5 aug - tredje tråden!
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Ja nu är det bara 5 månader kvar exakt. Jag blir så glad och varm i hela kroppen när jag tänker på den stora dagen.
här händer det inte så mycket ser jag. Hur går det för er med planeringar osv.
Jag sitter och funderar på vad man kan göra på min kompis möhippa. Hmmm några förslag kanske?
mjukisb:
Hur är din kompis som du ska "hippa"? Själv är jag inget fan av förnedrings-möhippor utan skulle mycket hellre ha en mysig dag tillsammans med mina kompisar på t.ex. ett spa eller något i den stilen. Behöver inte kosta så mycket som man tror. Jag vill tro att de flesta hellre minns en sån dag än dagen man fick skämma ut sig på stan. (???)
En fråga.. Jag gifter mig också den 5:e augusti och har inte en aning om vad jag ska ha för klänning, det borde jag ha klart snart va?!
Tips på vart jag kan leta, hittar ingenting.. Stockholm eller internet, USA eller Sverige, spelar ingen roll..
Tack på förhand!
Min b2b köpte sin på e-bay och hon e helnöjd, har ju inte sett henne i klänningen än men hon säger att den sitter perfekt.
Vi har rört oss framåt i planeringen den senaste veckan:
var på cateringfirman och bekräftade bokningen o talade igenom upplägget lite mer. Kändes superbra!
Lämnade in min vigselring för förstoring (har ärvt en urfin släktring) hos guldsmeden. Ska få prova o hämta ut den den 7 april, exciting!!!
Var hos fotografen och talade igenom priser och olika fotograferingsalternativ. Fick jättebra kontakt med fotografen vilket kändes tryggt. Blev dock lite ställd när han frågade vilken stil vi ville ha på fotona...har inte helt tänkt igenom det, så vi får nog ta oss en funderare.
Sist men inte minst lämnade jag in min slöja för justeringar hos frisören. Hon ska nu fästa den på en kam och göra en provuppsättning på en skyltdocka vilket hon sedan fotograferar och skickar bild på till mig...(vi bor ej i samma stad).
Yes, så visst rullar det på! Har lite ont om tid bara så jag hinner inte gå in här o uppdatera så ofta..
Hur går det för er andra?
Vad har ni för tankar angående er fotografering? Vilken stil vill ni ha, eller vad vill ni ABSOLUT INTE ha? Det enda jag kommer på är att jag inte tror vi vill fotas typ med champangeglas framför någon stor amerikansk bil...det är inte riktigt vår stil..men jag vet inte.
När det gäller fotografering så vill vi inte ha stela uppställningskort och inte heller konstiga kort med smådetaljer och bara delar av oss på kortet. Det vi vill ha är naturliga "down to earth" foton med glimten i ögat, och jag tror vår fotograf fixar det men vi måste hitta en fin äng eller nått att ta dem på, pust... och en backup ifall det regnar (peppar, peppar)
Lagger till mig sjalv!
Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow lokalen, Täby
Sarita 2006: Lillkyrka kyrka, Lundhagskyrkan (festlokal), Örebro
Bluebride2006: Sundby kyrka, Strömsholms golfklubb, Eskilstuna
Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla
Fru O: Torslanda kyrka.
aug 06:Backens kyrka, Göstas Loge, Umeå
mjukisb:Vikens kyrka, hemgården, Ekeby
Mrs Norson:Västra Broby kyrka, Villa Thalassa, Helsingborg
idolf: Stora Tuna kyrka, Södertuna bygdegård, Borlänge
Sandgren: Backens kyrka, Stöcke bygdegård, Umeå
Ybrud: Ytterlännäs gamla kyrka, Bollstabruk
Augusti Bruden: Norn's Kapell, Hedemora
Anelp: Hakarpskyrka, Fest på slottsvillan i Huskvarna
gnizz: Norumkyrka, Ödsmål bygdegård, Stenungsund
Tiger10: Barkåkra kyrka, Officersmässen F10, Ängelholm
Lindblomman:Lidingö Kyrka, Stockholm
Cristine: Norrbo kyrka, Bjuråkers hembygdsgård, Hälsingland
Justina: Värends Nöbbeles kyrka, Fest på Korrö Loge, Småland
Blivande Fru Böhmer: Boo Kyrka, Stockholm
JoLu: Masthuggskyrkan, Göteborg
blivande fru Wikdahl, Ulrika Eleonora kyrka, Söderhamn.
Jenny i England: Frojel kyrka, fest pa Wisby hotel, Gotland
Tänkte på en sak när jag satt på bussen imorse och såg reklam om VM i Gbg i sommar.
Är det någon här som märkt av några problem med tex bokningar pga friidrotts VM i Göteborg som startar 6/8?
Gnizz!
Japp. Vi valde först 12 augusti och då var det kört.
I går ringde några vänner till oss och meddelade att det är jättesvårt att få hotelrum. Vi bokade vår bröllopsnatt för länge sedan ...