Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Gemma:
När kommer din man egentligen? Jag önskar er verkligen en skön helg tillsammans. Själv har jag nekat min P både att följa med honom till landet och att hjälpa honom att förbereda/måla/tapetsera i sovrummet. (Vi har köpt en jättefin William Morris-tapet att ha som fondtapet).
Måste tentaplugga och jobba... Men efter onsdag förmiddag är det lugnare; tagit semester torsdag-fredag också.
Majs - Min man ligger just nu virad runt mitt lår (inte så ekivokt som det låter hehe). Ställningen är lite speciell, måste öva upp smidigheten.
Om dagen haft nåt tema, förutom vi och vår framtid, så har det väl varit våra böjelser... i hans fall verktyg och cykelväxlar, i mitt fall klänningar och så gemensamma intressen som espressobryggare, choklad, och - handväskor. Livet vore tomt utan besatthet eller hur... vilket är ditt "gift"?
(Väntar gärna till tisdag på ditt svar om så skulle krävas).
MC: Är du inte orolig..?
kram och plugg-lyckatill: G
Majs: William Morris, låter grymt coolt. Alltså Arts & crafts-WM?
Själv har jag tapetserat matrummet med en Laura Ashley-tapet, kände mig som Charlotte i Sex and the City när jag trippade hem med min blommiga påse men det blev väldigt lyckat tycker jag själv. Tapeten har fåglar och bladrankor i matt ljusblått över nån sorts nougat-glittrig botten. Rätt speciellt men... som tur var gillade mannen tilltaget, speciellt som jag kombinerat ihop med matt, svart linoleumgolv. Och den mossgröna färgen i hallen uppskattades likaså. Tur... det är trots allt vår gemensamma bostad.
Kram igen: G
*Halsar Pommery Millesime 1995 direkt ur flaskan medan mannen ligger utslagen (jetlaggad) i sovrummet. I en perfekt värld är man perfekt synkroniserad men... världen är inte perfekt.*
Gemma - Du verkar verkligen behöva din man. Prata och sova med en handväska visar tydliga signaler! Jag hoppas och antar att helgen med din jetlaggade man varit mysig. Visst är det svårt att träffas efter ett längre uppehåll (längre för mig är över 2 veckor). Man behöver ett par dagar på sig att bara gå omkring och "lukta" på varandra som två främmande hundar. Sen så vill man så mycket. Svårt att hålla nere förväntnignarna MEN jag hoppas helgen varit UNDERBAR!
Själv är jag åter i verkligenheten efter 3 dagar med MASSOR av snö i Österrike. Izunia - vi var i närheten av Bodensjön och hälsade på några vänner (fd kollegor till min blivande som bodde där för ca 2,5 år sedan). Vi åkte till lite olika skidorter runt om varav de mest välkända är Lech och St Anton. Hade fullkomlig snöstorm i nästan dagarna tre. Såg inte mycket men o'boy vad mycket härlig snö!
roslagsbrud - vet inte vart man köper dragéer i Sverige. Vi kommer att beställa dem här (Frankrike) och sedan blir det att bära hem mandlarna. Vi gör ju samma sak med champagnen. Fraktar några flaskor varje gång jag/han reser till Sthlm. För er som inte vet vad dragéer är så är det mandlar med socker eller chokladöverdrag som man ger bort vid examen, dop och bröllop. De ligger i små påsar som är väldigt dekorativa (och svindyra...varpå vi kommer göra våra själva). Dessa ger man till gäster, vänner och bekanta och normalt när festen är över. Då vi vet att man ofta glömmer bort detta så kommer våra dragéer stå på borden när gästerna kommer till festen. Men vi kommer också att ge ut dragéer till arbetskollegor etc som inte blir bjudna till bröllopet.
Lapinette:
Ja, jag får göra samma sak, köpa i Cannes och frakta hem. "Beställa" skriver du - hur lång leveranstid är det på dem tror du? Ska vara i Cannes 1 vecka... Borde kanske ringa och fixa det innan jag åker?
Snö... Jag vill inte ha mer snö, jag vill ha vår!
roslagsbrud - här i Cannes är det vår! Mimosan och plommonträden blommar för fullt. Jättehärligt att andas in när jag promenerar på lunchen.
Vi kommer troligen att beställa våra dragéer över internet. Kolla om de fraktar till Sverige?! Annars så kan det nog vara smart att kolla hur mycket de har inne i butik så ni inte blir utan.
Läser och gillar er.
G
Lapinette - Min m2b jobbar i st anton och jag är där flera ganger per ar! Vad kul! Var bodde ni? Hörde att den 24 fran sverige omkom i en lavin där i lördags...
Izunia - skämtar du med mig??? Jag var i Lech och åkte över till St Anton för afterskin i lördags. Gud vad hemskt!!! Vi tog tåget dit över dagen så vi sov hos våra kompisar.
Gemma - hur står det till?