• Filips tjej

Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?

Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
    Hur fördelar ni den kostnaden?

Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.

• Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
  • annalytica

Ca 50-60 kkr exklusive middag på tu man hand(lunchbröllop, vi äter själva på kvällen)och bröllopsresa. 40 gäster. Föräldrarna bidrar med ca 30-40 kkr. Håller budgeten ganska bra...hittills;)

• Nasse7

Vi hade räknat med c:a 50 000:- och det verkar än så länge kunna hålla.

• Freddans fröken

Alltså, ni som klagar på BT's budgetverktyg... har ni inte förstått att det är meningen att man ska lägga in vad det 'egentligen' kostar, när man använder budgeten?

Deras 'kostnader' är ju bara exempel!!!

Jag tycker verktyget är super, det är ju bara att sortera sakerna som man vill och justera kostnader och ordning och hela faderullan. Jag rekommenderar det till alla mina tjejkompisar!

• Freddans fröken

...jag kanske ska svara på TS fråga oxå

Vårt går på ca 80 tkr exkl resa och förlovningsringar. Päronen bidrar totalt med kanske 20 tkr. Resten betalar vi.

• The Runaway Bride

Vårt går nog på ca 120 000...exkl resa. Därav betalar vi ca 50 000:-. Hmmm....mycket pengar blir det...

• Bröllopstokiig

Vårat går på 150 000 kronor, då är inte resan inräknad. Men vi bjuder på allt från båtresa till middag och öppen bar.... och mina ringar kostade 25 000 bara dem... Men det är det värt!!

• Kotte

Har alltid sagt att jag vägrar lägga massor med pengar på en enda dag, så nu vågar jag inte ens räkna på vad slutnotan blir. Vi har köpt allt eftersom så det känns inte så dyrt än men hittills så har vi väl bränt ca 20k å räknar på typ 25k till. Vi får dock middagen av en vän som är kock, så för 2 kockar 2 servis + 3rätters middag för 45 pers bet. vi ca 6000:- :)

• Ms N

Nu fick jag för mig att för första gången på LÄNGE se över vår budget:

* Brölloppstidningar 250 kr
    * Parfym till Den Stora Dagen: 600 kr
    * Väska 150 kr
    * Brölloppsnätter (2 st) 2800 kr
    * Bonusunderkläder att mysa i på hotellet: 500 kr
    * Korg till rosbladen: 40 kr
    * Sidenband: 30 kr
    * Rospåsar: 250 kr
    * Caketopper: 1350 kr
    * Engångskameror, 10pack: 380 kr
    * Fejkrosblad till kyrkan: 400 kr
    * Gästbok 190 kr
    * Inbjudningar: 1100 kr
    * Askar med godis till gästerna: 700 kr

Haha det var hittills! här har vi en som inte har börjat med de STORA utgifterna ännu... SVÄLJ

• Ms N

Glömde att säga att vi räknar på att landa på ca 60 000, utan resa och ringar.

• Blowjo

hjälp vad dyra bröllop alla ska ha...känns lite futtigt att komma med 30-40 000:-

Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?