Juni 2007
Kunde inte hitta någon tråd för oss som har satt datum i juni 2007. För jag och min m2b är väl inte ensamma om det...? Välkomna att dela stort och smått!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som har satt datum i juni 2007. För jag och min m2b är väl inte ensamma om det...? Välkomna att dela stort och smått!
Tumse
Grattis vad kul. vad blev det för modell?
Själv ska jag sy min klänning. Vet hur den ska se ut men inte hur det ska gå till väga... Min syster ska hjälpa mig i sommar när hon har lov från sin designutbildning. mamma ska npg oxå hjälpa till men hon är fortfarande lyckligt ovetande om alla planer ;)
Planerna är att berätta för alla i helgen när det är ett år kvar...
Helmina: Tack! Det blev en Flower. Jag föll för den direkt. Hade väl inte tänkt mig en klänning som inte är vit (min går lite åt guld/beige hållet). Men den satt perfekt och jag kände mig så fin i den.
Clobberella å övriga: var ett tag sen jag var inne å nu får jag nog lämna denna tråden då vi har bestämt oss för att gifta oss i thailand ist...
så nu får vi boka av kyrka å lokal...
lycka till alla med era bröllop men vi ses väl kanske i ngn anna tråd härinne på BT...
june2007 låter jättehärligt med Thailand! Vi funderade också på utomlandsbröllop ett tag, i Västindien, men det blev "hemmabröllop" till slut ändå
Clobberella: Vi kände att d blev för mkt planering här hemma så nu sticker vi iväg ist å har en privat cermoni på stranden. D lagliga tänkte vi ornda här hemma först (viga oss borgerlligt)så slipper vi allt juridiskt pappersarbete i Thailand...
june2007
Åhh vad härligt. Lycka till
helmina: tack, tack...
Nu har vi bokat å köpt flygbiljetter, den 8 mars sticker vi iväg, längtar...
har nu bytt från "june2007" till "mars2007" eftrsom det är mars månad som gäller.
hoppas vi ses i någonannan tråd ist...
Lycka till alla juni-brudar
kolla in denna tråd: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1722023.html
Häng på!
Tänkte det var dags att stämma av lite hur det går för alla juni 2007 brudar! Har planeringen stannat av lite eller håller ni på för fullt. Själv ligger jag väl lite lågt just nu men har ändå börjat spana lite på smycken och blommor för att få så mycket inspiration som möjligt. Är nyfiken på hur det går för er andra!
Vi har pratat med lokalen/cateringen samt präst och pianist i helgen! Fått mycket gjort alltså!
De som har hand om lokalen och maten är jättetrevliga och vi fick prislistor på deras mat, vad tror ni om det här till exempel:
Smörstekt toast med chilimarinerade kräftstjärtar, bladsallad och lime
Helgrillat lamm, grönsakslåda med grekisk fårost, paprika, potatis, timjan, olivolja, purjolök, tomat, gurka
Färsk fruktsallad serverad i melonhalvor med likörvispad grädde
Denna meny skulle kosta 433:-/pers.
De var väldigt medgörliga, så det går att anpassa rätter, önska vilken potatis, sås etc man vill ha.(allt går att ordna, typ)
Prästen och pianisten (inte kantor men duktig kille ändå) skulle höra av sig i början på veckan och tala om hur läget ser ut. Inte lätt att veta vad som händer ett år i förväg, men de ställde gärna upp om de inte har något annat inplanerat.
Låter jam jam... ingen aning om det är prisvärt dock. Har själva mest kollat buffeförslag.
Priserna funkar så att vi måste köpa mat för 20000, men då ingår lokalhyra, personal, städning etc. och om ingen hyr lokalen kvällen innan så kan vi pynta då.
Dessutom får vi ta med egen alkohol! Så det kommer nog att bli väldigt prisvärt.
Det låter ju jättebra. Var är det någonstans?