• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • lillabunny

Julibrud - 06: Här är allt under kontroll. Ska prova klänningen och provsminkas på fredag. Annars är allt klart! Bara 24 dagar kvar nu! Idag njuter jag mest, har fått höra bebisen i magen för första gången hos barnmorskan! Underbar känsla! Nä, jobbet kallar. Ha en bra dag tjejer!

• Svemerikanskt bröllop

ja, vi måste väl börja fundera på ceremonini kyrkan och även på hur festprogrammet ska se ut. Vi har inte valt musik heller...

Jag har en liten fråga till er: Vi har en liten tjej från USA som ska komma som gäst men som själv har frågat om hon får vara "flower girl", hon var det på min sambos systers bröllop, och det är jättesvårt att säga nej men jag vet inte om jag vill. Jag tror det kan bli bra men jag vet ju knappt vem det är. Jag har inte haft någon kontakt med flickans mamma heller så jag tycker det känns konstigt men det är svårt när hon frågar jättegulligt själv för att hon tyckte det var så roligt när min svägerska gifte sig. Min sambos familj har bidragit mycket till att bröllopet är genomförbart så som vi vill ha det så jag känner också att jag måste vara lite tillmötesgående. Hittills har jag bara kompromissat med bilen och papperet till svarskorten. Det var jag också som övertygade om att vi inte ska gifta oss i Skåne och jag vet att det har gjort det besvärligt för många från hans familjs sida. Jag har sagt att jag måste fundera på det och att jag redan hade det klart för mig hur det skulle se ut så de får inte lova henne någonting. Min sambo sa att "vill du inte så vill du inte" men han såg ganska besviken ut själv, jag vet att han inte sätter sig emot något som jag har bestämt utan honom även om han gärna vill vara med. Vad tycker ni, ska jag ta in en extra i följet? Vi har två bestman, två tärnor och två barn som det är nu och min sambo vet att jag helst ville ha en tredje tärna men han ville bara ha två bestman. Jag vill inte att följet ska bli för stort heller eftersom vi bara är 60 gäster. jag behöver lite oberoende input här, ngn som vill hjälpa mig lite?

• hjartat73

Svemerikanskt bröllop: Faktiskt väldigt svårt att svara på men med så många som ni har i ert följe hade jag nog sagt nej...

• Puh76

hjartat: Ser att de är explosionsrisk i närheten av er!!!

• ~emma~

Fast de säger att det inte är någon fara för allmänheten...

Svemerikanskt bröllop - om ni redan har två barn (vilken är deras roll förresten? ), känns det kanske lite mycket med en tjej till? Jag förstår dig om du säger nej...

• Svemerikanskt bröllop

Tack för det. Det var lite så jag tänkte. Vi tänkte ha en candle holder och en med blomblad, men eftersom de är så små för båda strö blomblad.

Oj, var är det explosionsrisk någonstans? Är det tunnelbygget eller? Jag får nog skaffa en radio hit tror jag.

• ~emma~

Svemerikanskt bröllop - ja, tre barn med blomblad kanske blir liiiite too much :D På 60 gäster i alla fall :)

• Bettan, Skåne

Svemrikanskt bröllop: vi ska ha tre brudnäbbar men då har vi också bara en tärna och en bestman.
    Känner du att du inte riktigt vill ha en näbb till så är det väl en jättebra förklaring att du redan har tillräkligt med "folk".

• Snappi

Hej hej tjejer!

Nu har vi kommit en bra bit på vägen med all plannering. Inbjudningskorten är skickade. Klänningen är nästan klar. Skorna är köpta. Ringen på G. Brudbukett beställd. Bästämt frisyr och sminkning. Maten beställd. Tårtan beställd. Hotell för natten bokat. Bil bokad. Sånger till kyrkan bestämda m.m.

Känns faktiskt himla skönt att så mkt är fixat. Hur har ni andra det? Känner ni er stressade?

• Maja75

Hej!
    Är ny här på sidan men vill gärna vara med! Vi ska gifta oss den 27 maj, så jag skriver in mig nu...
    2006
    6 maj - Ocikatten
    27 maj - lillabunny
    27 maj - *Smurfen*
    27 maj - pov
    27 maj - Maja75
    3 juni - HC
    1 juli - ~emma~
    1 juli Penny28
    15 juli - Bettan,Skåne
    15 juli - Puh76
    15 juli - Julibrud - 06