• Cilla R

30 september 2006

Vet att vi är rätt så många som gifter oss detta datum och det vore kul att få diskutera med er, allt från planering till jobbiga släktingar

• Svar på tråden 30 september 2006
  • lojsan76

Här är en till som ska gifta sig den 30/9-2006. Längtar som bara den nu.Det vi har fixat hitills är: Festlokal, kyrka, hotellrum till bröllopsnatten. Sen har vi bestämt vilka som ska vara tärna, bestman, toastmaster. Det börjar hända lite. I februari ska jag prova klänning. Det är så kul, jag vill att det ska ske snabbare... :)

• Cilla R

Åh va kul att nån har hittat hit!
    Vi har bokat kyrkan, bokat hotellet för bröllopsnatten, jag har beställt min klänning och vi håller på att jobba fram ett specialdesignat inbjudningskort. Präst har vi ännu inte valt och festlokalen har vi inte bestämt datum till ännu (gifter oss i hemlighet och har festen ett annat datum). Eftersom vi gifter oss i hemlighet så saknar jag lite att kunna bolla idéer med andra så det är väl det jag får göra här på BT

• @-}-----

Hej hej!
    Här kommer en till som gifter sig den 30/9 2006
    Jag tror vi gifter oss precis efter varandra Cilla R...har jag för mig? :)
    Vi har inte kommit så långt....har bokat kyrka och festlokal....that's it! TÄrnor och besman å toasmater é oxå fixade i och för sig. Har börjar spåna på en klänning som jag ska sy. Ska ta tag å rita mönster i helgen tänkte jag :)

• Cilla R

@-}-----
    i Djursholms Kapell??

• @-}-----

Har idag börjat sy lite på min klänning!!! Den blir tvådelad och jag började på kjolen som faktiskt verkar bli bättre än jag hoppades på! Oj oj oj! Spännande! :) Vi får se hur det går....kjolen är trots allt enklare än överdelen ;)

• Cilla R

Åh va spännande!
    Min klänning är beställd och ska levereras i slutet av mars, jag kommer att vara nervös ända tills jag har den hängandes i garderoben. Den är måttbeställd, men tänk om den sitter jätte illa Allt ligger lite på is fram till klänningen kommit för jag vet inte vad jag ska ha för underkläder, skor och om det behövs någon underkjol förrens jag har prövat klänningen här hemma.

• @-}-----

Åh, va roligt! Den kommer nog passa bra :) Jag provade lite klänningar häromdagen och märkte att det blev betydligt mycket bättre med en underkjol faktiskt....pricken över i liksom :) Det blir dessutom lättare att gå. Så jag måste gå på jakt efter en underkjol. Är det någon som vet var man hittar underkjolar och vad de kan kosta?

• @-}-----

Tack för tipset! Den ser bra ut kjolen :)
    Igår började jag även sy på överdelen....spännande!
    Cilla R, ska du sy din, eller köper du klänning?

Svar på tråden 30 september 2006