Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
sahlena
Jag har tex genomgång 10st operationer, tror jag... Så jag har ärr över hela kroppen... *s* Alla ärr är superfina och syns knappt, utom de ärr jag har på hälarna. De enda skillnader jag kan komm på är att läkarna aldrig sa åt mig att tejpa i 6mån, som stöd för huden + att det naturligtvis är ett utsatt område när det gäller just påfrestningar av ärren. De ärren är 5-10mm breda... De var riktigt fula i många, många år... Det är inte förrän nu, typ 10år senare som de blivit så pass fina att de inte syns så mkt...men breda och synliga kommer de ju alltid att vara...
Jag känner flera som fått fula är efter medicinska operationer och jag tror detta ofta delvis beror på att läkarna inte är lika noga med hur de syr ihop + inte lika noga med eftervården, som tejpning osv.... En av mina kompisar fick ett ärr korrigerat gratis av en plastikkirurg, just för att det blivit så fult när läkarna operarerat henne.. :(
sahlena
Jo just det, jag har ett annat ärr oxå som är fult... Samma sak där, ett medicinskt ingrepp och läkarna sa ingenting om att tejpa... Ärret är lika brett som långt...så mycket gick huden alltså isär pga brist på stöd... :(
Håller med Pickolina. Jag har också en hel del operationsärr och de flesta är väldigt fina, men de som syns är de jag inte har tejpat så noga. Vissa har i och för sig varit svårt att tejpa, men ändå..
Sahlena
Jag har också ett fult ärr efter en akut operation. Ingen sa något om att tejpa ärret efteråt
MMmm, man önskar ju att man visste mer om sådant när man var yngre... Det var då jag genomgick mina medicinska operationer. Mitt är på insidan av knät är bara 1,5cm lång men ändå 1cm brett. Detta trots 4 stygn... Enbart pga att jag inte tejpade antagligen... :( VARFÖR är inte vanliga läkare lika informerade om detta som plastikkirurger? :(
Håller med om att 6 mån. känns som en väldigt lång tid att tejpa.....längtar till man slipper tejpen, speciellt de som jag har runt ena bröstvårtan, pilligt att klippa småbitar att sätta runt....men men det är det värt
Ja det är jobbigt.. Jag är dessutom allergisk mot plåster/tejp osv pga klistret så jag lovar att jag inte har det så kul alltid med att tejpa men det är det värt! De ärr jag har som är fula är sååå fula och hemska så det inte är sant! :(
Min sista operation lämnade bara små ärr och då behöver man bara tejpa 3mån gudskelov... :D
Tack för tipset!
Gjorde ett första försök när jag duschade tidigare idag. Hade två lager med tejp. Det översta fick jag bort. Sen fegade jag ur när jag såg allt blood under. Hade inte den tiden jag ville så jag får göra ett nytt försök efter en låååååång dusch imorgon. För tejpen sitter!! Typiskt, men jag ska nog greja det :-/. Tänk det här var det jobbigaste av allt..
KRAM
Nyfniken
Pm detta var det jobbigaste så kan du nog vara glad ändå... ;) Fast det underlättar ju inte så klart, när man väl ska gå igenom det så att säga... Hmmm, du skulle kunna anv tex en tops med vitt vaselin på... Förstår du vad jag syftar på? Har du sett läkarna när de gör så?
hej,-ang tejpen, ja dusch funkar bra och varför tänkte inte jag på vaseline :-/
Jag pilade bort kanten och sen höll ned huden /vid kanten som var löss, och tvålade in lätt samtidigt som jag drog. Jag oftas använder Nivea's dusch olja, gul färg i flaska, för den är så snäll mot huden, så den funkade som jätte bra hjälpmedel. det finns ganska ofta i små "res-flaskor" på kicks och h/m så här års.
fan trodde jag hade hittad en skön bh på lindex men den är för liten! 75C kupan för liten, eftersom mitten av bh'n ligga inte mot huden. 80 B var för stor i omkrets, men jag tror jag köpa byta till den och sy in. det var en alldeles mjuk t-shirt bh! fanns bara i svart, med spets runt ryggen.
nej jag sluta nu, sov gott mina vänner!