Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Vårt bröllop slutar nog runt 35.000 kr men det är utan bröllopsresan.
Till de pengarna får vi mycket fina kläder till brud, tärna, brudgum, 2 näbbar, gästgivaregård med buffé, solist, dj, fotograf, håruppsättning med smink för brud och tärna, transport med veteranbil, brudbukett, brudbåge, tärn och näbbukett plus bordsarrangemang. Tror jag har fått med allt så jag är rätt så nöjd och dessutom har jag hållt budgeten. Åker vi dessutom till Grekland på smekmånad så tillkommer cirka 20.000kr
Glömde skriva med dricka, alkohol, slöja, tiara, och skor till bruden samt såklart korsetten. Plus vigsel o festprogram ja det var nog allt
Julibrud - 06:
Hur har ni lyckats med det?!?!?!
Det låter som sanslöst lite pengar för allt det ni skrev upp!
Hur många gäster var ni då? Vad tog er DJ?, hur mkt alkohol bjöd ni på? etc etc
Vårat bröllop går på ca 50 000 sek. Har ca 130 gäster.
lebrah
Vi ska ha bröllopet den 15 Juli så ännu har vi inte gift oss, men allt är fixat och betalt. Vi blir 45 stycken varav 7 barn. Vår Dj som även är solist i kyrkan och även fotograf tar 5500 kronor för allt. Alkohol ska vi köpa i Tyskland, men där lär nog bli över för det har det blivit de andra festerna som vi har haft.
(Glömde även tillägga nya förlovningsringar + vigselring samt en hotellnatt i svit.)
Som det ser ut nu har vi en budget på 36000 för det vet vi att vi kan spara ihop till maj. Förhoppningsvis kan vi spara mera och så hoppas jag att vi får ett bidrag från min sambos föräldrar för de har ganska gott ställt till skillnad från mina.
Minst hälften av demma budget blir till festen. En kompis syr min klänning så den blir inte så dyr.
Vi har beräknat runt 50 000kr.Ev kanske vi får nåt bidrag från våra föräldrar så budget kanske blir lite större.
Ok, nu ska vi se...
Själva middagen 1 350*90 = 121 500 kr
Kläder, håruppsättning mm = 20 000 kr
Blommor = 3 000 kr
DJ = 5 500 kr
Trycksaker mm = 9 500 kr
Transport = 2 500 kr
Boende = ca 3 500 kr
Övrigt = ca 5 000 kr
Fotograf har vi inte budgeterat, tänkte fråga en kompis.
Vårt bröllop hamnar ca 34 000kr kan bli mindre . Men vi har bjudit ca 94 gäster plus att vissa gäster har barn och det vart ca 115 st. Vissa har Tackat nej och vissa har tackat ja och några har inte ens sagt både buu eller bää
Kommer ha en budget på ca 10 000, i det ingår champange&chokladmottagning för släkt och vänner, ring och resa.