• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Wunja

Fixit: Grattis till att ha hittat en klänning! Finns den att se på KIK:s hemsida?

Jag kommer att gå in tillsammans med min m2b, enligt svensk tradition. Även vi ska dessutom fotas innan vigseln.

• Fixit

Hej hej,
    Jag ändrade mig i sista sekund och köpte inte KIK klänningen då jag inte kände mig helt 100 med kjolen.

Hittade istället en annan klänning från San Patrick som egentligen inte alls va det jag hade tänkt mig med den va så otroligt fin så jag kunde inte motstå Så nu har jag en axelbandslös klänning med jätte släp hängande hemma i garderoben, lite lagom crazy.

• Wunja

Fixit: OK, kul att du känner att du har hittat klänningen med stort K :) Har du någon bild på den?

I helgen har jag och min blivande pratat bröllop igen och pysslat med testmaterial till inbjudningskorten. Vi har nu bestämt oss för hur de ska se ut, så det känns bra! Har också diskuterat en del saker kring festen m.m., skönt att ha kommit en bit på väg (även om vi fortfarande har massor kvar att göra).

Hur går det för er andra, någon som har något nytt att rapportera? :)

• Skidbrud (gift)

Hejsan tjejer!

Nu är vi tillbaka efter en veckas semseter i Båstad! Vi har haft det så bra med massor av sol och bad. Det har verkligen varit tropisk värme!!!

Har även hunnit med lite bröllopsplanering! Var i Danmark igår och köpte massa vin till middagen. Hittade även placeringskorten som jag har letat efter! Superbra!

Var i Helsingborg och shoppade med min tärna, skulle leta klänning till henne. Men när vi var inne i en butik som hade jättemycket klänningar så hittade jag en klänning till mig! Och jag som redan har en! Blir helt snurrig! Den var så fin och satt perfekt. Vet inte hur jag ska göra nu! Men det får nog bli min backup klänning ifall något händer med den som jag har!

Så jag råder er att sluta titta på klänningar när ni har köpt er!! Man blir bara förvirrad!!!

Hur går det för er andra?

• Helly-07

Hej!
    Jag var med i tråden för längesedan, har tagit en paus från BT. Men nu är jag tillbaka!
    Kort summering:
    *Vi gifter oss 27:e januari i Ulriksdals slottskapell (har äntligen fått boka!) och har festen på Ljunglöfska slottet i Bromma.

*Jag och mina tärnor (2 st) tittade på klänning för någon vecka sedan och jag tror jag har bestämt mig nu, det blir nog en Nixa 467. Passar bra till ett gnistrande snötäcke (tror på snö ). Jag hittade även en jacka att ha över under vigseln, passade på att boka för hyra direkt (så ingen annan "snor" den).

*Igår började jag maila fotografer, har redan fått en del svar, men jag tror jag vill träffa några innan vi bestämmer oss.

*Började leta veteranbil också. Det är ju inte alla som kör på vintern, så man får nog ta det vi hittar. Fick i alla fall svar på en vit RR som hade vinterdäck, kanske ska boka...

*Gästlistan börjar se klar ut, tänkte skicka inbjudningarna i sept/okt. När skickar ni era?

*Bröllopsresan är i princip bokad, vi ska till resebyrån i morgon. Det blir en safari i Kenya följt av lata dagar på Zanzibar (jag längtar ).

*Frisör och smink är bokat.

Nu känns det äntligen som om vi är på gång. Jag tror det var när jag stod där i en vit klänning i provrummet som jag insåg att detta är på allvar! Första veckan på semestern ska jag och m2b ägna åt bröllopsplanering. Vi ska titta på papper till inbjudningar och andra trycksaker, börja spåna på en hemsida, boka präst och kanske lite andra småsaker...

Hur går det för er andra, hur långt har ni kommit? Har jag missat något som jag borde ha gjort redan nu?

Kram
    Helly

• Wunja

Jag önskar att jag redan hade bokat frisör & smink, men jag vet inte hos vilka jag ska boka så det drar ut på tiden. Ska dock åka till Gävle på semester någon vecka i augusti så jag får väl passa på att gå runt till de olika salongerna och kolla då.

Någon som har börjat fundera på mat och festunderhållning?

• Fixit

Frisör och smink är färdigbokat, det fanns ju inte så jätte mycket att välja på i Åre

Menyförslag har vi fått från stället vi ska vara på efter att ha suttit ner och berättat lite vad vi vill ha:
    -Choklad till champagnen
    -Gin och enbärsgravad rödingfile på rostad sparris med getostcreme
    -Reninnerfile med rostade rotsaker och sötpotatis med Kanelsmaksatt rödvinssås
    -Jämtländska ostar
    -Tårta till kaffet
    -Natta mat bestående av lite kall plockmat såsom korvar och ostar mm

Just nu håller vi på att försöka bestämma oss för vart vi ska åka på bröllopsresa vilket inte är det enklaste. Vi trodde tidigare att vi viste men nu har vi ändra oss ca 100 gånger.

Min vän som är grafiker på ett tryckeri ska göra våra trycksaker och just nu kikar vi lite på hur vi vill ha inbjudan. Vi va iväg och tittade på olika sorters papper förra veckan och beslutade oss för två sorter. Så nu är det bara att skriva ihop det som ska vara med i inbjudan.
    vi jobbar även lite med vår hemsida och hoppas få den klar i slutet av sommaren.

Vi ska även snart försöka bestämma oss för vart vi vill spendera bröllopsnatten, vi har några olika alternativ.

Jag har bokat en fotograf som ska ta bilderna till morgongåvan.

Ja ni den här listan kan göras oändlig. Men en så länge tycker jag bara att det är kul att planera

• Helly-07

Fixit
    Er meny låter himla god! Vad får ni betala för den *nyfiken*?

Jag har precis suttit ned med min sambo och gått igenom de alternativ till fotograf som jag letat reda på och nu har vi kortat ned listan till 2 st som vi ska boka möte med. Hoppas vi blir nöjda med någon av dem...

• Fixit

Förätt varmrätt och ostarna (4 sorter inklusive hjortronkompott)går på ca 400 kr per person. Först tyckte vi det va lite dyrt men sedan när vi tänkte på att vi faktiskt har valt rätter med ganska så dyra råvaror så som röding och ren så omvärderade vi och nu känns det faktiskt riktigt bra

• Helly-07

Vi får betala 755 kr/pers för en trerättersmiddag exkl dryck (vi har inte valt meny än). Då ingår lokal, personal, dukning mm. Man får vara rik om man ska ha festen i Sthlm *suck*.

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!