• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Snö_flingan

Hej! Får man joina den här tråden? Planerar bröllop 20 jan, men har inte bokat något riktigt ännu. Är mest i planeringsstadiet..

Är inne på att ha ett vitt tema. Eftersom vi bor i Skåne, och ska gifta oss här så blir det nog ingen snö, även om vi gärna vill det. Men annars blir det nog mycket tända ljus osv. Fast det kanske blir lite svårt att köra allt i vitt?? Tärnklänning... mannens slips, pastrong, fluga eller vad det nu blir... dukning... Eller vad tror ni?

• Fixit

Hej snö-flingan kul att du har hittat hit.
    Vi kommer oxå ha vitt i vårat tema men vi kommer blanda ut med silver och frostat så att temat blir riktigt vintrigt.

Skidbrud får man fråga vad ni har räknat på för budget, vad kostar Tott och middagen där?

• Snö_flingan

Fixit, har du några andra förslag/tips på hur man kan göra temat vintrigt?

• Fixit

Hmm jag får nog återkomma mer på den punkten. Men vi har i alla fall tänkt oss mycket vitt och dekorationer i silver samt detaljer i frostat glas. Sedan så ska vi se om vi hittar någon form av spray som gör att det ser frostat ut tex om man sprayar på ett löv. Vi kommer också ha mycket levande ljus. Vi funderar också på att leta efter någon form av konstgjorda snöflingor. Men det mesta är fortfarande i planeringsstadiet hos oss, vi har ännu inte börjat leta efter de rätta sakerna.

• osse

Hej Snö_flingan!
    Kul att se att vi har planerat samma datum! :) Lägger till dig på listan då.

Jag funderar också på det där med hur man ska dekorera. Vi har cremevit, guld och sage som färgtema. Funderar på att ha lite granris eller videung till dukning och i buketten. Hmm... när det gäller övriga tips så undrar jag om jag inte har fått lite tips mailat till mig en gång. Ska leta efter det och återkomma i så fall.

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. L+J - Funäsdalen
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• osse

Hittade ju med en gång. Detta kommer från en tjej som var ute efter vitt tema.

* Hink-islyktor

* Isskulpturer

* Buffebordet dekoreras med islyktor, snöbollar, kan man göra en snöbollslykta på något vis?

* Isbitar och istappar från Pandurohobby

* Vita gardiner, vita servetter, vita ljus, vit snöspray på granris/grenar, kottar mm

* ?Frosta? vaserna med hjälp av snöspray

* Vita blommor m silverspray eller andra spraydetaljer

* Kolsyresnö så att det ryker ur tex bålskål

* Vita pärlor och silverpärlor(Som bordsdeko eller som deko i blomdekorationer)

* Klippa ut iskristaller i silver och i vitt papper

* Vit bomull från Ikea, 20 kr/meter

* Vitt spetstyg från Ikea 20 kr/m

* Silvrig tapet att dekorera bord med

* Snöflingor på borden

• Skidbrud (gift)

Snö_flingan- Välkommen till oss! Vi ska också gifta oss den 20/1 men i Åre!

Fixit- Var inne i Östersund förra veckan och tittade på klänningar och då hittade jag en cape med luva (typ rödluvan cape). Den kunde man hyra! Det var på Atelje Grönlund! Jag vet inte ännu vad jag ska ha för klänning men jag ska ha någon form av cape/ kappa på mig! Hittade en annan på Atelje Grönlund som jag är väldigt sugen på att hyra!
    Ang. budgeten och vad det kostar på Tott så vet jag inte riktigt ännu. Har inte pratat med dom om det ännu men det beror ju på vad vi vill ha för mat. Vi får ju välja mat utifrån vår budget. Men vi tänkte ha Jämtländskt tema!

• Wunja

Själv ska jag gifta mig i Gävle då jag kommer därifrån (föräldrarna gifte sig också där). Hoppas ju på att det ska vara gott om snö, men man vet ju aldrig! Gävle är ju inte fullt lika snösäkert som Åre, men bättre än Sthlm i alla fall.

Har också funderat på det här med färgtema, vi är lite inne på att blanda cremevitt och syrénlila med silver. Vitt och silver känns rätt med tanke på årstiden, men vi vill gärna få in en "färgklick" också!

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. L+J - Funäsdalen
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud - Åre, makarnoner, Wunja - Gävle, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• Snö_flingan

Nu är kyrkan bokad!!!! Nu är det lokaldax! Har nog förresten börjat fundera på lite andra färgteman... Ett tag var jag inne på vitt och champagne (dvs lite åt det guldiga hållet, men inte blankt liksom ) och pärlor. Och efter att ha bläddrat i en bröllopstidning blev jag lite sugen på vitt och riktigt röda rosor... Så nu vet jag inte!

Tror att jag vet ungefär vad jag vill ha för klänning, så det blir väl snart jakt på den!
    Har dock precis fått barn så jag vill ju gå ner några kilon först...

• Skidbrud (gift)

Hej brudar!

Hur är det med er? Här i Åre skiner solen och det är sommarvärme! Härligt att kunna gå i kjol och linne!
    Va kul att vi börjar bli några stycken! Och många den 20/1-07!

Ang. färgtema så ska vi ha guld,grönt och brunt. Vi tänkte först ha guld,mörkröd och grönt men vi bytte, varför vet jag faktiskt inte. Det blev så när vi var och tittade på papper till inbjudan! Hinner kanske byta igen innan inbjudningarna är klara!

Ska åka ner till Stockholm över Kristi himmelsfärd och leta klänning! Har några bra butiker som jag ska åka till. Skulle vara skönt att hitta MIN klänning! Sen är det dags att beställa ringen! Den kommer att bli så fin!

Hur går det för er alla??

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!