Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ja vi gifter oss i Lund och har bokat allt nu...Det vi har kvar är ringar, mannens skor, printa festprogrammen och göra tackkort....
Just det..maste nog sy 6 st plastronger da ingen vill hyra endast dessa..Men det är väl inte sa svart...??
hej tjejer jag har varit borta ett par dagar men nu är jag här igen, alltid lika stort skratt när jag läser era kommentarer :) Jag provade min brudklänning igår för första gången på ett lååångt tag (efter mycket godis och tunga hantlar) insåg att jag har gått upp en storlek över ryggen så vilken tur att klänningen är en fransk 38:a alltså svenska 36 och jag var en liten 34 när jag köpte den, numera liten 36:a den är fortfarande för stor men inte så stooor som den var förut....ska sy in den precis innan bröllopet då jag alltid går ner 5kg snabbt på sommaren pga träningsuppehåll och värmen (+ att jag håller igen lite på godis) vem trivs inte med att vara smal? fast man skulle nog vilja ha lite lite mer bröst :) varför blir vi tjejer aldrig nöjda? Jag skulle nog se ut som en älg på skidor om jag någonsin skulle ställa mig på ett par dvs. ;) kram
laban - så du tränar upp dig för att få rätt passform i klänningen. Själv har jag lovat nära anhöriga att inte banta inför bröllopet. Kan säga att jag aldrig i mitt liv har gjort det och troligen aldrig skulle klara av det men då man inte är någon ungdom längre märks det även på kroppen. Har dock gjort en Secret Box till min blivande man. Så han kan titta på den och minnas hur jag såg ut när vi gifte oss.
Izunia - vi har också nästan gjort allt men vi gifter ju oss i maj. Vi har dessa dragéer kvar, själva vigselakten och så ska ju min och brudnäbbarnas klänningar slutföras (mamma syr). Mina ringar ligger här. Ska titta på dem idag innan jag åker tillbaka till Stockholm.
Lapinette jag har heller aldrig bantat (tror jag) nej jag har alltid tränat mer än 4 gånger i vveckan men sen jag flyttade till min m2b har det blivit ca 2-3 gånger i veckan så det är stor skillnad mot för näg jag var elitidrottare, har förhoppningsvis lite muskler kvar sen den tiden, mitt problem är inte fett utan bristen på det som gör att jag har breda axlar små bröst och inga höfter utan väldigt rak....fast ändå vill jag inte gå upp i fett heller ??? jag är lite konstig jag vet..
Idag var vi och beställde min vigselring!den är så fin i vitguld med en stor sten upphöjd och sen 4små på vardera sida väldigt kantig och modern :) längtar. Passade oxå på att prova smycken jag ska få av min far och fastnade för ett vitguldskedja med en stor pärla hängandes från royalpearl med matchande örhängen till...nu ska jag hitta nåt set att få från mina svärföräldrar oxå :) härligt att gifta sig...
Har ni fått smycken? och fått välja själva? vad har ni iså fall valt?
kram
Får inga smycken. Mer än från min blivande men då i fråga om födelsedagspresenter. Det jag ska ha på bröllopet är smycken som jag redan har hemma plus ett par lånade pärlörhängen av mor.
Jag lämnade min vigslering plus nygamla förlovningsring i Cannes. Öppnade boxen och tittade på dem en sista gång innan jag åkte. Längtar tills jag får ha dem på mig.
laban - vad har du tränat för något? Låter som friidrott. Jag har också elitidrottat från 6 års ålder men slutade för 15 år sedan. Varit rak i kroppen som en planka men några år efter jag slutat så började min kropp få lite mer former...och nu börjar även åldern ta ut sin rätt. Uuuuuhhh, scary!
Vad kul med elitidrottare! Har ocksa tränat sen barnsben i landslag och vunnit sm guld och sa. Saknar det lite nu..
Jag köpte bara ett par matchande örhängen till min M S av Victoria Lee. Köpte halsband ocksa men kommer inte att ha det...blir för mycket. Ska ju ha slöja och tiara.. Maste beställa vara ringar snart! Far ju spel om jag inte bestämmer mig snart!
Gemma:
Har precis tittat runt på din sida. Såå fina ni var!!
Kikade även på filmen om din make! Ha ha ha.. såå kul! Blev helt varm om hjärtat! Känns som att man känner honom nu. Vilka härliga kompisar som gjorde den filmen!
Hej igen! Det där med att tvinga på sin make ett dyrt gymkort - guilty! Fick honom att bli sats-medlem för åtta år sen, han var så jäkla jobbig i början och gick runt inne på gymmet och parodierade kroppsbyggare och, ja, ni fattar. Men nu tränar han minst lika mycket som jag, både spinning och styrekträning. Perfekt eftersom hans bostad i Kina har eget lyxgym! Och... där ska jag bo snart. Jag planerar att bli mäkta trimmad ;)
Vad har ni gjort FÖR era män då? Här är ett axplock ur mina uppoffringar:
1. Övervunnit min flygrädsla
2. Börjat äta kött
3. Börjat dricka vin
4. Slutat röka
5. Lärt mig franska (för att kunna konversera med hans familj. En trevlig bieffekt är att jag numera kan skälla ut otrevliga affärsbiträden på Galleries Lafayette)
6. Och så sist men inte minst: gått med på att flytta med honom till Kina.
Det lustiga är att omgivningen FORTFARANDE går omkring och tror att det är jag som... eh... har makten i relationen. Tycker inte att det är fullt så ensidigt.
S&F: Tack! Ja, jag älskar också filmen. La upp den eftersom flera av bröllopsgästerna krävde det!
Kram, G
Idrott: Jag var under hela min uppväxt väldsmästare i bortförklaringar som gjorde att jag lyckades slippa gympan och hänga i biblioteket istället. Började inte röra på mig förrän jag var 24 (förutom att jag tävlade i hästhoppning och fälttävlan med mina egna hästar... men personligen tycker jag att ridning är ganska värdelös ur motionssynvinkel... förutom om man har en häst som är svår att fånga i hagen och man måste jaga den i timmar). Men sen dess har jag tränat 3-4 ggr i veckan, plus att jag promenerar. och inte haft en enda svacka! Så nog är jag lite stolt över mig själv.
oj..vad har jag gjort för HONOM???
1. Följt med honom pa hans spelningar runt om i världen! :)
2. Slutat feströka..(i hans närvaro!!)
3. Omedvetet fatt in en australiensisk accent...don´t like!!
4. Har lärt mig att säga "förlat".
5. lärt mig spela "who the f*** is alice" pa gitarr!!! haha...Svart att ga fran pianist till gitarr...