• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

~emma~ det enda jag funderar på är det där med semestern, tänk om folk har bokat in resor redan innan de får inbjudningarna. Men man kan ju inte skicka dem i februari. Eller, förresten, är det sista mars eller sista februari man lämnar in semesteransökan?

• jajj@
    Då förstår jag! Men pappersservetter går ju lika bra, jag tycker att de är rätt fina. De i linneimitation, alltså.
  • ~emma~

Det brukar väl vara i mitten av mars?

• ~emma~

jajj@ - har du lust att ta en promenad innan det mörknar?

• 79a

Färgtema ja..hmhm jag är helt inne på mörkrött/vinrött/bourdou hmhm hur d nu stavas..Tänkt börja samla på små rosor..klippa av knoppar/blommorna och torka..ha som dekoration på borden..hmhm fast kan nog gå åt en hel del..vill lägga dels runt på borden samt som ett hjärta framför oss-brudparet..Tänkte koppla samman det med torkade rosblad liggandes i inbjudan..löst, så de trillar ut när de öppnar..

• jajj@

Jag borde ju veta eftersom jag är sommarjobbare, så jag brukar alltid få reda på när jag ska jobba (om det nu är i mars eller april kan jag inte komma på... Men din planering låter väl bra. Det kan ju vara bra att veta i god tid när det är bröllop, i alla fall om det är på sommaren, just för hur man ska planera sin semester.

• jajj@

Ja, tänkte just fråga detsamma!

• ~emma~

79a - det låter jättefint!

• jajj@

79a, det låter genomtänkt och bra! Min kompis hade askrosa (typ gammeldags rosa) och vinrött. Det var snyggt.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2