• Filips tjej

Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?

Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
    Hur fördelar ni den kostnaden?

Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.

• Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
  • Sanasol

Vi hamnar på ca 75 000 skulle jag tro, då är 35 000 mina ringar. (eventuellt tillkommer 13000 för hans med).

Då är allt inräknat förutom bröllopsresan, den önskar vi oss pengar till i bröllopsgåva, det är det enda vi vill ha.

• Sanasol

50 gäster blir det då.

• CTS

Hela kalaset kommer gå på ca 120 000:- inkl. allt utom bröllopsresan som vi önskar oss pengar till i present.
    Mina och m2bs föräldrar delar på notan av mat - lokal- dryck dvs 25000:- var dera.
    Vi blir ca 70 gäster

• Ammo

Vi har sparat ihop till hela bröllopet själva, får inget bidrag. Så vi har räknat på att vi hamnar runt 100.000-110.000 kr inkl allt, resa mm.

• Skärgårdsbrud 6 maj

Vi räknande med en budget på 40.000 kr utan resa. Vi har nu hamnat på slutsumman 55.000 kr. Men som min m2b sade nyss, budgeten är till för att spräckas! Hihi

Men faktiskt så är BT:s budgetverktyg rätt dåligt. Inte för att jag ska gifta mig igen men det där verktyget ska man inte lita på, dom har verkligen tagit i underkant vad gäller vad bröllopsaktiga saker kostar. Vår resa kostar 16.000 kr. Två veckor till Cypern.

Så summa summaron med allt så blir det 71.000 kr. Ändå ganska hyfsat tycker jag då jag inte kan låta bli att jämföra mig med vänner som gift sig för samma summa pengar exklusive resan. Vi har fått så otroligt mycket mer för våra pengar och det är jag omåttligt nöjd över.

• Stefans fästmö

Skärgårdsbrud

Hmm, intressant (o illa!) med BT:s verktyg! Har inte testat de än, men det är ju bra att veta att de inte är så säkra...

• Skärgårdsbrud 6 maj

Ja det borde sitta en stor varningsskylt på BT:s budget! hihi

• Sanasol

Tycker att BT's verktyg är toppen, men då har ju jag tagit reda på vad saker och ting kostat och skrivit i den kostnaden som faktiskt gäller. Inte bytt mig om cirkapriserna.

Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?