5 aug - tredje tråden!
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Hej alla glada!
Ikväll är jag och m2b i full gång med att montera våra inbjudningar! Det tar sin lilla tid (klippa, klistra och vika) men OJ vad fina de blir!!! Det känns verkligen jättekul att få se dem färdiga framför sig... (Sen är det ju alltid trevligt att pyssla tillsammans, plus att vi hade på OS-sändningarna i bakgrunden och hörde att Sverige tog OS-guld i curling, härligt!)
På måndag ska inbjudningarna ut! Spännande! Snart är det officiellt!
Hoppas att allt går bra för er alla!
Lägger också till mig. Håller just nu på med inbjudningarna. Kan inte fatta att det är snart...
Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow lokalen, Täby
Sarita 2006: Lillkyrka kyrka, Lundhagskyrkan (festlokal), Örebro
Bluebride2006: Sundby kyrka, Strömsholms golfklubb, Eskilstuna
Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla
Fru O: Torslanda kyrka.
aug 06:Backens kyrka, Göstas Loge, Umeå
mjukisb:Vikens kyrka, hemgården, Ekeby
Mrs Norson:Västra Broby kyrka, Villa Thalassa, Helsingborg
idolf: Stora Tuna kyrka, Södertuna bygdegård, Borlänge
Sandgren: Backens kyrka, Stöcke bygdegård, Umeå
Ybrud: Ytterlännäs gamla kyrka, Bollstabruk
Augusti Bruden: Norn's Kapell, Hedemora
Anelp: Hakarpskyrka, Fest på slottsvillan i Huskvarna
gnizz: Norumkyrka, Ödsmål bygdegård, Stenungsund
Tiger10: Barkåkra kyrka, Officersmässen F10, Ängelholm
Lindblomman:Lidingö Kyrka, Stockholm
Cristine: Norrbo kyrka, Bjuråkers hembygdsgård, Hälsingland
Justina: Värends Nöbbeles kyrka, Fest på Korrö Loge, Småland
Blivande Fru Böhmer: Boo Kyrka, Stockholm
JoLu: Masthuggskyrkan, Göteborg
Här kommer en till! Vi håller oxå just på med inbjudningarna. Det närmar sig med stormsteg. Kul att vi är så många. Lycka till alla.
Orustbrud: Bokenäs kyrka, Kärlingesunds Gård, Uddevalla
Brud 2006: Täby Kyrka, Odd Fellow lokalen, Täby
Sarita 2006: Lillkyrka kyrka, Lundhagskyrkan (festlokal), Örebro
Bluebride2006: Sundby kyrka, Strömsholms golfklubb, Eskilstuna
Andlin: Torshälla kyrka, PROs lokal, Torshälla
Fru O: Torslanda kyrka.
aug 06:Backens kyrka, Göstas Loge, Umeå
mjukisb:Vikens kyrka, hemgården, Ekeby
Mrs Norson:Västra Broby kyrka, Villa Thalassa, Helsingborg
idolf: Stora Tuna kyrka, Södertuna bygdegård, Borlänge
Sandgren: Backens kyrka, Stöcke bygdegård, Umeå
Ybrud: Ytterlännäs gamla kyrka, Bollstabruk
Augusti Bruden: Norn's Kapell, Hedemora
Anelp: Hakarpskyrka, Fest på slottsvillan i Huskvarna
gnizz: Norumkyrka, Ödsmål bygdegård, Stenungsund
Tiger10: Barkåkra kyrka, Officersmässen F10, Ängelholm
Lindblomman:Lidingö Kyrka, Stockholm
Cristine: Norrbo kyrka, Bjuråkers hembygdsgård, Hälsingland
Justina: Värends Nöbbeles kyrka, Fest på Korrö Loge, Småland
Blivande Fru Böhmer: Boo Kyrka, Stockholm
JoLu: Masthuggskyrkan, Göteborg
blivande fru Wikdahl, Ulrika Eleonora kyrka, Söderhamn.
Välkomna alla nya. Vad många vi håller på att bli. JÄTTEKUL!!!
Det har stått still i planeringen för oss ett tag men nu känns det som att det börjar ta fart. Snart bara 5 månader kvar...
Kan inte riktigt fatta det, nu ligger alla inbjudningar (64 st kuvert in alles, till 118 personer) färdiga i frankerade kuvert på mitt matbord!!!! Imorgon ska m2b o jag promenera iväg till postens servicecenter och sända iväg dem!! Wow, det är en så grymt häftig tanke att folk kan börja ringa o tacka ja på onsdag - torsdag!!! Det ska bli sååå SKÖNT att inte behöva smyga längre utan att det blir officiellt så att alla vet om det (vi har varit rätt duktiga på att hålla det hemligt).
Kram på er alla!
Sarita:
Ja det är jättehäftigt. Vi postade våra dagen före "allahjärtansdag". När jag skulle lägga våra kuvert i brevlådan ringde jag sambon och sa:
"om du någonsin kommer på att ångra dig så snälla gör det nu".
Han sa då;
"Du är och kommer alltid vara min älskade. Om det är någon som kommer ångra sig så är det du".
Tanken på oss för evigt gör mig lycklig. Jag kommer gifta mig med min bästa vän, som blev min älskare och pappa till mitt barn. Han känner mig mer än någon annan, han satt vid min pappas dödsbädd och har funnits vid min sida när jag har haft det som jobbigast. Det var inte kärlek vid första ögonkastet. Den passionen har jag upplevt och den kärleken vill jag heller inte ha varit utan.
