• Svar på tråden 5 aug - tredje tråden!
  • Fru O

Mrs Norson.

Stackars dig. Styrkekramar och hoppas att allt reder sig till det bästa för din del.

• Tiger10

Goddagens brudar!

Hur går det för er? Vi har faktiskt redan nu skickat iväg inbjudningarna och har redan fått en del svar. Annars går väl allt som planerna, bortsett ifrån att jag oroar mig att jag köpt för stor klänning...:(

Kram på er!

• Fru O

Tiger10,
    Oj inte bra eller vill du bli smalare? Om du vill det så är det kanske en bonus att anpassa klänningen ...

Jag ska träffa sömerskan när det närmar sig. Jag vill absolut inte bli smalare(är liten och platt). Har liten storlek 34 på min klänning och jag ser fram emot att fylla bh:n. Det ska nämligen bli min stora bröstdag

Min dotter som snart är 1,5 år däremot. Hennes matchande näbbklänning är något förstor. Passar perfekt i augusti.

Är på så himla gott humör efter klänninginköpen.

• Tiger10

Jag vill heller inte gå ner i vikt men man vet ju aldrig i all stress. Klänningen är redan köpt för en massa slantar och jag älskar den. Sedan är man ju inte alltid enbart en storlek.. Jag har problemet att jag är ofta en 36:a på de flesta ställen men behöver 38:a på andra... Åja, jag ska inte oroa mig tror jag. Jag är också "platt" så denna ger mig lite "fuskbröst" :)

• Fru O

Tiger10,
    Himla praktiskt med klänningar som piffar till lite .

I dag ska vi posta inbjudningskorten så de kommer fram till allahjärtansdag.

• Brud 2006

Här kommer en lite rapport från en 5 augusti-brud!

Detta har vi fixat (inte så mycket känns det som):

*Kyrka
    *Lokal
    *Brudklänning
    *Bestämt men inte beställt brudbukett (när ska man göra det?)
    *Gästlista klar
    *Bestämt hur inbjudningarna ska se ut (ska iväg och köpa papper idag!)
    *Bestämt meny
    *Bokat fotograf

Det var allt! Men när ska man göra allt annat, t ex brudbukett, bröllopstårta osv. Mina accesoarer kommer jag nog att ta tag i snart, underkjol ska jag köpa på ebay, slöjan ska jag sy. Mannens kläder blir kostym på studenterbjudande så det dröjer ju lite.

Hur långt har ni andra kommit?

• Tiger10

Hallå där!

Vi har faktiskt redan skickat ut inbjudningarna då vi har några som kommer (förhoppningsvis) långväga.

Annars är detta också klart
    kyrka
    festvåning
    brudklänning (bortsett från ändringarna..)
    tiara och smycken
    fotograf
    bil
    band
    resa
    brudgummens kläder

Har också bestämt blommor men ej beställt, samma sak med vigselringen. För oss är det nog dags att börja bestämma menyn...

• idolf

Det här har vi klart

*kyrka
    *lokal
    *brudklänning
    *mina skor
    *fotograf
    *gästlista
    *inbjudningarna (kom ut idag )
    *tärna, marskalk, näbbar, toastmaster
    *bokat tårta, men inte bestämt
    *bokat blommor, men vi har ändrat oss och tar en annan florist så det är väl bara halv klart..
    *ljus till dukningen

Har säkert glömt något...
    Nu ska vi kika och boka mat och frisör, känns som att det är lite bråttom med det.

• gnizz

Så här långt har vi kommit:

*Kyrka
    *Lokal
    *Brudklänning
    *Gästlista klar
    *Bestämt hur inbjudningarna ska se ut och köpt det mesta till dem
    *Bokat fotograf
    *Tiara och smycken
    *tärna, marskalk, toastmaster & värdpar
    *Frisör/sminkös

Men vi har en hel del i luften också....

• Tiger10

Nu blir jag lite nyfiken (och jag vet att det står på en annan lista) men vart gifter ni er?

Vi gifter oss i Barkåkra kyrka utanför Ängelholm.

Jag har turen att min kompis som är fd frisör ska göra mitt hår, men med sminket har jag inte riktigt bestämt mig... Hur gör ni med det?

Svar på tråden 5 aug - tredje tråden!