Vad hamnar era bröllop på kostnadsmässigt?
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Hur mycket räknar ni med att era bröllop kommer att kosta?
Hur fördelar ni den kostnaden?
Vi räknar med en slutnota på ca 120kkr-140kkr och får ca 20-25kkr från våra respektive föräldrapar.
Vi kommer att sluta på runt 80 000:- det är med ringar, men utan resa...vi ska nämligen önska oss presentcheckar...så mna får se vart man hamnar då..:)
Vi tänker runt 50,000 kr som täcker kläder, resa med fickpengar,ringar, hotellnatt, inbjudningskort,bukett, håruppsättning. Föräldrar går in med 15,000 kr som går till lokalhyra och mat. Min pappa lagar all mat. Sen kommer vi önska bidrag till reskassan så där hoppas vi spara in pengar.
Vi verkar vara väldigt ekonomiska när det gäller vårt bröllop. Vi räknar att det kommer gå på ca: 20,000:- för 73 personer.
Vårt går på ca 110.000kr lite till med fickpengar till resan men vi räknar med ca 15.000 till fickpengar.
75.000 räknar vi med.
Vi skulle bara ha ett litet bröllop för de närmaste men har stora familjer så vi blir 50 personer ändå.
Vi betalar ingenting för vigsellokalen, musiken på festen, tärnor eller marskalkars kläder (för vi har inga) med mera. Trots detta trillar det iväg till 100.000:-.
Jag har följt budgeten noga redan från början och vi har valt att hoppa över en massa "måsten" men ändå blir det så mycket.
Bröllopsresan är inkluderad med 25.000 iofs. Tur att jag har en billig klänning, behöver bara betala sömmerskan då jag fick tyget i present.
Alla blommor som dekorerar festlokalen planerar vi att ordna själva och vi hoppar över bröllopstårtan. Det känns som att det blir för mycket efter festmåltiden att äta tårta.
Det är märkligt hur detta lilla bröllop som vi vill ha ändå springer iväg i kostnad, många bäckar små...
Jag har verkligen haft stor hjälp av planeringsverktygen här på BT, likaså budgetverktyget. Om jag inte hade använt det skulle jag totalt ha missbedömt kostnaden för bröllopet.
Tipsar alla att hålla reda på budgeten - det drar lätt iväg!
Har ju inte bokat allt än, men jag ska skulle tro att vi landar runt 150.000 kr utan ringar (ca 30.000 kr), resa och makens kläder (eftersom han ju kommer att kunna använda dem igen - kostym). Och då har jag ändå försökt att vara sparsam....
Vi gjorde en budget från början på ca 95000:-, tiden har gått och det är ca halvåret kvar. Vi har hamnat lite lägre och detta pga av flera saker. vi har kostat på oss mer på vissa saker och andra har inte kostat så mycket som vi räknat med.
Det har hänt en hel del planeringsmässigt så vi har ändrat på en massa saker som både har ökat och minskat kostnader. Så jag tror att vi kommer att hamna på ca 80.000 inkl allt utom resan.
Blowjo, du tyckte din budget var futtig...vår slutar på omkring 7000:-
Vi hamnar nog på ca 110 - 120 000kr (inkl allt dvs resa, ring m.m.) Vi har fått 50 000 kr av våra föräldrar.