Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Så härligt att åka från regnvädret här ett tag. Jag längtar redan till bröllopsresan, älskar värme, vatten och stadsliv. Mamma kom hem från Thailand i helgen och sa att hon skulle aldrig klara att bo där, bara sol och bad hela tiden, usch vad tråkigt. Jag måste nog lära henne hur man verkligen lever.
Tråkigt i Thailand?! Oj, jag hade gett mycket för att åka dit just nu...
Vart ska du åka Svemerikanskt bröllop?
Blir det fika i veckan?
Vi åker till Barcelona i åtta dagar och det ska bli så skönt att koppla av. Sedan åker vi till Thailand i vinter men det är förståss ingen bröllopsresa. Jag har ju min lilla brorson där nu, snart 1 månad gammal. Min bror tyckte att mamma skulle flytta dit men hon gillade visst inte den tanken, särskilt som min bror bara bor där emellanåt
hjartat73 - jag tror att några har pratat om onsdag?
Svemerikanskt bröllop - Barcelona låter härligt. Har du varit där förut?
Nej, ingen av oss har varit där tidigare men vi har blivit rekomenderade av bekanta. Jag tror det kommer att passa oss bra. De första tre dagarna tänker jag bara ta det lugnt. Sova, göra mig fin för att gå ut och äta, komma hem och ta det lugnt. Inga strapatser, vi ska bara röra oss mellan hotellet och närliggande restauranger och caféer och koppla av och prata, prata, prata.
~emma~Hur var det med er. Ni skulle åka på en riktig långsemester? Malaysia eller har jag fel?
Svemerikanskt bröllop - ja, egentligen skulle vi resa till Singapore och Malaysia, men som vanligt när vi ska resa strular något till sig. Den här gången försvann vår bokning av flybiljetterna så det skulle bli jättedyrt. Så vi sticker till Egypten en vecka (ja, jag vet, strul igen) och tar långresan senare istället. Men Barcelona tror jag blir jättebra. Har alltid velat resa dit.
Jag skulle vilja resa till Barcelona för att se fotboll isåfall
Ja, vi ska göra en resa dit en annan gång och kolla på fotboll också. Vi lyckades visst pricka in uppehållet den här gången.
Egypten blir säkert jättebra Emma. Jag tror att huvudsaken egentligen är att få komma bort lite, vara ifred och umgås med varandra efter allt ståhej. Planera in när familjen ska växa kanske Egypten lär ju bjuda på sol i alla fall, det hjälper ju när man ska koppla av.
Ja, det blir en riktig slappsemester. Fast vi kan nog vänta lite med familjeplanerna :D
När åker ni till Barcelona?