• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Wunja

Vi ska inte heller iväg på någon resa i sommar, just för att spara till bröllopsresan. Den kommer för övrigt att gå till St Lucia i Västindien, har precis reserverat :)

M.E.:
    Vi har tittat på vinterpsalmer och hittat följande (bägge har kända melodier, men med vintertext):

Psalm 861: ?Din skönhet som i vintern bor? (mel. En vänlig grönskas rika dräkt)

Psalm 518: ?Hur härligt vittna land och sjö? (mel. I denna ljuva sommartid)

• L+J

Hej alla!

Vi har precis bokat vår resa faktiskt - blir Koh Chang i Thailand! Tror det blir superbra.

I sommar blir det dock lugnt, måste spara pengar. Vi har dessutom bara två veckors semester och inte ens i ett streck så hinner inte med så mycket. Blir lite segling och sol och bad i skärgården, i övrigt inget planerat.

Var uppe i Funäs o kollade lokaler i helgen och har nästan bestämt oss för en jättefin bygdegård vi hittat! Ska bara vänta på ett par sista offerter innan vi bestämmer oss definitivt. Har iaf beställt save-the-date magneter nu som snart ska skickas ut! Kul Kul

• M.E.

Wunja - aha! Tack för tipsen!

Åh... Thailand och Västindien låter super! vet inte om vi kommer iväg så långt direkt efter bröllopet, blir kanske till nästa års semester istället. Vi tar nog en kortare resa efter bröllopet istället. Jag vet inte riktigt hur mycket ledigt jag kan ta där i anslutning till bröllopet... (nytt jobb å allt...) Vi vill ju åka till Hawaii då... Jag har varit där en gång innan när jag pluggade och då var ej min blivande med.. Så jag vill åka tillbaka med honom...

• Skidbrud (gift)

Hej!

För oss blir det förhoppningsvis en weekend någonstans. Vill iväg och ha lite semester!

Ang. bröllopsresan så vet vi inte riktigt vart vi vill åka. Västindien är ju aldrig fel och vårt drömresmål har alltid varit Maui. Men vi får se vad det blir. Känner att bara det blir sol och bad så är jag nöjd!

K-76: Jag kommer att ha en liten cape i fuskpäls på mig i kyrkan. Sen kommer jag ha en varmare jacka eller något när jag kommer ut!

L+J: Har ni beställt dom via vistaprint? Har nämligen sådan jag också. Dom blev jättefina. Laddade upp en bild på mig och min sambo så de blev personliga och superbra!

• K -76

Jag ringde för att boka make-upen idag. Frågade om de hade bröllopsmake-up. Expediten sa ja, men att de nog skulle bli svårt att få in mig om jag gifte mig i juni, de hade inte tid igen förrän i aug/sept. Då ska det nog gå bra, sa jag...

Är det någon som har bilder på en cape el liknande att ha i kyrkan? Ska nämligen åka till Asien i sommar och hade tänkt sy upp något där. Jag har dock noll och ingen aning om hur det skulle se ut.

• Skidbrud (gift)

K-76: Har min cape hemma hos mina föräldrar men ska dit om ca 1 vecka så jag kan ta kort på den så du kan få se! Den är i fuskpäls och kort, och superfin!

• L+J

Skidbrud; japp Vistaprint var det! Jag laddade upp en bild på min sambos föräldrars stuga i Funäsdalen en riktig vinterdag när det skymmer lite. Blev superfint! Ser lite romantiskt och mystiskt ut sådär, precis som jag ville ha det.

När har ni tänkt skicka ut era? Vi har lite problem med att få ihop gästlistan och måste lösa det innan vi vågar skicka ut några ...

• L+J

En annan fråga; vad hade du tänkt ha för varmare jacka, Skidbrud? Jag funderar på att hyra en lång vit fuskpälskappa att ha utomhus. Vi ska åka hundspann eller häst och släde från kyrkan till festlokalen så det lär ju behövas nåt varmt (och fint) att ha på sig då!

• Skidbrud (gift)

L+J: Jag är också jättenöjd med våra magneter! Vi tänkte nog skicka ut dom ganska så snart. Vill ju att våra gäster ska få dom ett tag innan inbjudan. Hur många beställde ni? Vi beställde 25st, men vi vill ha en själva. Vi är inte heller helt klara med gästlistan så vi kommer i första hand skicka ut till dom som är självklara gäster. Sen får vi se hur vi gör med resterande.

Ang. jacka eller liknande så vet jag inte riktigt vad jag ska ha. Hade tänkt att hyra en Aspera kappa men den kostar 2200:- och det tycker jag är dyrt för något som inte så många kommer att se. Så jag har inte riktigt bestämmt mig ännu. Vet inte heller hur vi tar oss från kyrkan till festlokalen.

• L+J

Skidbrud: Ja vi funderade också på att bara skicka ut magneter till de självklara gästerna. Men jag har börjat undra om inte de gäster som inte får magneter utan bara själva inbjudan kommer bli besvikna om de får höra talas om dem på omvägar, t ex att nån av de gäster som fick en magnet fäller en kommentar om att det var en kul idé eller liknande. Då kanske de fattar att de inte var självklara liksom, och det kan ju inte vara så roligt ... Svårt! Vi beställde iaf 50 st så kan skicka ut till alla inbjudna om vi vill, måste fundera lite till innan vi gör det bara.

Hm ja det lät dyrt med kappan! Kanske är bättre säsong för att leta sånt på höstkanten också, eller vad tror du?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!