Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Alltså nu är det snart dags... På tisdag, nu på tisdag ska jag op:as... Jag är inte ens nervös ännu, det är så overkligt, men jag antar att det kommer...
Ska tänka på famous tips
GRATTIS Nyfniken och håll ut, värken avtar snabbare än vad man tror!! Mitt tips är att kan du sova så gör det. Själv sov jag bort de tre första dagarna som var mest jobbiga.
Rat vad skönt att höra att det inte behöver vara så illa som du befarade!!
Har varit och tagit stygnen idag,allt såg jättebra ut. Det var ju första gången jag såg ärren och jag var lite fundersam hur de skulle se ut men de var hur fina som helst.
Zemiramis jag frågade det där om att bada utomhus och han sa at det kunde jag göra redan idag om jag ville, men som sagt då har mina ärr läkt jättebra och de var väldigt fina sa han, man ska nog vara försiktig om det är infekterat eller irriterat.Jag har också kört en slags gungande variant för att komma ur sängen men jag har nog gjort lite annorlunda. Jag låg med ett par kuddar under huvet och så hade jag benen rakt upp i luften med händerna i knävecken och därefter så gungade jag benen fram och tillbaka tills jag fick fart och kom upp sittande. Därefter så vred jag försiktigt benen över kanten på sängen.Lite svårt att förklara men hoppas du förstår:)
På tisdag är det dags, det som jag har väntat på sedan jag var 15 år gammal. Mer än halva livet har gått sedan dess, jag är 33 nu. Jag har man och jag har fött barn. Haha, jag som aldrig skulle ha barn :). Där ser man, man ska helt enkelt aldrig säga aldrig.
Däremot har jag alltid sagt att ska jag göra någon plastikoperation så är det förstora brösten jag vill göra. Och där är jag nu. Dagen som jag aldrig trodde skulle komma är här nu. Bara 4 ynka dagar kvar, sen är det min tur.
Månaderna har blivit veckor och veckorna har blivit dagar. Det är dags nu. Ingen mer väntan. Det har gått fort men ändå långsamt. Ingen kan säga att jag har tagit ett förhastat beslut. Jag menar 18 år har gått sedan jag först tänkte tanken.
Så nu ska jag passa på att bära min son och krama honom hårt och länge, för vem vet när jag kan göra det nästa gång. Jag älskar honom av hela mitt hjärta, mitt vackra underbara barn.
Måtte bara op:en och narkosen gå bra, jag vill ju inte att han ska bli moderlös. Jag skulle gräma mig till tidens ende om min fåfänga gjorde så mot ett litet oskyldigt barn.
Så hur gör man för att lugna ner sig ang narkosen? Någon som kan komma med lugnanade ord eller dyl?
Hej Tjejor!
Tack för alla hälsningar!! Nu e jag inne på dag 4 och ska redan nu på efterkontroll. Kirurgen går på semester sen. Han svarar dock på nallen dygnet runt ändå. Idag ska jag få instruktioner om massagen (jag har ju släta koksalt). Jag gråter nästan bara jag tänker på det. Hur ont kommer inte det att göra??
Annars är det upp och ner. Klarar att lyfta armar och mjölkpaket, tvätta håret däremot där går gränsen. Fick bli en stram tofs med 2dl hårspray.
Jaha, klänning på och jag ser ingen skillnad mot när jag tidigare hade vadderad bh, men nu är det i alla fall: What you see is what you get!
Formen ska jag fråga Lennart (kirurgen) om för tredje gången. Så att de verkligen blir som han sagt. Svullnad och att de inte sjunkit ner, det vet jag ju tar upp till 6 mån. Men nu får jag inte riktigt kläm på hur de kommer att bli..
Ha en toppendag!
Kramar
Åh vilken härlig morgon. Känner mig så nöjd med mina. Kan gå naken runt bland flyttlådorna och känna att inget behöver döljas, att hela jag duger bra (även om jag gått upp lite i vikt). Förut visade jag mig inte gärna naken på grund av brösten.
Zemiramis
Narkosen är inget att oroa sig för. Man somnar på ett litet kick. Själv tycker jag det känns skönt att få domna bort från allt ett tag, sån är jag.
Vad det gäller risker med narkos så är det MYCKET sällan något går fel när man är så ung (och frisk va?)som du.
Det ända som jag tycker är lite jobbigt med narkos är när man vaknar upp och ljuden (och omgivningen) känns lite "skarpa". Ville hellre forts. sova lite till, men sen sa narkosläkaren "Ja nu har du ett par fina bröst" då blev jag nyfiken och kvicknade till snabbt och tittade ner på dom
Det kommer att gå så bra ska du se. Kram
Sköt om dig nu Nyfiken och akta dig för armbågar och smällar på brösten......vill bara varna er nyopererade lite....kram
Zemiramis,
Jag vet inte om det hjälper dig, men jag har varit sövd flera gånger. Iofs av en helt annan orsak, men det gick fort och jag kände inget obehag varken när jag sövdes eller när jag vaknade upp. Helt plötsligt hade flera timmar gått och jag var bara glad att operationen var över. Om några veckor är det min tur, jag är 41, har funderat i många år och har också en liten son jag älskar över allt. Oroa dig inte utan tänk vilka nöjda mammor våra pojkar kommer att få sen!
Rat,
Jag blir så glad när jag hör att du är så nöjd!
Kram.
Zemiramis
Jag kände likadant och tänkte också tankar om att jag skulle dö.Vet inte vad jag kan säga riktigt för att lugna dig men jag lovar att det går så fort så du märker det inte ens. Vet inte om det är olika men jag hann inte mer än lägga mig ner så sov jag, jag trodde nog att man skulle känna hur man slumrade in om du förstår vad jag menar men det gick på en sekund!och som sagt riskerna är minimala!Du kan säkert få nåt lugnande när du kommer till kliniken om du är nervös.
Ler:) åt min reaktion när Charles väckte mig första gången efter operationen. -Har du tittat än? sa han å lyfte på täcket. WOOW säger jag när jag ser mina nya behag och somnar sen om lika snabbt!
Underbart Rat!! Visst känns det skönt!!
Kram allihop och ha en underbar dag!!
Weeahhh!!
Kom till min underbare Kirurg Lennart. Visade min Swegmark 80D. Han sa åh vilken bra bh! Fattar ni tjejer vilka bra tips ni ger??
Just nu är den lite lös längst fram nid bröstvårtorna, men det kommer att fyllas ut snart. Jag är en D!!!!! Så glad. Dessutom sa han att han hade inte kunnat lägga i mer för jag är för smal över bröstkorgen. Underbart. Ser så naturligt ut, som om jag har fantastiska gener helt enkelt. PRECIS SOM JAG VILLE!
Överlevde t om den fruktade massagen. Phu!
Rat: Underbart att du börjar må så bra! Jag LOVAR att jag håller avstånd från allt vad armbågar och ban heter..
Kram på er!
ban=barn..