Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Vårt kommer nog att kosta runt 70-80tkr. Vi betalar allt själva utom min klänning som blivande svärmor vill betala
Vi har en budget pa 50 000 for varat brollopp. Da ar inte ringarna eller resan med. Mycket, mycket pengar......
Vi kommer nog att landa på 40tkr. Det är inkl ring men exkl resa.
Vi hoppades hålla oss under 50k. Nu ser det ut som att det är svårt att komma under 60k. Vet inte var i budgeten vi skall skära någonstans! Vi tycker vi är så emot onödiga kostnader. Bekant och semiproffsfoto. Ingen transport. Inga nya kläder till honom. Troligen inga nya underkläder till mig. Brudklänning under 1000-lappen. Delat ut hemgjorda inbjudningskort i handen för att spara porto. Buffé och egenköpt alkohol. Inte hyrt buss eller liknande för våra gäster. Troligen 0 kr i musikkostnad. Kanske ingen bröllopsresa. Allt går till lokalen och cateringen (10000 kr + c:a 27000) sedan är resten "småutgifter". Helt sjukt hur det kan dra iväg så på ingenting!
Vi räknar med ca 70 75 000 plus resa, vi får se vad vi har råd med, kanske önskar oss presentkort på resan i present. Vi kommer få hjälp av mina föräldrar, ca 30 000, o kanske av hans oxå, vet inte hur mycket. Men resten tar vi av sparpengar o försöker spara ihop oxå.
70-75 000 alltså, inga 7-siffriga belopp... :D
Vårat kommer att gå på ca 100 000 och det är utan resa. Vi har ganska dyr lokal.
Mitt hjärta är hemma
oj, dyr lokal! Finns det ingen billigare? Om ni verkligen vill spara menar jag, låter ju som att ni har ansträngt er i övrigt! :)
Vårt kommer också hamna runt 100.000kr. Har hyrt slott som bröllopsfesten ska äga rum på, sen kostat på en hel del på fotograf.
Glömde säga att vårt är också utan resa..