Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Izunia: vilka språk pratar du? Jag pratar: Skånska, franska (framför allt snuskiga ord), engelska, tyska och en smula ungerska. Och nu ska jag lära mig kinesiska!
Kunde inte tidigare lämna ut vissa detaljer men nu spelar det inte så stor roll längre.Min fästman är italiensk/svensk jag själv kommer ursprungligen från eritrea är.Gemma:vet du redan vilka du ska skriva för?Om inte kan jag försöka dra i några kontakter åt dig i shanghai!
Zea: Det vore heeelt fantastiskt! Du får supergärna maila mig på sladdermus@hotmail.com
Kram: G
Gemma: Sturegalerian har en härlig cheesecake! Hum, ska kolla upp Vetekatten - länge sen jag var där. Sambon älskar att gå på caféer, men han kräver att det ska finnas expresso, inte bryggkaffe. Jag som aldrig druckit kaffe tidigare, bäljar numera i mig latte i stora mängder. Herregud, vilka laster jag lagt till mig sedan vi blev tillsammans!
Sambon är en svensk, trygg viking på 1.88 (ja, vi ser ut som fyrtornet och släpvagnen, Biffen & Bananen, you name it!) men pappa är en ilsken, liten fransman
Izunia: Någon söker dig på "kort och trycksaker" såg jag!
Till er som gillar vin - har ni testat amerikanska Zinfandel viner? Jag gillar dem riktigt mycket. Fruktigt och fylligt, otroligt lätt drucket. Prova Cline Zinfandel eller Ravenswoods Zinfandel.
Inför helgen så där...
Summan av våra laster är konstant
roslagsbrud: Tackar! Ska genast leta upp det.. Har ofta blivit eftersökt här, Känns uppskattat! :)
Gemma, jag talar Skånska, engelska, polska, tyska och lite ryska.
Läste genom sista sidan av denna lååånga tråd, och kan inte låta bli att påpeka:
Gemma- JAG tycker att det är läskigt när det första de pratar om på nyheterna är "två döda katter i Österrike" istället för de tusentals som varje dag dör pga. svält (och likande!) Vilken överdriven hysteri med dessa fåglar, åtminstone i detta skede!!!
Annars, JÄTTEVACKRA bilder, ni ser så lyckliga ut...
Lanzara: Det läskiga är inte att två katter dog i österrike, utan att viruset muterar så fort! Idag kan mårdar och katter få influensan, därför är risken stor att det snart sprids till människor. Folk har alltså all rätt att vara oroligare än någonsin. (Även om det såklart generellt är meningslöst att oroa sig för nåt).
Och tack för rara ord om bilderna!
Roslagsbrud: Gateau alltså? Mmm.. gott. Och dyrt! Själv är jag väldigt förtjust i pyttelilla Pipersbageriet på Kungsholmen, men det är nog mycket för att jag är lokalpatriot.
Espresso är helt klart en av mina många laster. Har själv en trevlig liten Pavoni Europiccola i rostfritt, med liten hävarm. Kör gärna illy-kaffe i den, den koffeinfria varianten funkar fint på kvällen.
Bra grej med Kina: Många, många ljuvliga espressobarer överallt! Vanligt med Illy. Knasigt va?
Tack för alla härliga vintips, jag lägger alltihop på minnet. Och idag fick jag förfrågan om jag vill representera en europeisk agentur som verkar inom modebranschen, i Kina! Känns som ett jobb klippt och skuret för mig. Och jag har inte ens åkt iväg än! Mmm... jag ska nog inte bli lyxhustru trots allt ;)
Rosis... min man är alltså 100% fransman - och så o-liten och o-ettrig som man kan bli! 190 cm, luuuugn, positiv, analytisk, min raka motsats alltså. När han flyttade från hemlandet till Sverige, landade han först i Luleå av alla ställen. Han kände sig genast hemma bland människorna där. Och så gillar han kyla och storslagen natur. Liksom... världens mest ologiska person. Och mellan oss kändes det klockrent från första stund.
Gemma,
Jag har mailat dig och ville bara säga TACK!!!