Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Gemma;då bor vi inte så långt ifrån varandra,bor själv vid st;eriksplan!När flyttar du till Kina?Var där och jobbade från maj-juli.
Izunia och laban - nyfiken som jag är undrar jag vad ni har tävlat i för idrotter. Själv har jag vunnit några SM guld men i något som ni säkert inte betraktar som idrott - tävlingsdans.
Oj, vad har jag gjort för honom??? Faktum är att det är mestadels han som gjort uppoffringar för mig ska jag villigt erkänna.
Lapinette:
Om du är i Cannes 17-28 maj och längtar efter att få prata svenska, så kan du alltid frotera dig med den svenska filmbranschen - många åker ner till festivalen
Men du kanske gör som många ortsbor - flyr fältet istället!
Och så otroligt roligt att du kan tävlingsdansa - det är väl träning om något! Vilken är din bästa "gren"?
Övriga:
Gud så duktiga ni är på att träna! Är helt värdelös på det själv, trots att jag höll på med såväl redskapsgymnastik som balett och konståkning som liten. Har alltid haft bra gener tack och lov, men nu märker jag att även jag måste vara lite försiktig med vad jag stoppar i mig. Varför kan inte extra kilos lägga sig där man vill ha dem (dvs i brösthöjd) och inte kring midjan?
Ska satsa på låååånga promenader så snart våren behagar visa sig.
Gemma:
Vad händer med din lägenhet när du reser bort? Måste du hyra ut den? Inte för att det är svårt att hyra ut en lägenhet i Stockholm, men alla grejer man har som ska flyttas på...
roslagsbrud - jag gör som alla Cannesbor dvs flyr fältet! Dessutom så regnar det alltid när festivalen är så det är bättre att gifta sig!! Hi, hi! Vi gifter oss ju den 20 maj och sen åker vi till Amalfi så även min blivande slipper Cannes när det är filmfestival.
Min bästa "gren" är moderna danser och favoritdans slowfox à la Frank Sinatra. Både jag och min danspartner är rätt långa och smala så det passade bättre med modernt istället för latin. Dessutom är han en riktigt svensk lintott helt utan temprament men med en otrolig känsla för takt....om jag ska försöka förklar så behövs det lite jävlar anamma i latindanserna.
Är nu i Stockholm i 1,5 dag. Har massor att göra men är så trött då planet landade efter midnatt på Arlanda. Sitter här och halvsover.
Lapinette - du flyger och flänger fram och tillbaka. Det är väl ändå nån sorts uppoffring... men med din sköna attityd KÄNNS det antagligen bara som en bonus ;
Måste också tillfoga att samtliga "uppoffringar" som jag listat, till syvende och sidst har varit urbra för mig själv. Och det är väl det som utmärker en bra relation - att den får en att utvecklas positivt?
Tävlingsdans ville jag alltid halla pa med när jag var liten!! Det och konstakning!!
Själv har jag tränat voltige och landhockey. Och skidakning har jag tävlat lite i.
Izunia - får jag som obildad fråga, vad är voltige?
Gemma - har nog mest sett mitt flängande som en bonus. Två liv i två underbara städer i Europa. Men visst en dag som denna önskar man att man slapp flyga. Kommer flyga mer denna vecka än jag åker tunnelbana.
Visst är det härligt när man utvecklas och lär sig av varandra. Min älskade man försöker att få mig att bli en bättre lyssnare men jag måste villigt erkänna att jag nog är obotlig på det området. Jag är definivt den som bla, bla, bla...
voltige är typ konster pa hästryggen! Lite gymnastik/cirkus aktigt! Inte lätt att veta!
Lapinette - pratar du franska? Apropå att lyssna, nåt tradigare än sextimmars-middagarna med hela hans familj, när jag inte förstod ett ord, har jag aldrig varit med om. Jag tvingades lära mig franska för att inte dö av tristess. Att lyssna utan att förstå är en rätt ostimulerande upplevelse.
Kommer din man från sydfrankrike förresten? Pratar han provencalska? Min stammar från Normande och därför är han 190 cm lång, hela hans familj är långa och typ blonda och blåögda (utom han och brorsan). Men han är alltså född en timme söder om Paris (med TGV). Det är där man pratar "riksfranska".
zea, vad gjorde du i Kina? Jag åker om tio dagar, sen kommer jag att pendla lite.
Roslagsbrud: Vi har precis köpt en större lägenhet och renoverat den, så det får stå här och vänta på oss. Vi ska ev. låna / hyra ut den till folk vi känner och litar på. Sen har jag en etta med balkong vid vattnet, 3 min från centralen. Den tänker jag sälja i maj.