30 september 2006
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar
@-}-----
Har också funderat på det där med om man ska göra tårtan själv. Har du sprungit på något bra recept ännu?
Hej hej Cilla R,
Nej, jag har inte kommit på nåt bra recept ännu. Men jag funderar faktistk lite på en traditionell prinsesstårta. Det är ju enkelt att göra. Det enda är att marsipanen måste läggas på samma dag, det går alltså inte att förbereda hela tårta innan. Men det vore praktiskt att kunna baka något dagen innan egentligen för på själva DAGEN lär det finnas annat att stressa upp sig över ;)
Vad tror du? Har du nåt tips? Nåt med choklad kanske?? MMMmmm :)
Jag har funderat lite på choklar och hallonkrämsfyllning, men jag vet inte riktigt. Ska kika runt på lite fyllningsförslag.
Har ni bokat präst ännu? Vi har lite problem för prästen vi ville ha är inte ledig just vår dag
Hej igen,
Nej vi har inte bokat präst än. Vi har haft så fullt upp, men vill gärna gå och lyssna på några olika :) När vi pratade med Kapellet sa hon att ni funderade på U och att det vore praktsikt om vi tog samma tyckte de. För oss spelar det nämligen inte så stor roll vilken präst förutom en som vi vet att vi inte vill ha. Men var det U ni funderade på och som inte kunde? För isåfall kan hon ju inte ta oss heller ;)
Ne problemet är att alla präster från Djursholms församling är inbokade för konferans den helgen. De kan ta in pensionerade präster, men jag ska ringa församlingen här snart och höra om det är nått som har ändrats.
Jaha! Nämen oj, vilken dålig timing!
Då får man väl ta och slå dem en pling helt enkelt och höra hur man kan lösa detta. Men gäller det bara Djursholm eller hela Danderyds församling?
Hela Danderyd om jag förstod det rätt
Aha, typiskt! Men om du pratar med dem, skulle inte du kunna rapportera hur man ska gå tillväga? Jag ska försöka kontakta dem så fort som möjligt oxå, men om du hinner före kasnke...? :)
Ja visst jag håller dig uppdaterad om jag pratar med dem före dig