• Carambole

Vilket är ert bästa rouge?

Skulle behöva tips på ett bra rouge som går åt det rosa hållet och passar blonda med ganska ljus hy. Alla prisklasser intressanta. Skriv gärna ner era favoriter !!

• Svar på tråden Vilket är ert bästa rouge?
  • MrsCanavan

Ett bra tips är att le när du lägger på rougen, och sätta där kindbenen sticker ut *svårt att förklara'

• Meddelande borttaget
  • Hm..

Min-Ah:
    Tack så mycket, tycker även att glees färg e jätte fin! Och färger passar även mig som liksom dig kommer ifrån asien ;)
    Får väl ta och slå till ngn gång, vill ju bara ha ett rouge som sitter hela dagen för en gångs skull, får alltid gå runt och släpa på en massa dosor!

• Meddelande borttaget
  • wiicked

jag e mörkhårig och clarins är suberb

• Tival

MrsCanavan:
    Tack för tipset

Wiicked:
    Vilket av Clarins cremerouge, eller finns det kanske bara en?
    Vad heter färgen?

• Jazzie

Mitt favvis rouge är Lancômes "Blush subtile".

• wiicked

Tival

Multiblush in Tender Lychee, den är så fin och du duttar på dina "äpplen" när du ler :) och stryker ut den försiktigt utåt.

Nu ska ja skryta lite :P gå in på www.makeupalley.com och sök upp Blush i märket Clarins så ser du att mitt creme rouge har fått 100% av dem 11 som köpt de! ;) hihi Finns i åhlens, NK, kicks, och andra varuhus som säljer övriga märken som Dior YSL Estee Lauder etc. Kostar 190kr och ger inga finnar eller elelr täpper till porer. har själv problem med sånt!

• Ravial

Var man applicerar rouge beror ju på också vilken effekt man vill åstadkomma:
    under kindbenen för att smala av ansiktet/höja upp kindbenen, eller hur man nu vill förändra ansiktsformen;
    på kindbenen (som äpplen) för att bli lite sött rosig/få en pigg och fräsh look.

Eller är det något jag missat här??

• wiicked

creme rouge appliceras vanligtvist på "äpplena", sen kan man alltid ha på lite mörkare vanligt puderrouge som går mot hårfästet för en mer markerad linje

Men den fräscha looken (dutta på "äpplena") klär alla, även de som är runda, du ger bara ett Fräscht intryck och inget annat...

Svar på tråden Vilket är ert bästa rouge?