Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Vi hamnar på runt 50 000 för knappt 50 personer.
Det blir
30 000 för festen på en restaurang,
2 500 för klänningen (fynd från en reastång på Debenhams),
4 300 för frack. väst, skjorta, fluga och knappar,
5 200 för ringarna (15% rabatt på Bröllopsmässan),
1 500 för blommor,
1 500 för håruppsättning.
= ca 45 000:-
Fotografen, solisten i kyrkan och bandet på festen är alla kompisar med talang och rätt prylar, så inget av det kostar något.
Sedan tillkommer lite smått och gott som papper till festprogram och tackkort, "framkallning" av foton, etc. Plus att det säkert finns en del vi har glömt räkna med.
Vi har räknat med en budget på 50,000kr och de pengarna ska vi själva lägga ut. Vet ej om vi kommer att få bidrag från våra föräldrar det återstår att se.Vi har dock inte räknat med någon bröllopsresa kanske ev pengar från föräldrar kan gå till den
Nu kommer vi kanske att fixa maten själva (då m2b är kock) så då blir det några tusenlappar över som man kan lägga på annat.
Vi räknar på runt 20 - 25.000 exkl bröllopsresa.
Bruden79
det var en väldigt bra budget. Har du lust att berätta lite mer om er fest och vart ni lägger pengarna?
Själv sitter jag och planerar ett litet bröllop för 25 vuxna och 5 småbarn (2-5åringar). Och om jag planerar att vi skall fixa mesta själv och ha buffé så hamnar jag på ca 40 000 + bröllopsresan.
_Cinderella_
Hur lyckas ni komma ner i dom summorna?
Jag tycker jag försöker hålla det enkelt, men summorna drar iväg så fort ändå. Vore glad om ni kunde berätta mer om hur ni lyckas hålla ner summorna så mycket.
Vi kommer landa på ca 60 000 för 55 personer. Då har vi inte räknat in ringar eller bröllopsresa så det lär överstiga 100 000 till slut med allt inkluderat. Jag tycker jag har lyckats pressa priserna rätt bra ändå. Men man får räkna med dessa summor tycker jag, man bjuder ändå på en stor fest och det är mycket småkostnader som blir en stooooor flod tillsammans.
klänning: 2990 (Debenhams)
blommor: 1200 inklusive 2 tärnbuketter
mat: 200 per person ex moms
M m.
Nyfiken i en strut- undrar vad alla ni med otroligt låga summor gör!!!
Hur bär ni er åt?
Vill ni dela med er av tips?
Mitt kommer gå på ca 130 000 kronor. Då har jag inkluderat nästa allt.... det kommer ju alltid lite små utgifter under tidens gång.
Bride Aug-08
Ska försöka dra en kort sammandragning. Vi blir 50 gäster.
Blommor
Binder själv min bukett och tärnor ska ha en enkel calla blir ca: 800
Gör naglar själv men smink och hår hos frisör 1500
Klänning: 5000
Hyr en liten stuga till bröllopsnatten som finns intill festlokalen: 500
Gör alla program/kort själva
Fotograf: 1100
Plus vänner som fotar
Mamma betalar catering: 6000
Har inget band, kör på karaoke istället för 1300
Har en kockkompis som gör tårta 600
Tärnor betalar klänningarna själva
Ang. dukning så gör vi dukarna själva, plockar blommor och köper billiga ljushållare på IKEA.
Har jag glömt något?
Ringar: 5700:-
Ehm..
alkohol i tyskland.
Blir typ 27.000
Oki, jag förstår att ni får ner kostnaderna, dom där posterna har jag också, men också en massa andra poster.
tex
bordsplacering
inbjudningar
skor
smycken
underkläder
brudgummens kläder
Brudgummens skor
två näbbars kläder + skor
näbbukette
2st corsage
polaroidkamera + bilder
vigsel/festprogram
tackkort
och diverse dekor, mm
och du skriver ju med t ex dukar och att ni gör festprogram själva, men även om man gör själva så blir det ju en kostnad. man får ju inte en kostnad på 0 kr även om man gör själv.