Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
wow, det va bra budgethållning det. Klart imponerad.
Ca 60.000:- för 70 pers. Då har jag räknat med allt (även ringarna) men inte bröllopsresan.
Jag vet inte riktigt hur mycket det blir totalt, men skulle inte förvåna mig om det kommer upp i 100 000. Det rinner lätt iväg
Jag har en budget på max 40.000:- vilket jag tycker är väldigt, väldigt mycket pengar! Då är inte resan inräknad!
Ca 70.000:- för 80 gäster inkl resa och allt annat.
Jag tror att vårt bröllop för 60 personer kommer att landa på ca 60.000:-. Då är en del budget och en del lyx. Vi hyr kläderna, men kommer att fixa hår, blommor och fotografering hos proffs. Vi dekorerar lokalen själva och har skrivit ut alla typer av trycksaken hemma, inbjudan, vigselprogram och festprogram. Middagen blir trerätters med vin på restaurang + kaffe, tårta och avec
Svågern är DJ & en kompis solist = Gratis! Ringen går på 4000:- och bröllopsresan blir en weekend i Köpenhamn.
Vi ville satsa på fotografering, ring och festen! Resten försökte vi hålla ner priserna på så gott det gick!
45.000 för 90 gäster har vi budgeterat, ingen resa efteråt.
klänning på rea + slöja
2000
Näbbklänning på rea + finkläder till pojk
150 + 400
Kostym + nya skor
4000
blommor
1000
Mat, tre rätters: italiensk förrätt, lax och romsås huvudrätt, trippelchokladmousse
7000
Dryck
7000
Band
3000
Solist
gratis
Serveringspersonal
700*3
Fotograf
2000
Lokalhyra
1000
Dekorationer som dukar och vaser mm
1500
Ring, ink gravering och upputsning av gamla ringar
6000
Barnvakt
500
Smink och hår för mig och tärna
2000
Underkläder till mig och make
500
Trycksaker, inbjudan, festprogram, vigselprogram
500
manikyr och fuskbränna
300
Fin bil till festen
gratis
Ja, sen har vi kvar nästan 4000 :- som vi inte har hittat någon utgift för ännu. Men det kommer säkert oväntade saker. Vio räknar med att absolut inte gå över 50.000 oavsett
Vi räknar med ca 30.000 för 40-50 gäster.
Då är bröllopsresan inte inräknad, får vi inte bidrag till den av gästerna så kommer den att gå av stapeln först senare, då vi hunnit spara ytterligare en del pengar.
Hej! Gifte mig förra året och totalt gick det på 80648kr ink resa och vi var 120gäster.
Det var ganska spridda skurar vad gäller fördelningen med det som kostade mest var allt runt middagen. Sen är det ju sk små utgifter här och där som gör att det drar iväg.
Vi hade aldrig nån budget.. hehe.. dåligt jag vet.
Vi bestämde oss för o gifta oss i Las Vegas allt som allt gick hela resan o bröllopet på mellan 80,90.000:- + att vi hade världens fest för släkt o vänner med mat o dricka o musik så det gick ett antal tusenlappar där med.. Men huvudsaken är att vi e nöjda o det var verkligen Årets Fest :)