Med min blivande har jag vågat nå högre "höjder" än med någon annan. Jag kommer alltid vara hans ... Jag kommer vara mig själv, ställa upp för min älskade och hoppas på att han vill dela glädje och sorg för alltid med mig. Jag hoppas vi får ett långt hälsosamt liv framför oss ... Ett till barn om några år vill vi ha och det är vi eniga om. Nu är jag väldigt sentimental. Min kära pappa dog i cancer den 19 april förra året. Min pappa har alltid ställt upp för mig och det finns så mycket minnen. Vid den här tiden förra året så var min pappa dödsjuk. Jag var med min då 6 månaders dotter vid min pappas sida. Jag ammade henne och satt alltid hos min pappa ... Min pappa var en stark person och vi hade daglig kontakt. Han ringde mig varje dag på jobbet och frågade brydde sig ... Han kommer inte sitta brevid mig på bröllopsmiddagen och han kommer inte hålla något tal ...
Behövde bara skriva av mig lite ...
Vår planering ser ut så här:
-Kyrka och festlokal är bokade.
-Brudnäbb(vår vackra dotter) + tärna + bestman är valda och har tackat ja.
-Toastmastern känner sig hedrad och har tackat ja ...
-Inbjudningarna är skickade.
-Jag har köpt en jättesnygg designad klänning som jag trivs i.
-Har köpt min dotters matchande näbbklänning.
-Min blivandes kläder + bestmannens klädern är bokade (vi hyr).
-Våra cirka 50 inbjudningar är skickade. Mer än hälften har redan tackat ja och ingen har än så länge tackat nej.
-Vigselringen är beställd.
-Någorlunda färgtema är bestämt.
-Mn frisörväninna ska göra mitt hår.
Från början var det meningen att min syster skulle sminka mig. Hon är jättebäst men vi inser att hon inte hinner. Hon ska spela och sjunga i kyrkan ... + Att hon + 2 av hennes vänner ska spela och sjunga kärleks-, bellman- och corneliusvisor vid välkomschampagnen.
I dag har jag kontaktat cateringfirman som vi ska träffa den 25/3. Jag har gjort ansiktsbehandling och köpt dyra produkter. Har bokat tid på salongen den 4/8 för askungebehandling + nagelvård. + Den 5 augusti kl 13 för makeup. Det här är min absoluta favoritsallong och efter det att mitt hår är fixat ska jag åka dit, ta på mig klänningen fotas(vår kompis är fotogra) och sen ska vi vigas inför präst, släkt och vänner.
Nu på lördag har vi bjudit hem tärna, bestman och toastmaster + deras respektive. Det ska bli jättekul ...
Festen är vår nästa stora grej. Hoppas vi kan följas i planeringen framöver tjejjjjor.
Fru O:
Det var verkligen befriande att läsa ditt inlägg. Jag tycker det är så vackert att se när människor på ett sådant uppriktigt sätt kan beskriva hur otroligt mycket deras nära och kära betyder!
Känner faktiskt igen mig i en hel del av det du beskriver. Dels i din berättelse om relationen mellan dig och din blivande man. Mellan mig och min m2b var det inte heller kärlek vid första ögonkastet utan flera års vänskap som växte sig starkare, bland annat under flera olika typer av svårigheter och prövningar. Efter några år föll så bitarna på plats till slut och vi insåg att vi var ämnade för varandra! Nu har vi varit tillsammans i 4 år och 3 månader, förlovade i 1 år o 4 månader och gifter oss den 5 aug! Han är all min lycka och all min längtan i mänsklig gestalt, mitt allt! Vår kärlek är gränslös!
Gällande din pappa så höll jag också på att förlora min far nu i sommras då han blev akut dålig med blodproppar i hjärnan (så kallad cinus trombos...inte stroke men lika allvarligt). Min pappa överlevde och blir nu starkare för var dag som går, och är tack och lov sig själv igen. Jag beklagar din sorg! Jag vet ju inte exakt hur det känns men med det som min familj gick igenom i sommars kom jag så nära skräcken och sorgen i att förlora en förälder som är möjligt trots att det fortfarande får ett lyckligt slut.
Pappa och jag står varandra mycket nära då han hade ensam vårdnad om mig under en stor del av min uppväxt. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att gifta mig utan att han finns där. Men händelserna i sommras fick mig att tänka efter...det låter klyschigt och är nog bara en klen tröst när man är mitt upp i det, men jag tror att pappa nog hade "varit med" på mitt bröllop, även om han inte hade klarat sig...han hade varit närvarande ändå. Detta är jag övertygad om då pappa var lyckligast av alla då jag och m2b berättade att vi skulle gifta oss. I den tanken fann jag tröst...
På samma sätt tror jag att din pappa kommer att finnas med dig den 5 augusti då du och din blivande säger ja till varandra!
Stor kram till dig!
Ps. Vad duktiga ni är med planeringen! Vi ska fixa vigselringen i helgen, jippi!
Oj, det blev lite långt o krångligt, mitt föregående inlägg...hoppas det går att förstå.
Sarita,
Ditt inlägg var inte alls krångligt utan väldigt fint. Det är jag som är sentimal. Tack för det du skrev. Det var just det jag behövde just nu ... (Om du vill får du gärna krama din pappa lite extra nästa gång och tänka på mig)
Kram kram