• Skilla

Juni 2007

Kunde inte hitta någon tråd för oss som har satt datum i juni 2007. För jag och min m2b är väl inte ensamma om det...? Välkomna att dela stort och smått!

• Svar på tråden Juni 2007
  • Swedie

Oj, missade 2007! Jag gifter mig ju 2006! :-X Sorry! Lycka till allihopa!

• Skogstigern

Halloj alla brudar!

Nu har jag beställt min klänning, det känns jättespännande! Men det var inte lätt att förklara vad jag är ute efter, det är mer en känsla än en form.

Hur går det för er med planerna?

Välkommen Helmina! Vad mycket du har hunnit fixa redan!

• Skogstigern

Glömde ju...

Varmt lycka till Swedie, måste kännas häftigt att det närmar sig!

• kär & galeb

Hej Hej!

Här är en till som gifter sig i juni, nämligen den 30 juni 2007. Vad man längtar till denna dag. Fast ni håller väl med om att det är skönt att det är ett år kvar vi har ju mycket att planera tills dess...

Kram på er!

• BrendaStarr

...å jag också! 16/6 2007 har vi bokat vigsel och festlokal. Det är så långt som det finns något konkret - men i mitt huvud och på diverse utskrifter finns det en hel massa tankar och lösa planer. Jag bad min syster att ev vara "toastmoster" och hon tyckte att jag var ute väl tidigt. Men, sa jag, först springer sommaren iväg och plötsligt är det höst och sedan är det jul och så är det helt sonika inte alls långt kvar längre... Fler som känner på det viset?

• Skilla

Hej, har varit lite upptagen ett tag, men är nu åter i matchen! Vi har fortfarande precis bara börjat med vår planering. Endast kyrka och festlokal är bokade. Ja just ja, budgeten är satt, men var vi ska få alla slantarna ifrån som ska förverkliga våra drömmar, det undrar jag...?!? Som sagt, mycket kan ännu hända, våra föräldrar vet inte ens att datum är satt ännu, hi hi. Vi tänkte släppa det ungefär ett år innan, vilket ju blir snart. Ska bli mycket spännande. Särskilt som flera i min M2B's släkt har ställt på oss om när det skulle bli av - halvt p åskämt halvt på allvar. En av hans äldre släktingar sade t o m till mig en gång att "ni måste ju tänka på att jag är gammal!" Jovisst, det är ju ett skäl att gifta sig, eller hur. Som tur är finns det ju en massa andra skäl, som t ex at vi älskar varandra!

• Honungsbubblan

Jag med! :D
    Vi har inte bestämt exakt datum ännu men siktar på midsommar 2007. i Umeå då. Så det känns inte så bråttom med allt. Kanske borde preliminärboka festlokal dock.

Mitt huvud börjar bli fullt på planering dock. utan att få nåt helt klart. halvt klart o sen börjar jag med nästa. ;P

Klänningen är det svåraste. Vill sy min egen. men har ingen aning hur den ska se ut...det är ju en djungel därute.

• Tumse

Hej, hej
    Här är en till junibrud! Precis som Skilla så ska jag gifta mig den 16 juni 2007 och precis som M&P ska jag snart bege mig till Danmark för att prova ut en Remboklänning. I helgen ska vi ut och kolla lokaler!
    Bra initiativ till juni2007 tråd Skilla.

• Skilla

Håller med honungsbubblan, det är verkligen en djungel där ute... Jag började titta på klänningar på nätet och spara ned bilder på de jag tyckte om. Har nu sparat ca 50-60 bilder... Vart ska det här sluta?

• Clobberella

Honungsbubblan: Charmen med att sy sin egen är ju att man kan ta alla detaljer från klänningar man tycker om och skapa sin egen unika klänning som har ALLT!
    Jag ska också sy min egen, och vet hur den ska se ut, förutom vissa detalkjer som jag är lite osäker på.
    Men man ser nog lite efter hand vad som passar. Jag ska definitivt sy en provklänning först, och då är det ju lätt att prova lite olika detaljer på den och se vilket som blir bäst.

Svar på tråden Juni 2007