• Cilla R

30 september 2006

Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar

• Svar på tråden 30 september 2006
  • @-}-----

Oj, vilken vacker klänning!!! Röd måste verkligen bli fint kan jag tänka mig!!! Jag tänkta också ha lite "puffig" kjol faktiskt....hur man nu ska förklara det...haha! Hur kommer det sig att ni ska ha en hemlig vigsel, om jag får fråga det? Det låter som en mycket mysig och speciell idé tycker jag :)

• Cilla R

Fråga på du
    Jag klarar inte av mina svärföräldrar! De är de sista personerna jag vill ha med på vår alldeles speciella dag och min sambo är helt med på det. Det ligget mycket gömda skelett i den familjen och för att kunna koncentrera oss på VÅR dag så valde vi att ha det helt hemligt. Även om det är lite synd att inte mina föräldrar kan vara med så ska det ju vara jämt. Ska inte hans föräldrar få komma, då ska ingen komma (utom våra vittnen självklart). Jag är jätte nöjd med vårt upplägg, ingen press från familjerna att "ni måste bjuda honom" eller "nej den klänningen kan du ju inte ha", utan vi får det precis som vi vill.
    Vi kommmer dock att ha en fest i november och då är alla välkomna. Vi kommer att skicka iväg inbjudningarna till festen fredagen den 29/9 så de kommer att vara framme på måndagen efter vi gift oss så vi kommer nog att få en hel del upprörda samtal den dagen *fniss*

• @-}-----

Va modigt av er ;)! Jättebra lösning faktiskt om man inte kommer överrens! Som du säger så är det ju ER speciella dag :) Spännande att se hur folks reaktioner blir!! Jag håller med att det är skönt att slippa allas kommentarer och åsikter...det börjar faktiskt bli lite irriterande att folk lägger sig i för mycket. Man vill ju faktiskt bestämma lite själv oxå....
    Vi får väl se om vi kasnke ses på den stora dagen! Det är i och för sig 1,5 timme mellan...men kanske :)

• Cilla R

Var ska ni ha festen efter och var ska ni spendera bröllopsnatten?

• @-}-----

Festen blir på Djursholms Slott :) (hade först tänkt Cedergrenska eftersom jag är från Stocksund, men det kändes inte rätt trots allt så det blev slottet). Bröllopsnatten vet jag faktiskt inte ännu....vi funderar på att delegera ut den uppgiften till vänner eller familj så att det blir en överraskning, typ att vi hoppas in i en taxi och så får vi se var vi hamnar ;) Vi vill inte vara hemma iallafall. Har ni planerat något för natten? Hur ska ni fira på kvällen?

• Cilla R

Vi har bokat ett rum på Ridderviks Gården www.riddersviksgard.se/index2.html
    Vi har kikat runt en hel del och fastnade för detta. Vi kommer att äta middag med våra vittnen efter vigseln, men var har vi ännu inte riktigt bestämmt, kanske blir det där också.

• @-}-----

Vilket mysigt ställe!!
    Var kommer ni ha festen sen? Är det planerat? Blir det mycket folk? Vi har det ganska knepigt med gästlistan faktiskt :( blir för mycket folk...men det är också svårt att utesluta folk...usch!

• @-}-----

By the way, varför har ni just valt den 30 september som datum? :)

/en nyfiken

Vi valde den 30/9 för att det var då vi träffades 2002 och den dagen han firade 2005 :)

• Cilla R

Vi kommer att ha en fest i november som sagt och den kommer att vara på restaurang Phénicia (libanesiskt) i Stockholm. Vi räknar med att vara runt 35 personer, men vi får väl se om det är realistiskt överhuvudtaget.
    Vi valde den 30 september för att vi vill ha ett höstbröllop och samma datum 2005 var det vackert väder och löven hade hunnit buta färg. Tidigare i september är det tveksamt om löven hunnit bli gula och i oktober är det större chans för att få sämmre väder.

Svar på tråden 30 september 2006