• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • Lapinette

Gemma - det är det som är så otroligt här nere. Att dricka champagne en tisdag är helt normalt. Speciellt när paret man ska på middag hos kommer från Champagne.

Åhhhh så härligt ni kommer att ha det. Bara vara, mysa, vara nära, känna, lukta och prata, prata... Hur länge sen var det ni sågs sist?

Jag är oftast som en liten lärka när min blivande kommer och hämtar mig på flygplatsen. Pratar non-stop så han får ont i öronen. När vi åker till flygplatsen är jag däremot jättetyst och inte fullt så uppspelt. Spelar ingen roll att jag vet att vi ses snart igen.

Gemma - hur träffades ni och varför var det du som flyttade först? Kan inte låta bli att vara lite nyfiken.

• spöket laban

Majs ett tips: lagerhouse har billiga kandelabrar (stavas det så??) som du kanske kan piffa till med...sen är nog många blomsterbutiker duktiga på piffning, de får väl ta in extra personal så de fixar det snabbt...

Jag var verkligen beige i klänningen så jag tror jag väntar till lördag den 11:e och tar en tur till NK göteborg då och håller tummarna att jag hittar nåt, våran förlovningsfest är den 1april...som ett aprilskämt...men vad ska jag göra om jag inte hittar nåt då? har faktiskt lite panik så om ni tjejer med så god smak ser nåt som passar en 34 som är rak som en pinne i kroppen så skrik till så jag vet..

Gemma jag är en klant glömde skriva länken i mailet..har skickat igen :)

Lapinette man blir ju bara såå härligt glad av champange ;)

kram

• Lapinette

Majs Sthlm - har för mig att du skrev något om fotograf. Vi har inte bokat genom någon skola utan en helt vanlig fotograf som vi tycker tar bra bilder och som inte är svindyr. Vi gick ut med prisförfrågan till 6-7 fotografer och priserna var verkligen spridda. Kvinnorna dyrast!

spöket laban - är hemma så sällan så det är svårt att ge något tips på fin klänning. När jag bodde i Stockholm på heltid var jag en god vän till alla klädbutiker. Älskar att köpa kläder men när jag bor här har jag lugnat ned mig.

Önskar er en trevlig helg här på tråden (om jag inte går in en sväng imorgon på dagen)! För imorgon eftermiddag beger vi oss till Österrike för en minihelg på skidor. KRAM

• Gemma

Laban, jag säger bara: chokladmassage! Krrrrr! Kollade nya brittiska vogue idag och till min stora glädje var den full av kortkorta sextiotalsklänningar i Jackie O-stil. Me likey! Maxi verkar vara på ingång, plus en massa märkliga puff- och tulpankjolar som kräver spkirak kropp. Så spikraka spöken går en ljus vår till mötes. Men precis som lapinette har jag dålig koll på affärerna these days. Har ju inget jobb så... 39 spänn kilot för fläskfärsen är väl det närmaste jag kommit "a shopping experience."

Lapinette: Vi träffades på ett uteställe för åtta år sen. Och... jag var mer eller mindre tvungen att flytta eftersom jag kommit in på en utbildning som bara fanns i Stockholm. Men det var jättejobbigt. Vi hade som sagt renoverat vår lägenhet hur länge som helst, och efter att han fått sin utlandstjänst valde vi att sälja den. Men nu ska vi alltså flytta ihop igen!

Majs, såg bara en enda bild av Långholmen-lokalen. Men jag håller med, kanon att hitta något så bra, så centralt. Och med kort varsel! Vi bokade "vårt" slott ett år i förväg, minst. Sen tog vi det lugnt till ett knappt halvår före bröllopet, då började vi kika på catering, busstransport, viner, kyrka och stadshus. Ja, och så naturligtvis klänningen. Inbjudningarna var nog det jag la mest krut på för det var roligast.

Laban - det är väl klart att du hittar nåt i Göteborg! Låter urhärligt. Världen vimlar av klänningar när man är liten och nätt.

Lapinette, ha en underbar helg i Österrike.

Och... jag funderar på att starta på ny kula, alltså en ny tråd. Har ni nåt förslag på vad den skulle kunna heta?
    Känns som om det borde anspela på lyx, glitter och glamour...

Kram och Gonatt! /G

• Lapinette

Visst, Laban är man så smal brukar man passa i det mesta....kommer ihåg hur det var när man själv var 50 kg på 171 cm.

Är orolig för det nya modet som kommer. Känns inte som något som passar mig och min smak. Men så är det nog ofta när något nytt kommer... man får plocka de bitar som funkar för en kropp och ålder. Låter det som jag har åldersnooojjjja. Inte alls, känner mig bara tillfälligt plufsig och ful.

