30 september 2006
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
Idag var vi hos guldsmeden så nu kan jag inte tänka på annat än ringarna!
Min m2b ska få en vigselring i vitguld ocj jag ska få en i rött, vitt och en kvarts karat stor diamant! Dom kommer bli sååå snygga!
Köpte skor till mig i helgen oxå, så det behöver man inte tänka på längra heller! Det går sakta men säkert frammåt!
Hur går det för er alla?
Hej på er!
Här sitter jag fortfarande och väntar andäktigt på offert från cateringtjejerna. Det har tagit sådan tid tycker jag och dessutom var jag nära att försummas pga min väninnas bröllop som de ska catera till, något oproffsigt kan tänkas.
Min klänning är klar och kommer antingen levereras eller skickas i mitten på april, spännande!
Rätt lugnt annars, är dock glad för jag får tillbaks rejält på skatten :D Känns absolut inte helt fel! Så alla med e-leg, surfa in på skatteverket.se och kolla hur ni ligger till.
Har beställt lite prylar från Panduro via stans prylaffär, och det är ju smidigt för man slipper ju bl a postens avgifter :)
Nja annars är det rätt lugnt :D Sköt om er.
Funderar lite... Vilka papper är det som man ska komma ihåg förutom hindersprövning och namnbytes papper?
Har gjort en liten sammanställning på var vi 30 sept brudar gifter oss:
Cilla R: Djursholms kapell, fest senare på Phenicia
lojsan76: ?
@-}-----: Djurskolms kapell, fest på Djursholms slott
Jabe: södermanland
prinsessanseptember: utanför Linköping
vera_sept06: Växjö
Abeth: Kullaberg (var, var? )
blivande Lannerstedt: Skinnskatteberg (västmanland)
Elora: Torsö kyrka (Skaraborg)
lolabe: Vikens kyrka, fest på Rusthållargården, Arild
Cilla R: jag är nyfiken på dina inbjudningskort - hur ser de ut? Ja, ni andra får gärna visa/beskriva era också - jag sitter just och funderar på hur våra kan se ut...
lolabe
Vi har rumsterat om lite och kommer faktiskt att strunta i festen på Phénicia. Det är så mycket strul i min sambos släkt, att vi omöjligt kan ha dem under samma tak.
Vi kommer dock att äta en god middag tillsammans med våra vittnen efter vigseln. Vi hann stoppa produktionen av inbjudningskorten så det blir nog att jag gör två egna, vackra inbjudningskort till våra vittnen.
Struligt, men huvudsaken är att vi får VÅR dag precis som vi vill ha den!
Vi kommer gifta oss i Bärbo kyrka utanför Nyköping. Festen kommer vara i Nyköping.
Undarar lite över det här med maten... Kommer några av er att beställa in en enkel Buffé som grund och sedan komplettera med eget? Vi har nog tänkt att göra så, skulle vara skönt att bolla lite ideér med nån om det.
lolabe
Vi var faktiskt ute på Kullaberg i fredags för att hitta ett bra ställe. Det lutar åt en speciell klippa men det kommer helt och hållet att hänga på vädret ju. Om det blir fint ska vi gå ut en bit så vi har mycket klippor och vatten med på bilderna, om vädret är för dåligt för att ta sig fram på stigarna kommer vi att hålla till i närheten av Kullens fyr. Efteråt har vi planerat att äta på en gästgivargård i Jonstorp och senare på kvällen blir det fest i närheten av Hässleholm.
Det kommer bara att vara vi, våra föräldrar och syskon med respektive med på bröllopet och lunchen. Övriga kommer på festen.
Hoppsan, ser att jag inte har skrivit vart vi ska gifta oss... Karlstad Domkyrka. Där ska vi svara JA!
Jag har sedan jag skrev sist, hittat mig en klänning. Känns så bra!
Cilla R: tråkigt att de inte kan komma överens...hoppas att ni får en fantastisk dag iaf.
Abeth: aha, se till att ni inte trillar i bara Kan man inte gifta sig inne i fyren om det skulle regna eller så?
Jag håller på att leta efter klänning, men blir matt bara jag går in i en affär... Var dock på lunchen en snabbis på Kik och provade en som kändes bra. Vill helst ha en enkel i siden. Det är ruggit dyrt med klänningar bara Men, men...
Så Cilla R, nu har jag mailat dig telnr till prästerna :)
Hallå hallå!
Blev också glad av lilla beskedet från skatteverket! Inte fel med lite extra slantar inför sommaren så att bröllopsbudgeten inte snor åt sig alla pengar!
Vi har hunnit fixa en hel del.
