• Filips tjej

    Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?

    Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
    Hur fördelar ni den kostnaden?

    Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.

  • Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
  • Loppan75

    Vi hamnar på runt 50 000 för knappt 50 personer.
    Det blir
    30 000 för festen på en restaurang,
    2 500 för klänningen (fynd från en reastång på Debenhams),
    4 300 för frack. väst, skjorta, fluga och knappar,
    5 200 för ringarna (15% rabatt på Bröllopsmässan),
    1 500 för blommor,
    1 500 för håruppsättning.
    = ca 45 000:-
    Fotografen, solisten i kyrkan och bandet på festen är alla kompisar med talang och rätt prylar, så inget av det kostar något.
    Sedan tillkommer lite smått och gott som papper till festprogram och tackkort, "framkallning" av foton, etc. Plus att det säkert finns en del vi har glömt räkna med.

  • Blivande brud 07

    Vi har räknat med en budget på 50,000kr och de pengarna ska vi själva lägga ut. Vet ej om vi kommer att få bidrag från våra föräldrar det återstår att se.Vi har dock inte räknat med någon bröllopsresa kanske ev pengar från föräldrar kan gå till den

    Nu kommer vi kanske att fixa maten själva (då m2b är kock) så då blir det några tusenlappar över som man kan lägga på annat.

  • Fru Cinderella

    Vi räknar på runt 20 - 25.000 exkl bröllopsresa.

  • Bride Aug-08

    Bruden79
    det var en väldigt bra budget. Har du lust att berätta lite mer om er fest och vart ni lägger pengarna?
    Själv sitter jag och planerar ett litet bröllop för 25 vuxna och 5 småbarn (2-5åringar). Och om jag planerar att vi skall fixa mesta själv och ha buffé så hamnar jag på ca 40 000 + bröllopsresan.

  • Bride Aug-08

    _Cinderella_

    Hur lyckas ni komma ner i dom summorna?
    Jag tycker jag försöker hålla det enkelt, men summorna drar iväg så fort ändå. Vore glad om ni kunde berätta mer om hur ni lyckas hålla ner summorna så mycket.

  • Jenniemaria

    Vi kommer landa på ca 60 000 för 55 personer. Då har vi inte räknat in ringar eller bröllopsresa så det lär överstiga 100 000 till slut med allt inkluderat. Jag tycker jag har lyckats pressa priserna rätt bra ändå. Men man får räkna med dessa summor tycker jag, man bjuder ändå på en stor fest och det är mycket småkostnader som blir en stooooor flod tillsammans.

    klänning: 2990 (Debenhams)
    blommor: 1200 inklusive 2 tärnbuketter
    mat: 200 per person ex moms
    M m.

  • E-tuna

    Nyfiken i en strut- undrar vad alla ni med otroligt låga summor gör!!!
    Hur bär ni er åt?
    Vill ni dela med er av tips?

  • Bröllopstokiig

    Mitt kommer gå på ca 130 000 kronor. Då har jag inkluderat nästa allt.... det kommer ju alltid lite små utgifter under tidens gång.

  • Fru Cinderella

    Bride Aug-08

    Ska försöka dra en kort sammandragning. Vi blir 50 gäster.

    Blommor
    Binder själv min bukett och tärnor ska ha en enkel calla blir ca: 800

    Gör naglar själv men smink och hår hos frisör 1500

    Klänning: 5000

    Hyr en liten stuga till bröllopsnatten som finns intill festlokalen: 500

    Gör alla program/kort själva

    Fotograf: 1100
    Plus vänner som fotar

    Mamma betalar catering: 6000

    Har inget band, kör på karaoke istället för 1300

    Har en kockkompis som gör tårta 600

    Tärnor betalar klänningarna själva

    Ang. dukning så gör vi dukarna själva, plockar blommor och köper billiga ljushållare på IKEA.

    Har jag glömt något?

    Ringar: 5700:-

    Ehm..

    alkohol i tyskland.

    Blir typ 27.000

  • Bride Aug-08

    Oki, jag förstår att ni får ner kostnaderna, dom där posterna har jag också, men också en massa andra poster.
    tex
    bordsplacering
    inbjudningar
    skor
    smycken
    underkläder
    brudgummens kläder
    Brudgummens skor
    två näbbars kläder + skor
    näbbukette
    2st corsage
    polaroidkamera + bilder
    vigsel/festprogram
    tackkort
    och diverse dekor, mm
    och du skriver ju med t ex dukar och att ni gör festprogram själva, men även om man gör själva så blir det ju en kostnad. man får ju inte en kostnad på 0 kr även om man gör själv.

Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?