2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
June20: Om jag har förstått det där med namngivningsceremonin så är det så att det sker inte i kyrkan och man blir heller inte registrerad i Svenska Kyrkan. Men sen blir det garanterat tårta och saft :) Min syster (hennes son som ska döpas) vill inte tvinga sitt barn in i en religion han är för liten att ta ställning till utan istället ge honom själv chansen till att bestämma det när han blir äldre. Men sen kan ju själva "dopet" i sig vara en fin tradition och därför blir det en ceremoni istället där namnet blir officellt för släkt och vänner...
paige: Tärnorna ja... Jag är superkluven och har absolut inte bestämt mig. Jag velar mellan två och tre, men min karl vill bara ha en marskalk. Har funderat på hur det kan se ut i kyrkan... Är supervelig för jag vill egentligen inte hoppa över någon alls. Min huvudtärna kommer att få välja vilken färg hon vill ha av marinblått eller ljusblått. Den färgen hon inte väljer får den/de andra ha istället. Modellerna får de bestämma själva.
Mysan98:
jo den biten förstod jag men ska det typ vara en präst där ialf då?
Äntligen tillbaka ;)
Sitter på jobbet och har jour återigen och läser inlägg för glatta livet! :) (lyckligtvis en lugn natt...)
MsNordqvist / Snitte:
Är väldigt exalterad över att det blir i Marocko men också lite läskigt eftersom jag har noll koll! Är lite rädd för att göra bort mig nånstans...
Men utöver det ska det gå bra :)
Har varit och kollat på svartbrud.se och sidan verkar härlig...får se till att lägga lite bidler där sen :)
lillithsmamma:
tänkte samma sak ;) skulle vara förargligt om någon "kände igen" en och så var hela hemligheten ute!
Nu kommer ju människor få veta ett helt år innan när inbjudningarna går ut men fram tills dess ska det vara en hemlis....ok då, mamma vet ;)
Annars...pappa kommer bli överlycklig över att han slipper hålla tal och jag är glad över att slippa frågan om brudtärnor...jag har 3 systrar och två supernära barndomskompisar och alla vill vara tärnor (saken har diskuterats tidigare) så känns skönt att inte behöva välja...
Men _klänningen_! funderar och funderar och borde väl egentligen börja köpa på mig tidningar och gömma dem nånstans så ingen får syn på dem :) men hur ska jag kombinera en svensk/samisk/marockansk brudklänning??? får tänka svensk/marockansk så blir det lättare kanske men jag vet fortfarande inte...
Måste säga åt m2b att snoka reda på lite fakta åt mig ang hela upplägget så jag kan börja planera...just nu hänger ju allt i luften!
Tjejer - nyfiken fråga - hur länge har ni varit tillsammans med era respektive?
Tizzeltazz:
kanske kan kasta in ett samiskt smycke el brodera in nåt fint tecken på klänningen etc?
Halloj tjejer!
paige: jag är osså i värmland! :) från karlstad är inte född här med dock uppvuxen här... hihi har ni hittat någon fin kyrka? vi har valt Forshaga kyrka.
Jag ska ha 4 brudtärnor. 3 väninnor och min syster alla ska ha ljuslila/lavendel och syrran ska ha en nyans mörkare på sin klänning. :)
Tizzeltazz: klart man får fråga.. ;) jag och min sambo har varit tillsammans 3 1/2 år nu och 5 1/2 när vi gifter oss... :) (svår matte detta.... ;)
vi har bara vart ihop nu i 9mån hmmm lalalala :)
June20: Nej det ska inte vara någon präst, men jag har inte den blekaste vem som ska leda ceremonin. Får återkomma om det på söndag när jag kommit hem :)
skrev ett inlägg som fastnade i censuren
:(
får se när det dyker upp då...
hej hopp nu sitter jag och letar söta bilder till kort till min brorsas student har ni kikat in denna sidan: hem.bredband.net/narnia/
Jätte söta bilder till festprogrammen inför bröllopen :) men till mycket annat också!