5 aug - tredje tråden!
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Vår gamla har gått ut, så då startar vi väl en trejde tråd då! Välkomna hit alla 5 aug-brudar!
Här är gamla länken:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1303241.html
Här är en till !
Vi har tänkt att skicka ut ínbjudningar snart istället för en sån där " save the day " grejj- Så kul är det ju inte att skriva adresser på kuvert att vi gör det två gånger- Våra inbjudningar färdigtryckta och ligger i garderoben och väntar. Annars är vi rätt långt i planeringen- har två små barn och lite tid över plus att jag är kontrollneurotiker så ju mer som är fixat i god tid desto bättre för mig.
Åh vad duktiga alla är! Vi hoppas,hoppas,hoppas att vi ska få klart våra inbjudningar så de kan skickas ut den första veckan i mars...så det blir till att sno på nu, men montering o allt.
Måste erkänna att jag är hemskt nyfiken på hur alla ni har designat era inbjudningskort! Fritt fram för att visa bilder på sina färdiga alster!
...med montering...ska det ju stå :)
Här är mitt första försök på inbjudningar jag gjorde. De kommer att se ut ungefär så här. Vissa små finjusteringar bara.
www.familjeliv.se/krypin/orustbrud/galleri.php
Orustbrud: Vad fint det var! Det var så fint med dom färgerna ihop!
Tack! Symaskinen har gått varm ett par dagar. Har inte hittat några passande kuvert ännu. De jag hittat är kritvita eller julröda, inte så fint till mina kort. Kanske det går att få tag i silver. Det finns det ju små inslag av i korten. Jag får leta vidare.
Kanske nån som vet vart det finns??
Orustbrud
Jättefiba inbjudningar, blir avunsjuk.
Vi har inte fått tag i allt papper än så vi kan inte göra våra :(
Hur många frimärken går det åt att skicka dina?
Gnizz:
Vad är det för papper ni söker?
Hur menar du med frimärken? Hur många kort vi ska skicka? Det är 55 gäster så det blir väl ca 30 sällskap, alltså ca 30 frimärken.
Orustbrud
Vi ska ha ett rött papper som omslag till inbjudningarna men pandura hade inget som passade oss. Sen ska vi också ha svarta kuvert med V-stägning bak så att vi kan göra ett lacksegill på dem.
Det jag undrade var hur tunga dina inbjudningar blir, ett vanligt frimärke är ju = 20g, vi är lite oroliga över detta för man vill ju inte kompromissa på något så viktigt.
Det hade varit snyggt om man klarade sig med ett frimärke.
Jag tror att vi ska klara oss med ett frimärke. Det är klart att ska ni ha segill på också kan det kanske bli för "tungt".
Det finns en bra affär i Uddevalla där jag brukar köpa papper. Just nu är det lite utplockat, väntar själv på att "våra" färger ska komma in. De kunde inte säga något datum men det är beställt och är på väg.
Kanske att du kan hitta något i eran stil på deras hemsida. Tror att den ska vara ganska så uppdaterad. Obs! Endast det som finns inne just nu är med på sidan. Fler produkter/färger finns annars.
www.scrapandgiftcorner.se/