• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Bettan, Skåne

Frisörer ja, har bokat in klipptid på Larsson & Lange nästa vecka och hoppas jag ska bli nöjd så jag kan använda samma frisör till bröllopet. Det är ju inte helt lätt att veta hur själva uppsättningen blir, ok att man kan göra provuppsättning men om man inte blir nöjd då ska man bara byta frisör då?

~emma~ : är det bestämt fika på torsdag? själv jobbar jag då, annars kan jag nog när som

• Lemice

Bettan, skåne..

Jag kommer definitivt avboka om jag inte blir 100% nøjd...
    Men de lovade att vi skulle testa enda tills det blir perfekt...
    Så jag hoppas de håller vad d lovar...:D

• H.C

Jag känner mig också gnällig, var hos läkaren idag och jag har halsfluss och dottern öroninflammation. Har brottats i en timme för att få i henne 5 ml kåvepenin. När jag sedan ska sätta in den i kylen så hittade jag en gammal flaska kåvepenin med fruktsmak. Varför fick hon då vanlig som smakar fruktansvärt? Min sambo körde dit och förklarade hur vi haft det så vi fick fruktsmak utskrivet direkt och jag hoppas att det går bättre imorgon.

Roligt är att inbjudningarna gick ut i helgen och kom fram igår. Har redan fått in några samtal och det är ju kul att folk reagerar på dem.

Emma, jag vet att vi pratade lite om Head on när vi träffades på fikan och det är där jag ska göra mitt hår och make. Har du kollat med dem? Jag klipper mig hos Tin som innan hon började på Head on jobbade på Larsson och Lange. Kolla annars just Larsson och Lange. Annars har jag tyvärr inga tips till dig.

Ha det gott alla!!

HC

• ~emma~

Jo, vi skulle kanske kunna ta en fika imorgon? Vad säger ni?

Lemice - det har jag också hört. Vad tar de för en uppsättning där?

HC - tack, men det är just Headon som jag klipper mig hos och som inte hade tid... Larsson och Lange verkar verkligen duktiga men har ganska saftiga priser tror jag... ville ju ha Headon :(

• ~emma~

H.C - förresten, krya på dig!
    Du också lillabunny, även om det är rätt naturligt ;)

• hjartat73

lillabunny Postafen (åksjuketabl.) hjälper ganska bra mot illamåendet...jag har provat allt annat och man får stå ut och i slutändan är det värt det!

Krya på dig H.C

~emma~ har du kollat den frisören vid Davidhallstorg som tog 700:- och då ingick provuppsättning...låter otroligt billigt men kanske de är bra.....
    Kommer inte ihåg vad stället heter...finns i ngn gammal tråd....

• ~emma~

Ja just det, hårkällaren eller något sådant? Ska kolla upp det också... tack :)

• hjartat73

Ja just det så hette de nog...

• hjartat73

Nu kan våra inbjudningskort bli färdiga...stämpeln med vårt monogram har kommit. Ska bara stämpla och skriva infoblad sedan skickar vi ut det....

• ~emma~

Vad roligt hjartat73! Har du börjat fila på infobladet än?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2