Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Jag ska nog ringa och prata med min frisör. Funderar på att testa lite själv, men det kanske inte är så lyckat.
Det är många fördelar för er som bor här och ska gifta er här. Det är ganska många saker som bör visualiseras när det kommer till bröllopsplanering.
Du har inte någon möjlighet att besöka frisören du skall anlita vid tidigare tillfälle?? Måste vara nervöst annars om man inte träffat frisör/sminkös och liknande...
Ocikatten: Jo, jag bor i Malmö. Säg inte att din släkting är min chef.
Jag kommer senast att kunan träffa henne 1½ vecka innan bröllopet men hoppas på att vi kan träffas redan i början av juni och då är det nästan två månader innan. Som tur är känner hon mitt hår men har inte klippt mig på fem år. (hon är min halvsyster, eller plastsyster kanske det ska kallas)
Två månader innan hade ju varit bra att träffas och prata. Annars fixar hon det säkert kanon om hon är din plastsyster!
Nejdå inga släktingar här, tänkte mer på om jag kanske kunde anställa dig.
Svemerikanskt bröllop Jag håller med dig!! Det finns inget värre än när de gör orättvisor vid matbordet. Våra små barn kan ju inte hävda sig heller utan står helt förvånade! Visst det är säkert inte lätt att vara dagisfröken men de måste ju tänka på att de lär barnen att det är okej att vara orättvis och att det är okej att "skuffa" undan vissa.
Julibrud: Ja barnen har ju ändå ett visst förtroende för vuxna och tror ju fortfarande på rättvisa.
Ocikatten: Ja det hade ju varit trevligt. Två viktiga saker jag har lärt mig är att kolla så att företaget har kollektivavtal och göra bättre research om företagets bakgrund. Det är inte så att allt har varit skit, jag har ändå stannat i mer än tre år. Men hela tiden har jag tänkt att sluta men så kommer de med ett bra erbjudande och jag tänker "ja, lite till kan jag väl stanna". Men nu har lite personal bytts ut och lite nya "regler" har införts så nu känner jag ingen anledning att fortsätta.
Ocikatten: Jag blandar ihop are riktiga namn och alias men visst var vi på fika med ~emma~och jajj@ isådanafall kommer jag ihåg att jag tog dit visitkort. Kan det stämma?
Jag har oxå dålig koll på vilka alias vi har men någon fika har jag varit med på i alla fall!
Just nu är mitt främsta mål att hitta en arbetsplats man kan trivas på och stanna minst 5 år på. Bra att jag har er här, ni kanske har bättre koll än jag på företag. Det går ju alltid att kolla på internet men det är också bra om någon har erfarenhet från företaget.