- Kyrka och festlokalen är bokad
- Vi skall träffa prästen i maj
- Band till kvällen är bokat
- Transporten fixad
- Fotograf bokad
- Dekorationer inköpta och bestämda
- Frisör och sminkning bokat
Det jobbigaste är nog brudbuketten just nu. Vi har vart runt i stans alla blomsteraffärer ca 7-8st och jag har inte fått ngt direkt förtroende för ngn. hur har ni gjort när det gäller brudbukett?
Jag tycker att det mest är vi som fått komma med alla förslag å sen har de nickat å sagt att det skulle funka eller nej, det passar nog inte för att xxx...
Vi har tänkt oss en stavbukett av vita kallor ca 7 kallor och lite grässtrån med pärlor och sedan ett vinrött band som knyts runt stjälkarn aliksom, vårt färgtema, det känn sju inte som att det är en komplicerad bukett, men ändå kostar detta 1500kr, sen villde ha 500kr per tärnbukett som skall innehålla 3 vita rosor och gröna blad runt omkring och lite grässtårn, och 200kr/corsage, en vit kalla och ngt grönt. Låter inte det dyrt för er? Börjar bli sugen på att göra det själv, men det kommer man nog inte hinna.
Hur långt har ni kommit i era planer?
vera_sep06
Hej!
Jag håller nästan med dig att de gillar att ta betalt för sina buketter...tyvärr är väl det så när det gäller bröllop och man har ju hört anledningar varför med tider etc och vilket konstverk det är. Javisst, men för det tycker jag att det finns gränser ;)
Callor kostar ca 35-70 kr fick jag veta av min ev florist som köper direkt från leverantör. Dock är det inte riktigt säsong i september vad jag förstod, så de kan bli dyrare. Så 7 st hamnar på ca 500 kr i bara blompris. Min florist tog 150 kr/tim för att fixa buketter. När hon räknade på corsage + 2 kransar till barnen tog hon 85 kr/st för kransar och corsagen ca 75 kr (antingen en calla eller en ros +blad).
För mig låter 500 kr per tärnbukett saftigt, så jag hade faktiskt gjort dem själv likagärna :D Prova och köp några 10-pack innan och ha en provkväll hemma, man kommer nog på knepet tillslut med att fixa en bukett ganska så fin.
Lycka till :D
Gaah jag blir galen, nu står jag på ruta ett igen när det gäller klänningen.
Har fått den som jag beställde, (en jätte vacker röd) men eftersom det inte var beräknat en graviditet när jag beställde den så kommer den inte passa den 30 september. Måste sälja och leta efter en mammaklänning
Hej Cilla R,
DEt var ett tag sen någon skrev här :) Är du gravid igen?? Va roligt, GRATTIS! Men oj, va krångligt med klänningen! Går den inte att sy ut? Eller kommer magen vara för stor 30 sep? Den röda var ju så himla fin!!!
Förresten Cilla R, fick du mitt mail med namn & tel till de pensionerade prästerna?
@-}-----
Ja tack så mycket, jag har bara glömt att svara.
Det är möjligt att den går att sy ut lite, men det är ingen klänning som man vill se rund ut i, skulle se ut som en fet liten blomknopp
Haha, ok jag förstår :) Hoppas du hittar en annan fin klänning. Förstår att det känns lite störigt, framförallt när man ställt sig in på en viss typ av klänning. Nu i påsk ska jag passa på att sy min, min pojkvän är borta hela helgen och dyker :)
CillaR: jag vill Gratulera till graviditeten och lyckönska er alla! :D Kanske inte den bild du hade föreställt dig på dig och makens bröllopsfoton direkt ;) men det lär ordna sig med klänning ska du se. Min väninna som gifter sig om 3 veckor åkte på samma "bekymmer" men hade tur att hon hade klänningen hängandes kvar i butiken så hon kunde lätt byta den. Men ändå...hon lät lite besviken så klart för valet av klänningen blir ju så minimalt då kanske...
Lycka till iaf.
Min klänning är påväg från Kina nu, så jag väntar oxå med spänning på den. Har ett kolli-nr som jag kan följa vägen men just nu ligger den väl på posten nånstans utomlands ;)
Hej så länge...
Min klänning har hängt i min garderob i en vecka nu. Tycker att jag är ute i helt sjukt god tid, men då har man iofs en sak mindre att bekymra sig om... Vi ska åka ner till Skåne över påsken så passar då också på att träffa hon som har hand om bröllop på festlokalen för att ställa lite frågor osv.
Tja, annars så har vi mailat ut ett förslag på inbjudningslista + lite annan planering till våra familjer för synpunkter.