• Filips tjej

Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?

Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
    Hur fördelar ni den kostnaden?

Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.

• Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
  • Inda

Vi räknar med att hålla oss under 30'. Våra resp föräldrar sponsrar med en del dock. Både pengar och "arbete".
    Bröllopsresa önskar vi oss pengar till och tar senare.

• Mitt hjärta är hemma

Stefans fästmö: Lokalen är det fastaste i hela vår planering... Den byter vi inte bort Det är Edsbergs slott, där vi båda tillbringat tid, då Musikhögskolan i Sthlm hyr halva slottet. Vi kommer dessutom få låna övervåningen gratis pga detta. Vår drömlokal! Lokalen och cateringen är de poster vi lixom inte kan göra något åt.

• Ninn

Vi har skrivit upp alla utlägg och det kommer att sluta runt 25 000. Vi är 50st så maten är ju största utgiften. Har billig lokal, hembygdsgård inkl kök och porslin i 2,5 dag kostar 1000kr. Klänningen kostade 800, buketten gör jag själv likaså tårta och kaffebröd, ringen är min mormors. Dessutom blir vi sponsrade av föräldrarna och min morfar så det verkar som att vi kommer att gå 5000 plus! :) Men vi flyttar till hus till hösten så vi vill spara pengarna och inte ha något extravagant bröllop :)

• vitparasit

Mitt hjärta är hemma
    Maila inbjudningen istället för att dela ut, då slipper ni även papperskostnaden, så tänkte vi göra. Vissa får vi ringa till, så som farmor, som inte är uppkopplad på nätet.

• BlueTopaz

Vårt hamnar på 180.000 för tvådagars (de betalar övernattningen) med ca 65 gäster (75 inbjudna), men exklusive resan (som vi önskar oss p-kort till).

• Chessie

60 000:- för 60 vuxna och 20 barn. (Utan resan).

• Esprie

65 000 kr. Men resa och allt , 70 gäster

• Ybrud

Vi hade räknat på 40 000 exkl. resan men hamnar nog på det inkl resan. Vi blir ca 70 personer, har catering.

• Stefans fästmö

Mitt hjärta är hemma

OK, då så! :D Härligt med en så fin lokal! Men då är det kanske svårt att få ned kostnaderna mer...

• Vintern2007

Vårt bröllop kommer att kosta 50K - 60K för 40 pers. Resan ej inkulderad.
    Min far sonsrar med 15000 resten har vi själv. Vi kommer att få 10 000 av hans föräldrar i gåva o dem kommer vi att ha på vår resa.

Jag har bara en fråga...ni som har bröllop som kostar 100 000 kr o mer...hur många gäste har ni?

Svar på tråden Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?