2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Halloj jätte söta klänningar!
Jag fick just ett problem.... :/
en väninna som jag har tänkt att bjuda på bröllopet ( vi har känt varandra sen vi var jätte små...) har gått och blivit vegan!!! hon kommer snart över och jag vet att hon varit vegetarian men nu alltså VEGAN!!! vad ska man ha för mat till henne på bröllopet???
Har ni någon vegan som kommer till ert och vad ska man bjuda på då????
Tizzeltazz
Bor i Skellefteå.
Nu har jag varit och sagt hejdå till "min" fina häst. Känns j-vligt tungt just nu
snitte:
Ska ni ha "egen mat"? så kan ni ju kolla upp nån kokbok på internet-el fråga henne om recept! Annars så medelar ni bara det till dem som ska göra eran mat så får DEM bry sig om detta för e man kock så ska man kunna lätt lägga ihop en sådan rätt.
lillithsmamma:
rekomenderar att du går till en sömerska med bilden o hör vad hon säger eftersom denna klänning är en designers o lär ju vara prislös typ. Billigaste versionen e köp tyg själv o sy själv el köp o ge till sömerskan att sy.
June20 jo funderar skarpt på det att göra så pga det är ju en mickael kors klänning säkert dyr som attans
lillithsmamma,
halkade in på den här tråden och läste att du gillade Jennifer Garners klänning.
Jag gillar klädmönster så jag tänkte tipsa dig om några som skulle passa!
www.mccallpattern.com/item/M5047.htm&page=1
www.simplicity.com, klicka på design search och fyll i nr 6401
www.mccallpattern.com/item/M3883.htm&page=4
Här kan du se fler bilder på Jennifer Garner i klänningen och även se hur den ser ut bakifrån; sök på jennifer garner på editorial.gettyimages.com/
Hoppas du hittar något du gillar bland mina länkar!
september-maria åå tusen tack :D
snitte:
min kompis var vegan i många många år och hon åt inte ens bivax...INGENTING från djur fick finnas med så det blev lite tungt ibland men det finns underbara recept ändå...tyvärr får veganer oftast väldigt trist mat serverad när de går ut och äter eftersom många inte vet vad de ska servera...
MsNordqvist:
jag och geografi...
ligger inte i närheten av uppsala?
annars kanske det finns en BT-träff i närheten? finns en tråd för IRL-vänner vet jag...
Halloj jag min svärmors kompis ska göra maten hon är kock och jobbar på ett catering företag så jag kanske bara ska överlåta "problemet" till henne...
Är ju med och bestämmer all annan mat så jag blev lite panikslagen när hon kommer och har blitt vegan.. jag menar jag kan INGET om sådan mat....
oj, inte ens bivax.... måste ju vart jätte jobbigt jag menar vad äter man då?? ärtor bara eller ... ;)
snitte:
fråga gästen vad e det godaste hon vet som också e festligt? hon kan ju ev få sin favorit rätt om den e enkel....