• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Wunja

K-76:
    Det låter ju toppen! Jag önskar att jag också kunde åka till Asien innan bröllopet och shoppa lite :)

Helly-07:
    Grattis till klänningsköpet! Jag har också funderat på det där med underkjol, det känns ju lite onödigt att köpa en sådan men samtidigt lite kul att ha hela brudklädseln kvar (om man nu köper sin klänning). Jag ska nog kolla vad prisskillnaden är innan jag bestämmer mig.

• Fixit

Skidbrud jag har ännu inte bokat in någon exakt tid. Vigseln börjar 15.30 och vi ska fotografera oss innan och jag vill inte behöva stressa. Tänkte ringa efter semestern och bestämma tid med dem.

• K -76

Ar det nagon av er som har koll pa ungefarliga priser for att hyra/kopa begagnad underkjol? Funderar pa om det ar vart att sy upp en har, men de skulle ha 400:- for det (oprutat, iofs) och det tyckte jag lat dyrt, med tanke pa att kappan med mycket mer exklusiva material inte kostar mycket mer an sa, och sa ska den ju fraktas hem ocksa...

Min frisor ville att jag hade maken gjord innan vigseln, sa sahar ser mitt program ut:
    10.00 Make
    ca 11.30 Haruppsattning
    14.00 Fotografering (inne)
    16.00 Vigsel
    ca 17.00 Fotografering (ute)

Kommer att betala 1500:- for make (Joe Blasco, sa det borde halla...) och uppsattning.

• Helly-07

K -76
    Jag ska nog hyra en underkjol. Jag får betala 390 kr för den. Fast jag funderar på om jag inte kan sy en egen billigare...

Jag tittade lite på ditt tidsschema, vad ska du ha för frisyr? Min frisör vill att vi ska ha minst 2 timmar för att fixa mitt hår. Hon fixar min make också, men den tar vi efter håret är klart...

• Skidbrud (gift)

Min underkjol kommer att kosta 200:- att hyra vilket jag tycker är ett jättebra pris!

Jag funderar på att boka frisör till 9.00 för att kunna ta det lugnt och äta en ordentlig lunch efter. Det kommer att ta ca 2h att fixa frisyren!

• K -76

Da fixar jag nog kjolen i Sverige. Tack for hjalpen!

Jag vet inte vad jag ska ha for frisyr, och kan ocksa tycka att 2-2.5 h ar kort om tid, men sager min frisor att hon har sa pass mycket rutin att hon vet att de mest avancerade uppsattningarna, inklusive tiara, sloja, mm, intar tar mer an 2 h for henne att gora sa far jag val tro pa det. Hon visste nar vi skulle till fotografen, sa det var hon som satte tiden.

Har hittat min brollopsparfym har ocksa. Jattesota sma provflaskor, ngn ml bara, for nastan ingenting. Det enda de inte vet vad de ar ar starkta frackskjortor. Det tycker de verkar valdigt obekvamt...

• superlyckliga

Hejsan!

Vi ska också gifta oss i januari, så vi la till oss på listan :) Vi funderar på att åka till Punta Cana, Dominikanska Republiken på smekmånad.
    Är det någon annan som ska åka dit?

1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. K-76 - Kiruna, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne, L+J - Funäsdalen
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre, Superlyckliga - Göteborg
    28.
    29.
    30.
    31.

• Skidbrud (gift)

Välkommen till oss "superlyckliga"!!

• Helly-07

Oj, listan har jag missat helt, bäst jag lägger in mig...

1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. K-76 - Kiruna, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne, L+J - Funäsdalen
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre, Superlyckliga - Göteborg, Helly-07 - Sthlm
    28.
    29.
    30.
    31.

• Fixit

Va kuligt nu är vi ju flera som gifter oss den 27/1

Vår bröllopsresa, som nu är bokad och delbetalad går till Aruba och vi åker den 29/1 och blir borta i 10 dagar.

Skidbrud kommer du hyra underkjol i Östersund? det tänkte nämligen jag göra då jag ju ändå ska hyra Capen därifrån

Har semester just nu och ska strax åka ut på landet och njuta av sommaren. Skriver mer när jag är tillbaka i stan. Ha en fortsatt härlig sommar nu och planera inte ihjäl er

• Skidbrud (gift)

Fixit: Kommer ev att hyra kjolen i STockholm för det var så billigt där. Har dock inte hört efter hur mycket dom ska ha inne i Östersund. Kommer inte att hyra cape utan har hittat en jättefin ullkappa på H&M som jag köper istället! Den kommer jag kunna använda sen också. Den kostar 998:-!

Ha det jättebra på din semester!! Här uppe i Åre lyser solen och det är så härligt!

• L+J

Ullkappa sa du? Kanske kan vara nåt... På vilket H&M hittade du den, i Åre eller närmare Stockholm? :)

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat en topp i korsettmodell + kjol som jag kan tänka mig att gifta mig i. Ska ta med min moster och blivande svägerskan imorgon för att ta en sista titt. Om jag får deras godkännande köper jag den! Kul kul.

• K -76

Skidbrud; Var i Stockholm hittade du ett så bra pris för hyra av underkjolen?

• L+J

Var o kollade på min klänning idag (korsettöverdel från Lilly och tyllkjol från Nixa) med svägerskan och moster och köpte den på studs! Är supernöjd!! Känns skönt att äntligen ha hittat en jag verkligen trivs i. :)Har nästan bestämt mig för att ha hellång slöja till också, det var jättefint! Nu blir nästa steg att leta skor eftersom kjolen måste sys upp innan den sista september (då sömmerskan slutar för säsongen). Kul kul!

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!