• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • osse

Passar på att uppdatera listan lite

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. L+J ? Funäsdalen, K-76, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• K -76

Jättefin klänning, Skidbrud, och vilket bra pris!

Är det någon som har funderat på vilka blommor som är fina (och prisvärda) mitt i vintern? (När jag var "hemma" i julas och hörde mig för om priset på kallor kostade de 220:- styck, så det är ju inte aktuellt direkt...)

• Skidbrud (gift)

K-76: Tack så mycket! Jag är supernöjd och hoppas verkligen att den blir så fin som på bilden!

Har funderat lite på blommor och det kommer nog att sluta med rosor i någon fin färg!

• Wunja

K-76:
    När det gäller blommor så finns det några typiska vinterblommor som hyacint, julstjärna , amaryllis, ranunkler och ev. iskonvaljer. Man kan ju även stoppa in kvistar av gran el. dyl. Sedan funkar ju rosor alltid! De är dessutom lätta att få tag i året om.

Det kan också vara idé att fundera på om blommorna ska följa något speciellt färgtema, för att sedan fråga en florist vilka blommor som finns att få tag i på vintern i just de nyanserna.

Skidbrud:
    Vilket toppenpris för en så fin klänning!

• M.E.

Skidbrud! Antar att du löst betalningen nu då via Paypal. Det var ju enkelt när man väl fick "fakturan". Bara och klicka i och godkänna... (för mig iallafall).
    Måtten ska du skicka i inches, inte centimeter, du kan ju fråga i och för sig men jag räknade om centimeter till inches. Hade visst en omvandlare i min mobil.

• K -76

Tack för inspirationen, Wunja. Rosor är lite tråkigt, kan jag tycka (men det kommer säkert att sluta med en bukett rosor iaf... ) Hittade en amaryllis som var vit med ljusrosa "kant" (Trentino) om man vill ha stora blommor, och iskonvaljer är ju bara för söta... Ska spåna vidare. Tack igen!

• Skidbrud (gift)

M.E.- Ja allt gick bra via PayPal. Skickade sedan måtten i både cm och inches. Såg i någon annan tråd att det gick bra med cm. Men för säkerhetsskull så skickade jag båda!

• M.E.

Skidbrud! Okej, men då så... jag frågade aldrig för jag läste på "min auktion" att det var inches...
    Nu är det bara att vänta då.... pirrigt? Ahh... det är så kul när man har klänningen...allt blir så verkligt... Kikar in i garderoben och resegarderoben då och då på min klänning...

Var och beställde papper till inbjudningskorten idag...så har jag lite att greja med i sommar... om vi inte få huset vi vill ha nu då... (hålla alla tummar) för då blir det totalrenovering!

• Skidbrud (gift)

M.E- Ja, det är verkligen jättepirrigt nu! Hoppas bara att den blir bra!!!!

Jag håller alla tummar för er att ni får huset ni vill ha. Vi håller på för fullt att flytta till en större lägenhet så jag är ganska trött och sliten. Vill ju bli klar så fort som möjligt så vi är uppe nästan hela natten och fixar! Men snart är det klart och det ska bli så skönt!

Ang. papper; vart har du köpt dina? Ska också ta och köpa så man kan sätta igång och pyssla lite. Vill ha färdig vikta så man slipper sitta och klippa och vika!

Vilken färg har du på pappret?

• K -76

Spännande med inbjudningar! Det finns ju hur mycket som helst när man börjar titta... Vi har massor av ideér kvar till vi gifter oss nästa gång

(Våra blev mörkt blå till slut. Vi ville att de skulle sticka ut lite från alla sommriga saker som kommer i samma veva, eftersom vi måste skicka ut dem så tidigt.)

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!