• Filips tjej

Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?

Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
    Hur fördelar ni den kostnaden?

Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.

• Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
  • lolabe

Nu är vår budget uppe i strax över 170 000 kr för 90 gäster, exklusive ringar och bröllopsresa. Själva festen är ju helt klart merparten av det, varje kuvert kostar 1350 kr. Vi kommer att få en del pengar av våra föräldrar, vet dock ännu inte hur mycket. Merparten står vi dock själva för.

• Fru Cinderella

Vår budget ligger på 43.000 för 50 gäster

• GithKat

vi har ca 60 gäster och räknar med att det kommer gå på under 30 000. Då har vi ingen resa inräknad, eftersom vi köpt hus istället Vi får maten betald av svärmor och lite annan hjälp av min familj. Har nog turen att få mycket gratis som annars skulle kostat massor. Exempel fotografen, maten, bilen, lokalen, underhållning både i kyrkan och på festen. Det dyraste är nog kläder, ring och alkoholen.

• Fru Cinderella

Glömde säga att det var minus resan

• L0tta

cirka 225.000 men då räknar jag allt.
    Fest för 45 personer, ringar samt en underbar bröllopsresa.

• mitt-lilla-smultron

ca 80tkr för 75 gäster!

• maljor

våran ligger på 35000 för 80 gäster inkl. allt utom resan...

• Johannabrud06

ca 50.000 kr för 40 gäster!

• Ängla

Vårt landar på 110 000 ca ALLT utom resa.

För ALLT menar jag även sånt som tackkort inklusive porto, framkallning av foto och inköp av album, inramningar till våra föräldrar som betalat en del av kalaset.

Vi valde att bjuda i stort sett alla vi umgås med så vi hade 94 gäster, vi var i mysiga och fina lokaler och åt underbar mat och god dryck, alla fick så mycket de ville till maten. Vi hade vårt livs fest på vår bröllopsdag och ångrar inte det minsta att vi valde att lägga så mycket pengar som vi gjorde, fast vi får "leva på nudlar" ett tag!

• halstabletten

Vårt ligger nog på ca 30.000 kr exlusive bröllopsresan, fast i själva verket blir det kanske lite mer ifall man räknar in alla smådetaljer. Vi tänker bjuda ~50 gäster.

Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?