Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
tärnansara:
you go girl!! :-d
Ja jag började går runt 6 veckor, fast jag måste säga jag blev rätt trött! men allt som allt så hade det gått 3månader sedan jag hade tränat.
Nu försöka jag blev av med mina envisa lovehandles.. jag har ALDRIG varit otränat förut!
mina bröst är ok men jag tror att den ena är större! den v fortfarande sticker ut på siden
lite grann. de är nu 3 månader, har baraen bh hittils, jag har inte råd med flera just nu!
Zemiramis
GRATTIS!!! vad kul att höra att du är så nöjd och att allt har gått bra, hoppas det känns bra idag med! När det gäller storleken så fick jag en känsla av de krymte lite när svullnaden lade sig men som jag har förstått så kan det upplevas som om att de växer till sig lite när de "hänger" till sig och hittar sin "rätta" plats. Vi få hålla till tåls ett halvår iallafall innan vi kan säga den slutgiltiga storleken :)nu ligger jag på 75c, hade knappt 75a innan och lade in 320cc. Hur mycket lade du in och vad hade du innan? Bra att du försöker att röra lite på dig lugnt och försiktigt! det är bra för läkningen tror jag. Ett litet tips om du har ont på natten, blöt upp en mindre handduk med iskallt vatten och vik den tre gånger på längden och lägg på övre halvan av brösten.Vänd på den ibland så du får den svala sidan mot kroppen. Det tyckte jag var skönt de första nätterna. Ta väl hand om dig!!
Ang träning så fick jag höra av min klinik att jag kunde träna allt utom bröstmuskeln efter tre veckor och bröstmuskeln efter sex veckor. Men man känner vad man klarar, känns det obehagligt så är det nog lika bra att vänta lite till.Skulle nog inte köra igång med hantlar efter sex veckor på bröstmuskeln...men,men det är ju jag, och jag är nog lite väl försiktig! Samtidigt så orkar man inget heller, efter operation och allt stillasittande så är konditionen på noll efter ett par veckor. Jag var lika trött efter ett par varv i lägenheten som om jag hade sprungit en mil kändes det som...otroligt vad fort det går att komma ur form, men förhoppningsvis går det lika fort att komma tillbaka!!
Hejsan alla!!
Funderar över en sak med mina bröst. Båda brösten ser helt perfekta ut annars, men om jag spänner bröstmusklerna, syns en tydlig skarv på mitt högra bröst, en bit under bröstvårtan.
Undrar om nån annan har så?
Snabb fråga, är det nån här som känt sig svullen i kroppen efter op? Min mage käns jättesvullen... När kan man förvänta sig att svullnaden ger med sig?
TineJ: Jag hade 65/70a innan. Helt omöjligt att hitta en bh som passade. Hoppas på en 65/70C nu. Lade in 280cc framför muskeln. Runda geléhallon.
Btw, är det nån mer som har en brännande känsla i snitten?
oh yes.. the famous swollen stomach! Ja du var inte med under den diskussion, den gå över men det verkar rätt vanligt. Rat jag algit ystersyster alla vi hade svullna mager.
Tänk dig, man kan inte använder de just nu.. så de bara hänger där!
ja det gå över men det ta tid kanske ett par veckor och jag vet, det är jätte obehagligt.
Du kommer att får massor olika bränningar stickningar smärtor mm. men lyssna till kroppen och känns det obehagligt.. Ring Kliniken!
Kram .. jätta kram!
Dags att byta tejpen.. Jag inser att det är det jag är mest skraj för. Rädd för att det ska göra ont. Kirurgen sa att jag skulle byta idag.. Den har bara släppt lite mellan brösten..
Tips från proffsen önskas
KRAM
Nyfniken
Om du byter efter du duschat, då tejpen verkligen är genomblöt så behöver du inte göra något mer eller oroa dig... :)
Hej alla!
Här kommer en fånig fråga!
Jag vet att jag ska låt tejpen sitta i ett halvår, men varför egentligen? Vad gör den för nytta när det verkar ha läkt och ärren ser fina ut.
sahlena
Huden är dels känslig för sol osv.. Sedan är det även så att huden inte är så stark så tejpen har man som ytterligare stöd för påfrestningar så att ärren ska bli så fina som möjligt.... :)