Hmmmm Gemma, glitter och glamour. Något lyxigt märke, en stad som förknippas med glamour, en sång? Du kommer säkert på något. MEN du ska väl inte lämna Majs, Laban och mig aldeles ensamma här?!

• Majs Sthlm

Oj, är jag en i gänget nu? Gick rätt snabbt, fast efter gårdagens tokchattande från min sida trots att jag har ett jobb och en hel massa annat att sköta så... Vet inte om jag vill och kan det men lite vid sidan så kan jag nog inte låta bli helt...

Har varit på en jättebra Depeche Modekonsert ikväll!

Vi har nog inte bestämt lokal iaf. Jag hade ångest över lokalen idag, kändes inte rätt, tänkte lite på det igår också. Fick sen veta att det är Sthlm Marathon det datum vi har för Långholmen - droppade det för fästmannen som reagerade. Blev då först glad - då kunde vi köra på Kristinehov istället, fast sen blev jag osäker igen. Ringde Löparkansliet som inte trodde det skulle bli några problem för oss... lite tillbaka på ruta 1 igen.

på dm-konserten var det en massa coola projektioner som fond bakom dem på scenen - blev då mer inne på något mer modernt, som långholmenlokalen... fast kanske är det negativt att ta pingstafton då det med klämdagen 5 juni blir en långhelg ihop med nat.dagen och folk kanske är bortresta då? (kristinehov bokat 20 maj och långholmen 3 juni).

om ni vill och orkar kolla på fler bilder:

Sätt ihop dessa två rader så ska det fungera:
    pg.photos.yahoo.com/ph/marska.rm/album
    ?.dir=/c159&.src=ph&.tok=phlVpeEB5xZx1SYh

och likadant här:
    pg.photos.yahoo.com/ph/marska.rm/album
    ?.dir=/a298&.src=ph&.tok=phrYpeEBl9lMALea
    (långholmen har fönster i taket och väggen mittemot murväggen är en öppningsbar vikvägg mot kafédel med hela fönsterväggar ut mot gräsplan)

oj vad jag skriver och tjatar...

kram och godnatt (om ingen svarar medan jag tar ut linser och bort smink )

sorry att jag inte riktigt svarade på vad ni andra skrev, får återkomma

PS lilla kanin (?), du har ett gulligt namn! DS

förresten Lapinette: skrev du inte i en fototråd att du anlitat oratio någonting som fotograf? det var dem jag menade i alla fall och det står att de på något sätt håller till på universitetet, de har väl sin studio där på området eller så

• Lapinette

Majs Sthlm - jag har den konserten att se fram emot i juli. Ska gå med en väninna som gifter sig dagen efter. Båda två gamla DM-fans.

När du skrev om ett modernare bröllop med ljus. Så tänkte jag genast på en artikel i Amelia Bröllop. Det var ett par som gifte sig i en industrilokal och alla gäster var klädda i rött (tjejerna) och svart (killarna). De körde ljusshower och hade DJ's.

Ahhh, vi anlitar Orasis. De sitter i Åkersberga och jag tror inte det finns något universitet där. Bokade dem redan i augusti och hade ett möte med honom (Georgious) precis innan nyår. Det känns bra.

Hi,hi så även du kan franska. Detta är ett typiskt smeknamn i Frankrike men från början (och även nu ibland) så kallas jag för kanin....vilket blir lapin....ette.

• Majs Sthlm

Lapinette:
    kul med DM på Stadion! (antar jag?) vi ska gå på den också...

såg det där bröllopsreportaget i Amelia, lite coolt men definitivt inte min grej, dessutom för hög ambitionsnivå för oss i detta läge. jag blev nog mest inne på något mer modernt allmänt sett (kanske stora utskrifter av sv/v (?) foton på oss "tapetserade" i stilrent collage på jättespånskiva samt olika typer av rolig belysning och lampor) och då passade Långholmen bättre än Kristinehov. å andra sidan kändes magkänslan fel när vi bestämt L och då längtade jag efter K:s lite mer gamla anrika (fast såklart ngt slitna och inte helt genomförda) miljö. svårt!

Såhär stod det på orasis sajt:
    We are stationed in Stockholm, Sweden, in the area of Stockholm's University.

You can contact us at our e-mail " info@orasisfoto.se " or give us a call at " 0046 (0)8 - 16 21 58 ".

Our mail adress is:
    Orasis foto
    Svante Arrhenius v. 10b,
    SE-10691 Stockholm,
    Sweden.

konstigt...

bra att få lite fototips iaf - du har iaf träffat honom och det känns bra.

• Majs Sthlm

Lapinette:

förresten var ska ni ha ert bröllop? kyrka och restaurang någonstans tycker jag mig minnas att jag sett?

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop