det som ett stående inslag i vårt sexliv.
    Men lite variation och lekar som omväxling är helt okej.

När det gäller bitandet så kan det nog ske från bådas håll i hettan - men inga vampyrbett då.

Får mig förresten att tänka på ett avsnitt i Ally McBeal då en av killarna misstog sig när han tjuvlyssnade på sin tjej och i sängen drämde till henne i rumpan med en stor borste:):)
    Det var inte uppskattat !

Så om man nu vill leka och experimentera lite så bör man nog diskutera det innan man går till action.

• Dorothy

Det här kommer låter nog som taget direkt ur en sexspalt, men allt är ok så länge alla ingående parter är med på det och ingen blir skadad tycker jag.

Jag har ingen särskilt åsikt om vad andra gör i sängen. Det är upp till var och en att skapa det sexliv man vill ha helt enkelt.

• ooGizzYoo

Jag tror att det är normala människor precis som alla andra och inte alls några att vara rädd för (eller vara vaksam mot) det märks väldigt tydligt om det är en person som bara tycker det är njutning och för dom som går övergränsen och gör det för smärtans skull..det är en väldig skillnad, man märker ju om en person är "galen" eller har det skönt.
    Jag tycker det är helt okej med hårda tag, folk går ju igång på allt möjligt som är konstigt för vissa och helt normalt för andra, så jag tycker allt är acceptabelt för den som vågar prova...
    Förrutom vissa saker som jag personligen tycker är skit äckligt som att vilja bajsa varandra i munnen eller saker som rentav är olagligt...
    Allt annat som inte hör dit tycker jag att man ska prova på minst en gång iaf..

Min mor säger alltid att jag inte ska säga något förrens jag har prövat (gäller maten men tror det hör in lika bra här)

• Dusty angel

Men om kille A foreslar att han vill piska tjejen medans kille B bara vill ha vaniljsex, sager det nagot om kille A's mentala stabilitet, kanslorna for tjejen ifraga och kanske hans kvinnosyn tom?

Och hur vet man nar det faktiskt ar en "skadad" manniska man har att gora med och nar det bara ar en kille som gillar en lite annorlunda krydda i sangen?
    Jag menar, varfor vill man skada nagon man alskar i sangen? For aven om man ar med pa det sa gor det ju faktiskt ont att bli piskad eller biten osv. Sa varfor vill killen utsatta sin alskade for det?

• ooGizzYoo

den här tråden gillade jag verkligen, en måste tyvvär springa och rädda en kompis/granne med kärlekstrubbel..
    kom igen nu tjejer och skriv vad ni tycker, det här kan bli roligt

• ProudWoman

tja, nu blir vi personliga *jippi* menjapp, man kan vara helt normal fastän man håller på med s/m, jag är ett jättebra exempel... är inte konstigare än de flesta, kristen, student med normalt liv, förutom att jag håller på med bdsm och tänder på rejäl smärta och förnedring, att då ha en partner som är min motsats och därmed gillar att se mig i den utsatta situationen är perfekt skulle faktiskt inte kunna tänka mig att ha ett förhållande med någon som inte var dominant och gillade bdsm

• Dusty angel

Och ar det vanligt att killar som gillar att piska ocksa gillar lack, lader, att binda fast tjejen, ansiktsmasker och kanske tom wetsex osv? Om man ar oppen for mer an missionaren (lite overdrivet) ar man oppen for hela registret da och har inga sparrar alls eller gar det inte hand i hand?

Jag vet inte sakert men jag skulle misstanka att dom som gillar annat an vaniljsex kan tanka sig alltihop.

Och forresten, om man gillar ovanstaende saker kan man nagonsin noja sig med vaniljsex da? Eller maste man kora med hela kitet 99 ganger av 100 da for att vanligt sex kanns trakigt?

• ProudWoman

Dusty angel: talar för mig själv igen, nej man behöver inte vara öppen för allt, men bondage, latex och masker tillhör det vanliga, wet däremot är inget för honom alls... jag ahr saker jag inte kan tänka mig att göra heller...
    och om man alls gillar vanilj, tja, visst det är ok, men det ger mig inte alls samma känsla som hårdare sex, men för en snabbis duger det väl...

• Dusty angel

Okej. Men Proud woman om man "maste" ha "avancerat" sex varje gang man har sex som ocksa ar hardhant hur uttrycker man sin karlek da? Jag domer ingen sa missforsta mig inte, men om min kille bara ville piska pa mig varje gang sa skulle jag seriost undra var hans karlek till mig ar. Vill man inte ha det dar puttenuttiga ibland som vaniljsex kan vara? Eller sager det ingenting om killens karlek till en att han alltid vill vara hardhant?

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...