• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Skidbrud (gift)

K-76: När hade ni tänkt att skicka ut era inbjudningar?
    Vi tänkte att nu den närmsta månaden ska vi skicka ut kylskåpsmagneter med "save the date" på som vi har köpt. Sen efter sommaren skickar vi ut inbjudningarna. Vill inte skicka ut dom för tidigt så att folk glömmer bort!

När är det lagom?

• K -76

Skidbrud:
    Lagom?

Men så här tycker jag: Om det inte hade varit en storhelg hade jag föredragit att få en inbjudan 2-3 månader innan, och haft några veckor på mig att osa, men hade det varit semestertider eller svårt för mig att transportera mig till orten hade jag velat ha lite längre tid.

Vi kommer att skicka våra inbjudningar i dagarna. Detta tycker inte jag är optimalt, men eftersom vi ska gifta oss i Tjotahejti under en stor resehelg, och majoriteten av gästerna måste flyga eller åka tåg i minst 16h för att ta sig dit, behöver de få veta redan nu så de kan boka de billigaste biljetterna. Vi övervägde "Save the date"-kort, men eftersom jag inte tror gästerna bokar resan innan de får inbjudningarna med detaljerna så gick det bort.

Men inbjudningarna blev fina!

• M.E.

Hej hopp...
    Jag har köpt papperet på Akademibokhandeln faktiskt... de hade jättefina i vaniljbeige (med lite olika "nyanser", typ flammigt... Jösses, vad svårt att beskriva...) som vi ska ha som inlaga, sedan färdiga fyrkantiga kort i mörkt blått och sen en tjockare silvertråd som håller ihop inlaga med kort.
    På det mörkblåa kortets framsida ska jag stämpla "bröllop", (en stämpel med ordet upprepat flera ggr i en rad) samt att vi stansar ut en stjärna i hörnet längt ner till höger på kuvertet, som är färdiga fyrkantiga i mörkblått också. Blir lite "tredimensionellt". Adresserna skriver vi med silverpenna....
    Vårt tema går i mörkblått, vanilj och silver (alltså stjärnor).

Kommer skicka ut inbjudningarna i september... OSA runt den 20 november.

• K -76

Om man ska göra några inbjudningar och ska skära till papperet själv så kan jag verkligen rekommendera en skärmaskin, om man kan få tag på någon (finns det ingen på jobbet så finns det ofta i pappersbutiker, typ Matton och liknande om man råkar bo i Stockholm).

Vi skar och vek tom själva ytterkortetkortet (eftersom vi ville ha informationen i en ficka på insidan), vilket jag inte hade trott skulle funka alls, men det blev jättebra. Sambon skar och vek (han är både nogrann och perfektionist, medan jag vill att det ska vara perfekt men saknar tålamod att få det så... ) och jag embossade. Värsta tomteverkstaden. Hur kul som helst!

Försökte ringa och boka håruppsättning igår också... "Ja... Du är ju ute i VÄLDIGT god tid", sa en frisör. "Återkom i...få se...november, så bokar vi in tiden då". Heja landsorten! SÅ mycket is i magen har dock inte jag.

• Skidbrud (gift)

K-76: Vart var det ni skulle gifta er?

Vill verkligen ha färdigvikta kort så jag slipper den biten. Känns att jag är som du och vill ha det perfekt men orkar inte efter ett tag!

M.E.- Va bra med dina kort? Fanns det i brunt också? Vi ska ha bruna kort med en guldrand på mitten, på randen ska det vara ett upphöjt hjärta som vi ska embossa, inne ska det vara ett frostat papper som hålls på plats av nitar i form av snöflingor! Adresserna kommer nog skrivas i guld!Hoppas ni försår vad jag menar!

Tänkte nog också skicka dom i september ungefär! Får se hur länge jag kan hålla mig;)

• K -76

Skidbrud: Kiruna

Det är SÅ fint med brun!. Sambon tycker dock att det är 70-tal (sant, iofs...) och eftersom han kommer ihåg 70-talet alltför väl vägrar han konsekvent allt brunt. Och gult. Och orange. Och...

Hur har ni tänkt få dit guldranden, eller kommer korten så?

• Skidbrud (gift)

Tycker också att det är fint med brunt. Tänkte först ha rött-vinrött men det tyckte jag blev förmycket 80-tal, så det fick bli brunt!
    Guldranden kommer vi att klistra dit. Jag vet inte vad typen av papper kallas men man ser fibrerna i pappret bra och det är ett "glest" papper. Är jag helt omöjlig på att förklara? Det finns ett speciellt papper som blir jättefint att klistra på så. Du kanske vet vad jag menar.

• K -76

Jag förstår, typ ett mullberrypapper. Det är så stora fibrer i att det blir lite "fransigt" när man river det?

Det kommer att bli jättefint! (Själv blir jag sugen på att ha en massa fester så man får göra ännu fler kort...)

• M.E.

Skidbrud... Låter jättefint! Jag vet faktiskt inte om det fanns kort i brunt... jag tror det, men är inte helt hundra... De kan säkert beställa om de inte har. De är inte så dyra heller 4,50 kr/st vid köp över 50 st. (jag tycker inte det var så dyrt iallafall...

• Skidbrud (gift)

K-76: Ja det kanske heter så. Får visa när jag köpt pappret! Ska nog in till stan i helgen och handla lite!

M.E.: Ja, jag hoppas att det blir fint. Tycker inte heller att det var så dyrt, är beredd att betala lite mer för att få dom färdig vikta!

Hur hade ni tänkt att ha håret?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!