Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Famous: Vad kul att du gillar idén!
Ja, vad tycker ni? Ska vi ha en egen BT-träff eller passa på när Mylava träffas?
Kram
Godmorgon alla!
Har nyss vaknat, och mår väl som jag förtjänar.... var ut och parta igår. Menfrågan är om man blivit störd nu efter op. jag gick och kolla på nästan allas tuttar mer eller mindre och tänkte vilka som kunde va opade som jag. Men fy så rädd jag var att nån skulle stöta till mig (tänkte på dig RAT).
Nej nu lär jag nog inta rygg läge igen.
Kram
Hej allihop!
Har saknat er massor!!! Har försökt att släppa det här med brösten ett tag för ok för att vara positivt fixerad, men när man är åt andra hållet så är det inget kul. Nu har jag i alla fall kommit till det stadie då jag accepterat mina nya "vänner". Ok, det skiljer som sagt lite i storlek (det ena är lite, lite större - syns mest på bild och om man kollar jättenära) och därmed har det en lite annorlunda form på något vis. Men jag tror ingen skulle se det som inte fick stå på en meters avstånd och glo och få frågan "Hur många skillnader kan du se???". Så - jag känner mig i dagsläget nöjd. Läker fint, i stort sett totalt obefintliga ärr redan (inte ens röda) och jag kan göra allt jag vill i princip. Så varför klaga?
Jag kommer nog aldrig ur min sport-bh känns det som, i den trivs jag bäst. Har den under toppar, v-ringade linnen (sticker fram) m.m. Jag älskar den och vill inte alls byta till vanlig bh. Sover till och med i den fortfarande fast jag inte behöver.... Jag är nog lite knäpp
Nyfniken - Pamela??? Visst var det så? Kul att du också är här! Läste din tejp-diskussion och håller med kirurgen - byt inte tejp som sitter fast hårt och ser någorlunda ok ut. När den är dags att byta tycker jag att den är rätt lätt att dra av, dvs den behöver kanske ett par veckor på sig i alla fall.
Jag har städdag idag och igår och.... Ja, ni fattar. Ibland måste man städa och nu har jag tagit det ganska försiktigt i mina 7 veckor (så gamla är boobsen)men jäklar vad jag har gått loss med trasan, dammsugaren och moppen nu. Det var behövligt!!
Kram på er alla tuttfior!
hej bröstkaramellen!!! Så tänkte jag också runt 7 veckor "nu ska jag komma igång!" och städade och planerade att köpa mitt gym kort mm, och.. blev väldigt deppig när igen bh passade men som du.. trivdes bäst i sport bh och gör det fortfarande. mina är nu 12 veckor och ha ändrats mycket sedan 7v.
Om jag är medveten om bh'n, den sitta inte rätt! jag ska nog klara med med de billiga jag har köpt och gå mäta mig igen sen. jag är 70D eller 75C eller 80B-beroende på model!
kram på er..
Ja 3M är mycket bättre än Scanpor. Det är i alla fall min åsikt.. :) 3M hudfärgad har jag dock aldrig använt eftersom den inte finns på apoteket.. Och nej, man behöver inte alls tejpa mycket.. *hihi* Å sitter tejpen bra så ska man låta den sitta kvar. Man byter enbart när det verkligen behövs... :)
Första gången jag op så hade jag sportbh med bygel efteråt men jag hade inga problem med smärta... Efter andra op så hade jag vanlig sportbehå, utan byglar..men då hade kirurgen satt dit kompresser över tejpen, för att minska trycket...så jag lät naturligtvis den sitta kvar, var ju jätte skönt.... Men GUD vad dumt att jag inte tänkte på att tipsa er om det... Har liksom inte riktigt tänkt på att ni pratat om trycket över ärren.... Gah, dum man kan vara ibland.... *s*
Vaddå träffas? Ni är ju galna det vågar jag inte .
Hehe, nä skämt å sido, det vore klart najs att träffas. Vi kan väl trycka upp t-shirts med texten "pure silikon" edyl så vi känner igen varandra .
Pamela: Trodde Mylava-träffen var inställd? Hm, när är det den ska vara?
Pickolina: Ja, efter mängder av turer och remisser och fan å hans moster, som gav zip och intet i resultat, så tog jag kontakt med en privat hudläkare. Och vips så hände det saker.
Det är ju inte så att jag har allergier som de aldrig hört talas om bara det att många läkare är ena riktiga otrevliga, nedlåtande lata härken!
Så ja, efter årtal har jag äntligen fått veta vad jag ska undvika. Det finns ett sk prick-test som man sätter på ryggen med de 24 vanligaste ämnen på. Kostar en slant att göra, men det lär jag ju spara in ganksa fort med tanke på att jag inte behöver köpa en ny lotion/deo/maskara etc i veckan eftersom jag inte tålde den jag köpte förra veckan. Jag kommer inte ihåg vad testet heter tyvärr. Men förklarar du för dem så vet de vad du menar.
Zemiramis
Ah, tack för tipset.. Det kan man ju så klart göra, gå till en privatläkare.. :)
Bor du i sthlm? Tänkte om du vet någon bra i sthlmsområdet.. City eller på södra sidan. Annars får jag leta runt lite... Är inget sim är jätte akut men skulle vara bra att ta reda på det faktiskt. Har ju haft en hel del problem pga detta och lagt ut massvis med pengar på saker jag sedan inte kunnat använda.. :(
Finns det ngn som har opererat sina boobies mer än en gng...härinne??
Hur blir ärren då??
Gör det lika ont som första gng efteråt??
Fick du betala samma pris som för första operationen??
Hoppas ngn kan svara...
MVH
EmVic
Em_Vic
Jag har opererat mig två ggr.. Andra gången tog jag dock ut mina implantat så jag kan inte svara dig ang priset. Däremot kan jag svara dig angående ärren.. Om man har ärren under brösten så öppnar de upp på ungefär samma ställe, tar bort det gamla ärret och syr igen... Jag har alltså fortfarande bara ett ärr under vardera bröst. Däremot så är de numera lite längre pga att de behövde göra dem längre för att få ut implantaten. Mina nya ärr är dock mycket finare än mina gamla var så jag är enbart glad... :)
Om man lägger in implantaten via armhålan så får man räkna med att det inte går att ta ut dem den vägen utan då kommer man få ytterligare ärr under brösten.