• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • ~emma~

hjartat73 - troligen inte :D Men det är det värt. Ostbågar blev det igår också, PLUS kladdkaka *mums*.

Mascaran jag använder är en vanlig Isadora power, funkar bra. Men nästa gång ska jag testa Helena Rubensteins "Generous", för den har fått grymt bra kritik. Ska du göra hår och smink i Svedala?

• hjartat73

Nä faktiskt inte i Svedala utan i Kävlinge är det bestämt nu...ska bara ringa och avboka den andra frisören också. Tycker det är grymt pinsamt så jag ska skicka min sambo att göra det....

• ~emma~

Ha ha, då är vi lika! Jag hatar också att göra sådant. Men varför Kävlinge?

• hjartat73

Min tärnas "plastmamma" delar salong med en tjej som jag tycker verkar suverän. Så "plastmamma" tar hand om min tärna och hennes kollega om mig. Kan vara kul att vara på samma ställe som tärnan så vi kan dricka lite champange ihop hi hi. Dessutom är priset grymt bra 220:- i timmen....och hon sa lite mer än två timmar skulle det nog ta.

• hjartat73

Jag är nog inte en bridezillas om man tänker på att jag tycker det är jobbigt att ringa och avboka en tid

• ~emma~

Wow! Vilket bra pris! På "min" salong tar de ca 1000 spänn, det tycker jag är lite mycket egentligen. Men jag kommer nog ändå att ta det där eftersom jag litar på dem, plus att salongen ligger 200 meter från min port... Vad får du ge för sminkningen då?

• 79a

Hej!
    se fram emot fikan på ons, har dock glömt vad ni sa fiket hette..låg p gamla väste va..och vilken tid gäller?

• ~emma~

Japp det ligger på gamla väster, Coffee maniac heter det, klockan 18. Man måste inte komma prick prick ;)

• 79a

Har skickat mail till en hög restauranger, catering firmor etc. för att få lite menyupplägg, kostnadsförslag sa sånt..så man kan gallra ut lite, hitta ett ställe som man gillar och inte blir ruinerad av :)
    Men måste säga att de är inte alltför servicminded, fått svar från en enda...
    Antar att man måste ringa för att få information..eller??

• ~emma~

79a - ja, ibland kan det nog vara bäst att ringa. Jag tycker att jag har fått ganska bra respons på mail (förutom där vi ska ha festen, haha), fast det har varit på andra sidan Skåne. Inte för att det nödvändigtvis spelar någon roll var det ligger :). Men ge dem du verkligen är intresserad av någon vecka, och ring dem sedan! Tyvärr måste man ligga på dem ganska mycket ibland, verkar det som.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2