• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • roslagsbrud

Ha ha, dragéer är en typ av godis. Sötmandlar överdragna med ett tjock, hårt och slätt lager socker i olika pastelfärger. Onyttigt men ack så gott...

• Izunia

ah ja! Det har jag sett!

Ska ni ha det som favors?
    Vi hade tänkt att ge gästerna choklad (ferro rocher och marabou dark) i en organzapase.

• roslagsbrud

Precis, en gåva till gästerna. Eftersom jag har franskt påbrå så vore det en kul grej!
    Små påsar med gott i är också en bra idé annars.

• zea

Izunia:kom inte in på eran hemsida men såg era bilder på den andra länken vad snygg du är!Vi kommer gifta oss på en gård i stockholm och kommer också ha lite samma stuk på våra dekorationer som er, som vita överdrag på stolarna etc..Har inte alls kommit lika långt i planeringen dock har ändrat mig i sista minuten med vissa beslut.

• Izunia

zea du maste kopiera hela raden och klistra in...

Tackar!

• Gemma

Hej girls, dragéer är härligt! Vi skippade det för vi hade rätt mycket grejer på bordet ändå, plus att vi körde en mer rustik stil. Men jag älskar andras eleganta bröllop!
    I våra middagsprogram (som trycktes på 3 olika språk, puh!) presenterade vi samtliga gäster i skojfriska ordalag. Alla uppskattade tilltaget utom min mamma som tyckte att jag hade överdrivit lite VÄL mycket och behövde svara på besvärande frågor resten av kvällen... men vaddå, kärleken är väl lite halvblind. Även vad mammor beträffar. Min make antydde också lite fint att han var en smula nervös inför att träffa mig i morgon kväll... vi har ju inte setts sen i julas och när man är ifrån varann har man en förmåga att trissa upp förväntningarna. Blir spännande.

Roslagsbrud: I värsta fall finns ju alltid Anton Berghs liknande mandlar och marsipanägg... men färgerna kanske inte är sådär jätteromantiska. Orange och gult och vitt... om jag inte minns fel.

zea: Tack! Och snällt att kalla det smakfullt, trots att vi hade plastälgar i blomarrangemangen, och string-trosutställning i entrén ("konst" skapad under möhippan ;) Den var bara TVUNGEN att vara med)

choklad til gästerna... mmm...

Izunia, yes, du är en snygging. Ser fram emot att få se bilder på din klänning!

Kram, G

• Gemma

majs: NU ska jag börja läsa Jonathan Safran Foer. Den verkar riktigt bra.

Kram: G

• Izunia

Gemma jag har lite bilder pa min klänning som jag drog pa utan underkjol pa en skabbig dag bara för att ta lite bilder..haha!

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/brudklnning.msnw

Vart festprogram blir bara pa engelska..orkar inte skriva pa 2 andra sprak! men det blir langt..beskrivning pa alla gäster..och da har vi 200 inbjudna!

• Gemma

Kul att se din klänning, den sitter verkligen som gjuten på dig och kristallerna måste se helt fantastiska ut på dansgolvet!
    Vi var tvungna att ha tre språk eftersom hälften bara pratade franska. Var ska ni gifta er nånstans? 200 gäster - wow! Spöket Laban som brukar hänga här ska ha ännu fler! Vi hade moderata 72 (tror jag att det var), men det kändes mycket ändå.

Kram, G

• Izunia

vi har visserligen gäster som bara pratar polska, men de flesta kan engelska.
    Vi gifter oss i Lund.

Klänningen gnistrar som satan! haha!! Syns inte sa bra pa bild. Fast klänningen ser lite sammanfallen ut utan underkjolen..

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop