• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

Välkommen paige!

Kul att du tog rådet att leta dig hit till vår väldigt roliga och trevliga 2008-tråd Va det midsommar ni hade tänkt er?

• paige

Åh, vad jag kommer kunna hänga här och prata bröllop! Ja, vi tänkte oss midsommarafton eller pingstafton(förlovade ju oss då).

Med tema Kärlek!! Folk omkring mig tycker nog jag är ute lite väl tidigt men det ska ju bli så underbart härligt att bli hans fru!

Hur ligger det till för er andra så här två år innan?

• lillithsmamma

välkommen paige

jag har fått tipset av June20 att använda sidenblommor till buketten det kommer jag göra kollade runt och fann vita rosor silvriga och blåa som jag ska använda med mina fjädrar istället för pioner pga pion finner jag inte och äkta är svåra att få tag i augusti :) vad säger ni tror ni det blir fint :)

• Tizzeltazz

Mitt första inlägg! ;)
    giftermålet står 16 september 2008, på årsdagen av kvällen vi blev kära...det känns så långt borta men det ska bli så härligt! ...bröllopet kommer stå i marocko så det kommer bli spännande också...!
    Men ssshhhh för ingen vet det än :)

• paige

Åh, vad mysigt Tizzeltazz.
    önskar jag oxå kunde varit lite hemlig men det går nog inte att ta miste på vad min älskling och jag planerar

• Mysan98

Oj nya tjejer i vår tråd. Kul! Välkomna!! Vi är väl i lite olika stadier av planeringen tror jag. Hur långt har ni själva kommit? Färg? Datum? Platser? Något annat?

Sitter just nu och funderar på vad som hände med mitt inlägg jag skrev i morse... Kanske glömde att klicka på skicka? Vad vet jag :) Måste nog ha varit så när jag tänker efter.

June20: Snöflingorna är sååååå rätt!! Tack så jätte mycket!! Har tipsat min karl som är ansvarig för min bukett.

• MsÖberg

Välkomna Paige och Tizzeltazz, vad kul att fler brudar 2008 hittar hit!

Jag/vi har väl inte kommit så långt i vår planering än. Först bestämde vi datumet 080808, men det kan lika gärna bli lördagen innan eller efter, det beror lite på. Jag vet vilken ring jag vill ha, vi har filat lite på gästlista, har nga alternativ på kyrka och festlokaler, men inget är bokat än.

Även om inget är bokat så känns det skönt att ha kommit en bit i tankarna!

• paige

Vilken trevlig tråd!

Min älskling och jag svävar fortfarande omkring på våra små fluffiga moln efter förlovningen, men har börjat planera lite smått.
    För mig är det bara så härligt att planera vårat liv tillsammans, och jag är så lycklig att jag får göra det med den vackraste och underbaraste pojken på jorden.

Jag vet nog ganska säkert hur jag vill ha det med gäster, klänning och musik. Plats däremot vet vi inte riktigt!

• June20

paige:
    Tizzeltazz:
    vart bor ni och ålder?

• Tizzeltazz

Tack för välkommnandet tjejer!
    Jag var bara tvungen att skapa konto här och prata av mig lite, jag _spricker_ ju snart ;)

jo...vi är lite knepiga på så sätt att vi bestämt oss för att gifta oss ( ca 4 mån sen ) men ej har ringar eller dyl eftersom det är hemligt än :)
    Min mor är därimot bombsäker på att vi är förlovade och jag börjar nästan undra om kvinnan är synsk! ;)

Bröllopet kommer ske 16 sept 2008 och inbjudningskorten kommer skickas ut 16 sept 2007 så gästerna hinner ordna med resor och dyl...min far fyller år just den 16 sept så han kommer få inbjudningskortet fint inslaget under förspeglingen att det är en present :)
    Själva bröllopet kommer vara i saidia i marocko, min m2b har släktingar och hus där så det kommer bli relativt billigt då mycket kommer skötas av släktingar och dyl på plats (antagligen innan vi själva ens anländer) och själva festen kommer vara i huset med levande musik och ljus på taket på natten...
    annars har jag lite panik över klänningen! jag vet ju absolut ingenting om bröllop i marocko och dyl och vill inte ha en helt marockansk klädsel...min m2b är finsk/marockan och jag är svensk/same så blir jobbigt att kombinera allt det i en klänning kanske ;)
    Ska sen antagligen ha fest när vi kommer tillbaka för dem som inte kunde komma... några tips? Är det ofint att ha några bilder från bröllopet framme eller dyl??

uj - långt inlägg :) sitter på jobbet och har inget bättre för mig :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2