30 september 2006
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
ja jag tycker att det känns bra att inte gifta mig "där jag hör hemma" men bla mina föräldrar som jag hade hoppats skulle bidra lite till bröllopet har sagt det redan nu att -"om ni hade gifte er här hade vi gärna varit med och bidragit med det mesta men nu känner vi liksom att det blir hans familjs ansvar eftersom det är så mkt närmare dem!"
lite taskigt men de har inte dirrekt varit possitiva till vårat förhållande innan heller så jag är inte förvånad egentligen...dock är det synd, trodde att de skulel stötta oss mer, de stöttar mig och vår ettåriga sån men inte min m2b och då vet jag inte hur mycket stöttningn är värd...
Vi gifter oss i min hemkommun faktiskt. Min blivandes mamma är även hon uppvuxen i mina kvarter och vi gick i samma skolor, så det är ju roligt :) Han visste inte ens om det för hon gick bort när han var liten, lustigt vad världen är liten egentligen!
Blir tokig på Danderyds församling *morrar* Nu har de sagt 4 gånger att de ska ringa upp och ingenting händer...
Oj, va irriterande!!! Men om du vill kan jag maila dig de där tel.nr till de tre pensionerade prästerna de tipsade om. Min mamma kom nämligen fram till dem och pratade med dem.
@-}-----
Det vore jättesnällt!
cilla@eureniusdesign.com
Tjabba!
Kul med fler september-brudar, och just den 30.e också!
Vi gifter oss i Torsö kyrka som ligger i Skaraborg, enklast hittat efter E20 innan Mariestad ;)
Full fart annars, väntar på offert från lokalt catering ställe, har en klänning på gång från Shanghai, en liten skräll så det blir kul att se om det passar ;)
Våra barn (troligen den äldsta...6 år) blir näbbar och kanske vill pappa föra mig till altaret. Jätteduktig solist ordnad, sjunger nog "Av längtan till Dig" och "I folkviseton"...
Cirka 80 gäster förväntas dyka upp.
Festen går av stapeln i bygdegården någon kilometer ifrån kyrkan.
Har tänkt oss buffé med italienskt inslag: Kyckling Italia m mozarella & pastrami, Fläskfilégratäng, Pastasallader 2 olika, Fransk pot.sallad, fruktfat och sallad. Vin och öl till maten.
Sedan enkla vita tårtor med choklad/tryffelfyllning. Lite kaffe på det och sedan partaj ;)
Det mesta är annars uttänkt och fixat -ska påbörja inbjudningskorten snart. Skickas nog i mitten på april (när sambon fyller 30...) -handgjorda vackra kort blir det. Försöker shoppa lite smått som behövs allt eftersom. Sambon hyr bonjour som går i grått/vinrött. Näbbar har kläder i silvergrått. Min klänning är ivory.
Tjaaa det var väl lite från mig...eller i stort sett det mesta? ;D
elora - Väldigt utförligt.
Abeth -hehe jajemän!!! Detta blir väl tredje gänget jag hittar som antingen härrör från Skaraborg, eller ska gifta sig i september. Såg att gamla sept-06 blev nerlagd men jag satte precis igång en ny :D Kände inte igen någon på en annan sep-06 lista med röd gubbe i hörnet...
Annars då? :D
Abeth- vad jag menade var att man blir rätt slipad med att berätta om sina planer allt eftersom :D
Hej, vi ska också gifta oss den 30 september! Det blir på kullahalvön i Skåne, vigsel i Vikens kyrka och festen på Rusthållargården i Arild. Det känns jättebra, sambons familj har sommarhus i Viken och min familj har sommarhus i Arild. Båda två har alltid velat gifta oss där och nu blir det av
Utöver att ha tillfrågar tärnor, bestman och toastmaster + börjat skissa på gästlista har vi inte kommit någon vart i planeringen än. Jag sitter och funderar på inbjudningar och dukning mm - har ni något särskilt tema eller så? När kommer ni att skicka ut inbjudningarna? Min pappas fru tyckte att vi skulle skicka dem i början av augusti, men det känns lite sent eller? Vi kommer att bjuda ca 95 pers men en del bor utomlands, så så många kommer nog inte...